Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?


Poziom 20, Pasjonat
  • 179
  • 210
  • 2

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

Na samsungu S10+ z najnowszym oprogramowaniem z Orange wita nas ekran którego nie da się pominąć. KAŻDE kliknięcie przycisku Home do niego wraca. Wymusza on naciśnięcie Kontynuuj co ma być równoznaczne z wyrażeniem zgody którą jak przeczytam (nie ma w języku polskim) wiąże się z oddaniem firmie z zagranicy naszych danych, i zgodę na wysyłanie dość wrażliwych identyfikatorów za granicę.

1. Czy Orange nie dba o prywatność klientów?

2. Kiedy zakończy się patologia oprogramowania operatorskiego w takim wydaniu?

3. Dlaczego nie ma zgód w języku polskim?

Sprawa leci do UODO bo to chamstwo istotnej skali.

Screenshot_20201228-200201_Orange Manual Selector.jpg

Screenshot_20201228-200402_Orange Manual Selector.jpg

Screenshot_20201228-200414_Orange Manual Selector.jpg

Screenshot_20201228-200447_Orange Manual Selector.jpg

Screenshot_20201228-201140_Permission controller.jpg

Screenshot_20201228-201001_Settings.jpg

Screenshot_20201228-200956_Settings.jpg

17 ODPOW. 17

Poziom 40, Guru *****
  • 30412
  • 24056
  • 1303

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

Trzeba kupić telefon polskiego producenta. Można też nie korzystać z internetu.

Poziom 20, Pasjonat
  • 179
  • 210
  • 2

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

@Piotrekk85  twój post jest bezużyteczny i nic nie wnosi do tematu. Problem polega na tym że aplikacja ustawiając się jako ekran domyślny nie daje użytkownikowi wyboru, ja jako techniczny user sobie poradzę ale tu są przekroczone pewne granice. Nie można wg prawa zmuszać użytkownika do udostępnienia swoich danych , po drugie tutaj zgody nie są nawet po polsku.


Poziom 40, Guru *****
  • 30412
  • 24056
  • 1303

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

Orange nie ukrywa faktu, że branduje soft. Samsung też. Więc świadomie zakupiłeś urządzenie o pewnej własności i oczekujesz zmiany.

Pokaż te przepisy prawa. 

________________
* Wpis poddany edycji + scalenie postów  – moderator Kinga


Poziom 20, Pasjonat
  • 179
  • 210
  • 2

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

@Piotrekk85 

Art 4 punkt 11 RODO :

"11) „zgoda” osoby, której dane dotyczą oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych;"

 

Tak, w skandaliczny sposób wymusza zgodę na wysyłanie danych zagranicznej firmie ustawiając ekran z pierwszego screenshota jako ekran domyślny, to znaczy że lądujesz tam przy każdym wciśnięciu przycisku Home. A jednocześnie zachwala soft operatorski jako jedyny który zapewnia "właściwe działanie" usług takich jak chociażby VoLTE i Vowifi.


Poziom 40, Guru *****
  • 30412
  • 24056
  • 1303

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

Możesz wybrać ekran od Samsunga i inny od sklepu. Nie jest to obowiązkowe.

Poziom 20, Pasjonat
  • 179
  • 210
  • 2

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

@Piotrekk85 

ciekawe który użytkownik wie że można zmienić ekran początkowy, co więcej po zmianie na samsung UI okienko wyskakuje dalej 🙂

Nawet gdyby to działało jak sugerujesz - to jest skandaliczna praktyka.


Poziom 40, Guru *****
  • 30412
  • 24056
  • 1303

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

By kupić telefon w Orange też musisz podać dane osobowe bo Orange nie sprzedaje urządzeń tylko "na paragon". Jest to tzw zgoda dobrowolna lecz niezbędna.
Konto usunięte

Nie dotyczy

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

Generalnie trudno nie przyznać Piotrkowi racji.

Tu bardziej problem leży nie po stronie operatora, a użytkownika. Bo jednak gdyby klienci nie brali brandowanych telefonów nie byłoby tego problemu 🙂 

 

Na prawdę nie ma teraz problemu z dostępnością smartfonów poza ofertą operatora. Skoro jest popyt i ludziom to nie przeszkadza, to operator dopuszcza się takich praktyk. 

 

Jedynie można zgłosić fakt, że informacje o polityce prywatności i zgodach nie są w naszym języku urzędowym czyli polskim, co naraża klientów na niemożność korzystania z urządzenia zgodnie z jego przeznaczeniem i na utratę prywatności przechowywanych danych osobowych na urządzeniu oraz że niewyrażenie zgody również utrudnia korzystanie z urządzenia.

 

I to już jak najbardziej można zgłosić. 


Poziom 20, Pasjonat
  • 179
  • 210
  • 2

Dlaczego Orange wymusza sprzedawanie swojej prywatności w swoim oprogramowaniu?

Nie, nie trzeba, proszę @Piotrekk85  o zaprzestanie umieszczania postów niewnoszących nic do tematu.