Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

ROZWIĄZANE
Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 4
  • 1
  • 0

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

Witam,

mam problem z prędkością download w w/w urządzeniu.

Urządzenie pochodzi z sieci Play, ma lekki branding, kilka aplikacji, które notabene zostały odinstalowane/wyłączone.

 

Czy to na HSPA+ czy to na LTE/LTE pobieranie nie wykracza powyżej 1 MBps. Co ciekawe, upload jest w normie - wyniki z speedtest są absurdalne (np. download 0,6 MBps, ulopad 25 MPbs, lub download 0,25, upload 17). Inny program testujący też sprawdziłem - wyniki nie różnią się od speedtestu.

 

Jakie kroki podjąłem (żaden z nich nie pomógł):

 

1. Wipe 

2. Ponowna instalacja APN

3. Użycie innej karty Orange (oczywiście na karcie z Play wszystko działa)

4. Sprawdzenie kilku lokalizacji

5. Przełączenie na samo HSPA

6. Sprawdzenie w innej sztuce U Play

7. Telefon na infolinię (bezsensowny, konsultant nic nie wiedział)

8. Do Orange ekspert dzwonić nie zamierzam, 2 zł za minutę to jakiś ponury żart

 

 

Oczywiście sprawdziłem na innym telefonie (A5 2017 również z brandem Play) - na nim śmiga jak ta lala.

Czy ktoś ma jakiś choć najmniejszy domysł w czym może leżeć problem?

Ja już wszystkie opcje wyczerpałem.

 

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29673
  • 22045
  • 1278

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

W przypadku oferty na kartę ten apn powoduje problemy.
Zmień apn na internet i typ apn na ipv4.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

17 ODPOW. 17
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

@borda01Brand nie ma znaczenia może coś nie tak z telefonem jak czułość anteny.

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 4
  • 1
  • 0

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

Tak jak pisałem sprawdzałem na dwóch sztukach, na obu to samo.
Także w różnych lokalizacjach (wieś, Nowy Sącz) jest to samo.
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29673
  • 22045
  • 1278

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

Mam kilka pytań:
1) oferta na kartę czy na abonament?
2) czy dobę wcześniej ściągałeś dużo danych naraz?
3) instalowaś ponownie apn, jaki masz ustawiony?

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

@borda01Ja tez sprawdzałem na innym telefonie HTC ONE SV Brand T-mobile karta sim Orange i śmiga tak samo Samsung S4 bez zmian.

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 4
  • 1
  • 0

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

1. Orange Free na kartę, obecnie mam ok. 125 GB do wykorzystania

2. Nie przypominam sobie, ale jak zaznaczam, wystarczy, że przełożę do Szajsa A5 i wszystko działa jak należy

3. Orange Internet, internetipv6, jest taki sam jak ten, który zainstalował się z automatu, ale na logikę, jeśli z APN byłoby coś nie tak to jakim cudem upload śmiga elegancko?

 

@Konto usunięte dzięki!

 

 

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29673
  • 22045
  • 1278

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

W przypadku oferty na kartę ten apn powoduje problemy.
Zmień apn na internet i typ apn na ipv4.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Highlighted

Poziom 11, Recenzent
  • 4
  • 1
  • 0

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

Teraz śmiga jak miód! Ogromne dzięki!

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

@Piotrekk85Jak widać cały czas problem z APN w Orange inne sieci tego nie proponują jak PLAY czy T-mobile 

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29673
  • 22045
  • 1278

HTC U Play w Orange - problem z prędkością pobierania

Tu się nie zgodzę do końca.

Owszem - na dziś play w ofertach indywidualnych ma jeden apn do wyboru. Ale wynika to z faktu, że jego systemy powstały najpóźniej, po innych operatorach z wielkiej trójki. Nie było problemu z obsługą ipv6 bo ona już była jak Play raczkował. W Play problem może być z roamingiem krajowym (temat rzeka).

W Plusie i T-Mobile jest problem odróżnienia taryf data od głosowych i innych apnów (zapraszam np na forum plusa).

I wirtualnych opów - różnie.

Dlatego zachęcam do głosowania na mój pomysł ---> https://nasz.orange.pl/t5/Pomys%C5%82y/Diagnostyka-internetu-i-mms%C3%B3w-w-M%C3%B3j-Orange/idc-p/50...
Jeśli to będzie zrobione, rozwiąże wszystkie problemy 🙂
(sorry za małą reklamę, ale mamy XXI wiek i trzeba korzystać ze zdobyczy techniki)