Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ustawienie domyślnego pasma przez dział techniczny dla konkretnego numeru telefonu


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 149
  • 662
  • 4

Ustawienie domyślnego pasma przez dział techniczny dla konkretnego numeru telefonu

Dziś chciałbym poruszyć temat działania sieci.

 

Do założenia tematu skłoniły mnie testy sieci Plusa, jakie robiłem wczoraj.

Będąc na kilku wsiach sprawdzałem jak działa Plus i co mnie zaskoczyło jakie wybiera częstotliwości jako pasmo podstawowe.

Na dwóch ze stacji nawet będąc pod stacją domyślne pasmo to LTE 900 zaś jako dodatkowe do agregacji załączało LTE 1800, jedynie na trzeciej stacji domyślnym pasmem było LTE 1800 a dodatkowym do agregacji LTE 900. 

Do czego zmierzam ? Widać, że tutaj to na stacji jest ustawione z jakim pasmem mają się łączyć telefony domyślnie, a czy wie ktoś z Was jak jest w przypadku Orange, także musi być to skonfigurowane na stacji, czy jest możliwość ustawienia na konkretnej karcie SIM (przez dział techniczny) jak ma ona się zachowywać, z którym pasmem łączyć domyślnie - już pomijając kwestię czy ktoś z działu technicznego chciałby to zrobić lub czy operator im na to pozwala, chodzi o sam aspekt techniczny czy jest to wykonalne dla konkretnego nr telefonu ?

W mieście mam ten problem, że jest komplet pasm, w tym pasma pojemnościowe LTE 2600 i domyślnie łączy z najwyższym pasmem na stacji, pomimo, że nie mam do niej tak daleko bo ok. 1,7 km to na drodze jest sporo przeszkód i poziom sygnału jest mizerny, co przy połączeniach głosowych w ostatnim czasie powoduje, że nie zawsze da radę zrozumieć rozmówcę, bo lekko przerywa połączenie w niektórych momentach, do LTE 1800 łączy mnie bardzo rzadko, a przy tym pasmie jakość połączenia jest nienaganna i moc sygnału znakomita, na LTE 2100 wcale nie jest jakoś lepiej w porównaniu do LTE 2600.

4 ODPOW. 4
Anonim

Nie dotyczy

Ustawienie domyślnego pasma przez dział techniczny dla konkretnego numeru telefonu

@user6541  wybór pasm LTE jest automatyczny w telefonie i stacja BTS tym zarządza, jedynie modem LTE ma możliwość wyboru pasm do agregacji i to nie każdy, nic ci tam pomoc techniczna na numerze telefonu nie ustawi, bo to nie wykonalne i bez sensu, BTS tym zarządza i jakbyś miał na sztywno ustawione, to mogło by cię połączyć do jednego pasma, bez agregacji pasm wtedy byłby telefon 😉


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14427
  • 59254
  • 722

Ustawienie domyślnego pasma przez dział techniczny dla konkretnego numeru telefonu

@user6541 jak wspomniał @Anonim to BTS zarządza pasmami. Nawet jak wszystkie częstotliwości są dostępne, to nie koniecznie muszą być włączone w trybie agregacji. To się dzieje według potrzeb i obciążenia poszczególnych pasm i należy do inżynierii ruchu. Nie ma możliwości ustawienia tego wybiórczo (oficjalnie i poprzez takie zgłoszenie do Operatora), bo przypuszczam, że w sytuacjach awaryjnych zaprogramować można wszelakie priorytety 😉


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 149
  • 662
  • 4

Ustawienie domyślnego pasma przez dział techniczny dla konkretnego numeru telefonu

Czyli ratuje mnie tylko urządzenie (telefon), który w menu serwisowym umożliwi ustawienie konkretnego pasma. Mój samsung nie może tego dokonać, bo ponoć na przeszkodzie stoi wersja androida 8.0 Oreo, w nowszych wersjach androida na Samsunga idzie wymusić konkretne pasmo w menu serwisowym bez problemu. Będę miał powód, aby zmienić telefon na nowszy 😀 Z tym, że jak napisał @Anonim w ten sposób pozbędę się możliwości agregacji pasma.

Anonim

Nie dotyczy

Ustawienie domyślnego pasma przez dział techniczny dla konkretnego numeru telefonu

@user6541  mój wpis traktuj, jako teoretyczne rozważanie, nie wiem na 100% jak to działa na BTS, może agregacja pasm będzie działać, nowe fony (Flagowce) agregują 3 pasma, więc nie będzie żle, ja tam czekam na 5G, tymczasowo korzystam z LTE+, bo szybciej jest po LTE niż 5G obecnym.