Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Huawei P smart 2021, problem wifi calling, nierzetelny serwis CCS - rękomia

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 10
  • 1

Huawei P smart 2021, problem wifi calling, nierzetelny serwis CCS - rękomia

Witam,

Posiadam telefon Huawei P smart 2021. Na którym do niedawna poprawnie działała usługa Wifi Calling.
Teraz są z nią problemy - treść rękojmi/reklamacji:

"Oddaje telefon z tytułu rękojmi ( na naprawe, wymiane) Huawei P Smart 2021 SN:CNXNU20925XXXXXX.
W telefonie przestała działać prawidłowo, najważniejsza dla mnie funkcja wificalling.
Podczas rozmowy adresat przestaje mnie słyszeć do 60s od nawiązania rozmowy w 95% przypadków- podczas zablokowanego telefonu.
Podaczas rozmowy głośnomówiącej, w czasie której używam telefonu prawdopodobieństwo spada do połowy.
Zauważyłem że podczas tej usterki połączenie wifi w telefonie( jest przerwane, lub jest błąd - brak dostępu do sieci) jest nie stabilne.
Zmiana oprogramowania nie pomaga, tak samo jak kilkukrotny reset telefonu całkowity(ustawienia fabryczne, low format).
Również w innych sieciach światłowodowych( inni dostawcy) problem występuje.
W mojej sieci używam jeszcze z powodzeniem kilka innych telefonów Samsunga na których problem nie występuje."

Również Huawei zangażował się w problem i czeka na rozwiązanie numer zgłoszenia 15XXXX.

Orange sprawdziło działanie samej usługi Z237XXXX - działa poporwanie (z tym się zgadzam pozostałe telefony normalnie korzystają z wifi calling).

A serwis CCS nawet nie podją próby naprawy, NAWET NIE PRZECZYTAŁ DLACZEGO TELEFON ZOSATAŁ DO NICH PRZESŁANY (nie chce udzielić żadnych informacji - broni się że telefon został oddany na rękojmie)

Oddałem telefon drugi raz telefon na reklamacje (bez wifi calling dla mnie jest bezużyteczny) co moge dalej zrobić, jak rozwiązać problem?


zgłoszenie 1 rekojmia.jpgodp serwisu.jpg
1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 10
  • 1

Huawei P smart 2021, problem wifi calling, nierzetelny serwis CCS - rękomia

Dziś znalazłem troszkę czasu, więc odpisuje.

A więc podczas 2 reklamacji (zadzwonił aby dokładnie się dowiedzieć co się dzieje z telefonem) serwis wymienił płyte główną.

Płytę dał z bliźniaczego telefonu Huawei Y7a (niemiał bym nic przeciwko, ale model nie znajduje się na liście Orange urządzenia obsługujące wificalling- P Smart 2021 jest).

Wymiana polepszyła stabilność rozmowy teraz mogę rozmawiać spokojnie do ok 3-4 minut z 50% szansą że nie wystąpi poprzedni problem czyli poprawa jest znacząca 😉

Ustaliłem z żoną że telefon odsprzedajemy/ oddamy do rodziny, a ona pozostaje przy zastępczym A50 w którym problem nie występuje.

Dziękuje za podpowiedzi.


Screenshot_20220306_195554_com.android.settings.jpglista wifi calling orange.jpgodp serwisu 2.jpg

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

4 ODPOW. 4

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5501
  • 18628
  • 186

Huawei P smart 2021, problem wifi calling, nierzetelny serwis CCS - rękomia

@ronand  upewnij mnie, że ten drugi raz to także reklamacja w trybie rękojmi. Jeżeli tak, to poniekąd słusznie serwis CCS nie musi z Tobą rozmawiać, bo Ty reklamację zgłaszasz do sprzedającego. Natomiast co do istoty sprawy, jeżeli drugi raz reklamujesz urządzenie z tego samego powodu... to w świetle informacji na stronie UOKiK sprawa wygląda tak: 

Jeśli konsument żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, przedsiębiorca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta:

  • byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru

albo

  • w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.

Odmawiając, sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie. Niezależnie od tego, w tej sytuacji konsument może zmienić swój wybór i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową w inny sposób. Jeżeli zatem np. odmowa przedsiębiorcy dotyczyła wymiany produktu, to można następnie żądać naprawy. Istnieje również możliwość skorzystania z dwóch innych opcji, tj. obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 10
  • 1

Huawei P smart 2021, problem wifi calling, nierzetelny serwis CCS - rękomia

Drugi raz oddałem (nawet nie odebrałem z salonu- dziś) z tytułu normalnej reklamacji, aby mieć jakąkolwiek informacje zwrotną od serwisu, już mi tak nie zależy na czasie bo żonie załatwiłem/zastępczą używaną A50 która poprawnie działa. Najgorsze jest to że wg serwisu nie mam podstawy wymiany telefonu(załącznik odp serwisu), bo nawet nie zajrzeli do niego tylko odpisali żebym załączył wifi calling ;-).


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5501
  • 18628
  • 186

Huawei P smart 2021, problem wifi calling, nierzetelny serwis CCS - rękomia

Cóż o odpowiedzi serwisu nie rozmawiajmy... ale sugeruje ona potrzebę wykazania, że faktycznie coś jest na rzeczy z tymi problemami w zakresie połączeń, o których piszesz. Ważne jest też ile czasu upłynęło od momentu zakupu telefonu. Bo generalna zasada jest taka że w przypadku gdy jest to mniej niż rok, to zakłada się że wada była w momencie sprzedaży i sprzedający odpowiada za taką wadę. Na Twoim miejscu przeszedłbym do drugiego etapu żądań w zakresie rękojmi. Z tym że odstąpienie od umowy możliwe jest gdy wada ma charakter istotny... tu niestety, kłania się moje pierwsze zdanie. Pozostaje walka o naprawę.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 10
  • 1

Huawei P smart 2021, problem wifi calling, nierzetelny serwis CCS - rękomia

Dziś znalazłem troszkę czasu, więc odpisuje.

A więc podczas 2 reklamacji (zadzwonił aby dokładnie się dowiedzieć co się dzieje z telefonem) serwis wymienił płyte główną.

Płytę dał z bliźniaczego telefonu Huawei Y7a (niemiał bym nic przeciwko, ale model nie znajduje się na liście Orange urządzenia obsługujące wificalling- P Smart 2021 jest).

Wymiana polepszyła stabilność rozmowy teraz mogę rozmawiać spokojnie do ok 3-4 minut z 50% szansą że nie wystąpi poprzedni problem czyli poprawa jest znacząca 😉

Ustaliłem z żoną że telefon odsprzedajemy/ oddamy do rodziny, a ona pozostaje przy zastępczym A50 w którym problem nie występuje.

Dziękuje za podpowiedzi.


Screenshot_20220306_195554_com.android.settings.jpglista wifi calling orange.jpgodp serwisu 2.jpg