Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

WiFi Calling w Orange - dlaczego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

ROZWIĄZANE
Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim Dobrze, że nie ma tutaj minusów pod odpowiedziami.... 🙂

 

@kimiriko101 A nie wydaje Ci się, że tak duża firma (i operator) powinni ułatwiać życie swoim abonentom, a nie utrudniać? Przecież ta firma nie miałaby racji bytu bez tego nawet najmniejszego, ale wciąż abonamentu... I co to znaczy, że ekspert podjął taka czy inną decyzję? Czym popartą? Własnym widzimisię czy analizą rynku? Ja nie mam informacji, żeby taka została przeprowadzona. A jeśli była to chyba na podobnej zasadzie jak są weryfikowane ilości osób, które przeszły covid-19. 

A kto powiedział, że ekspert nie może się mylić? A może się nie mylił tylko ktoś inny podjął decyzję, kto patrzy w komórki exell-a i od razu w pierwszej kolejności widzi ile to będzie kosztowało, a nie koniecznie patrzy w tę na końcu, w której jest cyfra z przychodami z tego przedsięwzięcia...?

 

Nie trafia do mnie takie tłumaczenie.

 

@ketrasaArtur No. I gdzie jest ktoś z Orange? 

Widzicie to nie grzmicie? Halo.... coś Wam w organizacji szwankuje...


 

Jeden powiedział, że się nie opłaca i co? Cała firma od razu zarzuciła projekt?

A popatrzył ktoś na to co robi konkurencja?

 

A ... no spoko. Jeśli jesteście na 100% pewni, że w ciągu jednego roku pokryjecie w 100% zasięgiem LTE cały obszar kraju.... no to rzeczywiście. Można projekt zarzucić...

 

Tylko dla czego u mnie w domu ten zasięg jest tak kiepski od tylu lat? A ja raczej nie mieszkam w totalnej głuszy... Pytanie jak tam te sondaże dotyczące zadowolenia klientów z jakości rozmów i poziomów zasięgu.. I nie piszę tutaj o Warszawie czy Wrocławiu... Zapytajcie tych co mieszkają w Bieszczadach albo w dolinie Rozpudy... Ja mieszkam w Małopolsce i to raptem 30 km od Krakowa. Też mam problemy z połączeniami.... 

No to jak to z tym rozwojem sieci jest ?

Dawać tu wypowiedź jakiegoś planisty od pokrycia sygnałem naszego kraju.


___________

* Scalenie wpisów - Netykieta - moderator Bartłomiej


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 429
  • 1455
  • 13

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim 
Jest takie stare polskie powiedzenie "Jeszcze się taki nie urodził, który by wszystkim dogodził" 😉
Tak jak pisałem, posiadam parę numerów przeniesionych od operatora X do Y (żaden z nich to Orange).
U operatora X VoLTE i VoWiFi włączone było domyślnie i korzystało się z funkcji wbudowanych w oprogramowanie telefonu. Przedmiotowy operator NIE OFERUJE zewnętrznej aplikacji do obsługi VoWiFi.
ba - tamten operator informuje wprost :
"(...)

Nie każdy telefon posiada funkcję Wi-Fi Calling wgraną przez producenta. Dodatkowo jeżeli urządzenie posiada taką funkcję, operator musi dostosować je do swoich ustawień technicznych.

Podsumowując usługa Wi-Fi Calling w X działa na telefonach:

  • Kupionych w X – zgodnie z listą (tu był link do listy telefonów)
  • Kupionych poza X (np. w salonie producenta) – nowsze modele telefonów

Usługa może nie działać na urządzeniach kupionych u innych operatorów.

Czyli np. nowy Samsung z funkcją Wi-Fi Calling kupiony w salonie producenta powinien działać tak samo jak kupiony w naszym salonie. Natomiast na telefonie przeniesionym np. z Z, Wi-Fi Calling może nie działać (ze względu na wgrane oprogramowanie operatorskie). 
(...)"
Rozwiązanie u operatora X wychodziło na przeciw moim potrzebom.
Po przeniesieniu numerów do Y okazało się, że muszę ręcznie włączyć VoLTE i VoWiFi kodem sms z każdego telefonu (meh) a dodatkowo, pierwsza informacja, która pojawia się po wpisaniu w google "VoWiFi + nazwa operatora Y" jest informacja o .... aplikacyjnym VoWiFi, które z mojego punktu widzenia jest cofnięciem się o epokę wstecz, do tego stopnia, że rozważałem powrót do operatora X.
Dopiero po kontakcie z infolinią operatora Y dowiedziałem się, że jest możliwość obsługi VoLTE i VoWiFi w oparciu o oprogramowanie własne telefonu ALE jeśli włączę VoWiFi to do korzystania z VoLTE muszę mieć opcję VoWiFi aktywowaną permanentnie w moim telefonie (co w niektórych przypadkach jest przeze mnie nieakceptowalne). 
Forum operatora Y również wskazuje na preferencję użytkowników w odchodzeniu od korzystania z aplikacji do VoWiFi.

Ergo : nie wszyscy operatorzy w Polsce obsługują VoWiFi aplikacyjne i u nie wszystkich operatorów usługa ta działa "bezkolizyjnie".

Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?


@Anonimnapisał(-a)

@Anonim Dobrze, że nie ma tutaj minusów pod odpowiedziami.... 🙂

 


Napisałem jak to widzę i nie musisz tego akceptować!

Telefon obecnie to wydatek bardzo umiarkowany i można obejść ten problem, zakupem nowego/ jak brak kasy używanego, ja tam uczciwie po 10 godzin dziennie pracuję i mogę sobie średniaka kupić co miesiąc nowego (1,5k zł), innej alternatywy brak, chyba że przejście do konkurencji.

Co do minusów za posty, to zgłoś/ zaraportuj, może mi urlop 3 miesięczny dadzą, za spamowanie tematów 🤔

Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim rozumiem, że takie tłumaczenie może do Ciebie nie trafiać. Ale taka jest prawda. Dostałeś zwięzła odpowiedź dlaczego zrezygnowali z aplikacji.  Piszesz, że nie masz informacji by została przeprowadzona analiza tego tematu. Wcale mnie to nie dziwi. To wewnętrzne sprawy firmy i Orange nie musi się tłumaczyć na podstawie dokładnie jakich danych podjęło taką decyzję.

Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim Liczyłem, że docenisz delikatny "sarkazm" co do obsługi samego forum... 🙂

Co do możliwości finansowych - gratuluję intratnej posady lub świetnie prosperującego interesu. 🙂

 

A tak poważnie - wziąłeś pod uwagę, że problem może dotyczyć np. 5 osobowej rodziny? Nie podejrzewam, żeby każdą rodzinę w Polce było stać na zaproponowane przez ciebie rozwiązania.. A skoro rozpatrujemy przypadki dla usług, które odbierane są w społeczeństwie przez każdego, albo przynajmniej kierowane są do każdego, to warto by wziąć pod uwagę każdy przypadek, a nie jednostkowy. 🙂

 

Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim  mając na uwadze, że telefon używany jest do 2 lat (młodzi użytkownicy), to zmiana telefonu na wspierający volte i vowifi, jest logiczna i finanse tu grają małą rolę. Pracuję uczciwie i dobre wykształcenie mam, to i zarabiam jak trzeba. Co do przypadków masowych, to zmiana DVB-T na DVB-T2 będzie finansowo nieplanowana i trzeba będzie wydać niepotrzebnie kasę, na telewizję bardzo słabej jakości programowej, gro będzie zmuszona do tego. Świadomy użytkownik telefonu kupi taki jak trzeba, nie będzie czekać na aplikacje, której nie będzie już nigdy.

Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim a nie masz czasami wrażenia, że to trochę zbyt mocne zawężenie usług tylko dla "wybranej" klienteli Orange?

Spoko i cieszę się, że sobie w życiu świetnie radzisz i stać Cię na zmianę telefonu nawet co 1 miesiąc, ale czy wszyscy inni też tak mogą?

Czy operator takimi wyznacznikami ma się kierować wobec pozostałych kilku milionów Polaków, którzy akurat mają inne pilniejsze wydatki...? Nie wiem?

Wiem natomiast, że usługi powinny być kierowane do Wszystkich w jednakowym stopniu. A skoro producent telefonu nie powiedział, że żywotność tego produktu jest krótsza niż 2 lata to w moim odczuciu telefon może (i powinien) służyć nawet 10 lat. A skoro takie urządzenie zostało skonstruowane i zaprogramowane w takie sposób, że można w nim instalować dodatkowe aplikacje, również te zwiększające jego możliwości, to w sumie nie wiem za bardzo czemu tego nie można by wykorzystać w starszych modelach.

Moim zdaniem to Operator powinien zadbać aby usługa była dostępna hybrydowo: w nowych telefonach - tak jak napisałeś za pomocą implementacji tych usług wprost do systemu operacyjnego urządzenia, ale w starszych modelach poprzez stosowną (instalowaną przez użytkownika) aplikację. Wtedy bylibyśmy (abonenci Orange) wszyscy traktowani jednakowo.

Jak komuś przyjdzie ochota i będzie miał czas na zmianę telefonu, to wiadomo - od razu z tym wbudowanym rozwiązaniem.

Czyż nie tak to powinno wyglądać ? 😉

 


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 34
  • 67
  • 0

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim Orange to fundacja charytatywna?

Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Anonim  po 5 latach to już producent porzuca wsparcie usług, gro nowych aplikacji nie zainstalujesz, 10 letni telefon to antyk, tylko do dzwonienia, telefon budżetowy wspiera te usługi i można taki kupić, na raty oczywiście, sam też wolę na raty, więcej kasy w kieszeni zostaje, 

Anonim

Nie dotyczy

WiFi Calling w Orange - dla czego nie ma do tego odrębnej aplikacji ?

@Lollek97 A kto powiedział, że charytatywna? Czyżbym o czymś nie wiedział i usługi typu WiFi Calling są teraz bezpłatne? Może głosowe w abonamencie też? Tylko chyba jednak coś się temu Orange co miesiąc przelewa na konto..? A pokrycie kraju zasięgiem LTE na razie nie powala....

 

Wiec warto pomyśleć zanim się coś napisze... I w tym moim "rozkminianiu" tematu, nie chodzi mi o pakiety, że ile chcesz tyle dzwonisz... w końcu to jakoś musi być wkalkulowane w koszty operatora i z całą pewnością za darmo tego nie dostaniesz... To wszystko realnie kosztuje. Więc o jakiej charytatywności mowa?