Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 43
  • 0

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

Od końca października nie jestem w stanie korzystać z internetu mobilnego w ramach pakietu Orange LOVE, router łączy się z siecią po czym, po kilku sekundach zrywa połączenie, traci zasięg, a następnie po paru sekundach odzyskuje zasięg i cała sekwencja powtarza się w kółko.

 

Były robione zgłoszenia na infolinii, a w odpowiedziach jedynie informacja, że wszystko jest w porządku, że trzeba kupić anteną zewnętrzną, że stacje bazowe w okolicy działają poprawnie, itd... - nic przydatnego.

 

Posiadam 4 usługi od Orange (2x telefon, 2x internet mobilny), które działają w tej samej lokalizacji od czerwca br. i tylko ta jedna usługa internetowa w zasadzie "padła" od końca października. Pozostałe działają bez najmniejszego problemu.

 

Czynności podjęte do tej pory:

Wymiana karty SIM, 2x "reset" SIM na infolinii - bez zmian.

Karta była sprawdzana w innym modemie i nawet w telefonie - ta sama sytuacja.

Moja druga karta SIM (drugiej usługi internetowej) działa bez żadnego problemu w tych samych urządzeniach z praktycznie pełnym zasięgiem zarówno 4G, jak i 5G.

 

Parametry sygnału pokazywane przez modem na obu kartach ("problematycznej" i drugim internecie) to:

RSRP: (+/-) -80 dBm
RSSI: (+/-) - 50 dBm

podobne są zarówno dla 4G jak i 5G.

 

Zaznaczam, że ta "problematyczna" usługa internetu działała bez problemu w tej samej lokalizacji od czerwca do prawie końca października.

 

Czy ma ktoś jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem?

Słabe jest słuchanie w kółko na infolinii, że nie ma żadnego problemu...

19 ODPOW. 19

Poziom 32, Pasjonat Galaktyczny
  • 2295
  • 10950
  • 91

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@K0nrad Czy te usługi transmisji danych (nie napisałeś pełnej nazwy usługi) do swojego działania wymagają zdefiniowania strefy domowej?


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 43
  • 0

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@Samotnick Problematyczna usługa to 'Internet mobilny dla domu' z pakietu Orange Love.

 

Posiada strefę domową prawidłowo wyznaczoną (wewnątrz okręgu o promieniu 500m, a nawet wewnątrz promienia 100m).

 

Jednak na początku czerwca był poza strefą domową i działał bez problemu, jedynie dane schodziły z innego pakietu (wspólnego dla konta).


Poziom 32, Pasjonat Galaktyczny
  • 2295
  • 10950
  • 91

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@K0nrad Jesteś w stanie sprawdzić do jakiego nadajnika łączy się problematyczna karta? Możesz pomoc sobie aplikacją NetMonster po przełożeniu karty do telefonu, chodzi o różnice w RSSI eNBID.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 43
  • 0

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@Samotnick 

eNBI: 293950

odległość: 1.2 km

wszystkie 4 usługi mają ten sam BTS


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19891
  • 57496
  • 783

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@K0nrad raczej stawiam, że nie jest problem z kartą SIM, raczej zaistniał błąd w systemie. Trzeba zgłaszać problem do skutku, ktoś z techników powinien się zająć tematem.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 43
  • 0

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@ketrasaArtur do tej pory były 3 zgłoszenia:

1. zamknięte z sugestią zakupu anteny..

2. zamknięte z informacją o przeciążeniu BTS, gdzie na infolinii dostałem info że nadajnik są w porządku.

3. zamknięte z informacją, że wszystko jest okej...

4. jeszcze wisi jako 'w trakcie'

 

pomijam już, że co połączenie konsultantem jest ta sama sekwencja: "router do fabrycznych", przegląd usług, gdzie w ostatniej rozmowie stwierdzono, że blokada połączeń z numerów zastrzeżonych i publiczny dynamiczny vpn trzeba wyłączyć bo to może być powód... i w kółko sugestia kolejnej wymiany karty SIM czy jej resetu...


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14383
  • 59079
  • 721

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@K0nrad  jak zamieniasz między sobą karty obu usług mobilnych w tej lokalizacji, to dalej ta wadliwa usługa działa kulawo ja tym drugim sprzęcie, a karta ok z drugiego działa dobrze na routerze? 

Dopytuję dla pewności 

Co to konkretnie za sprzęty?


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 43
  • 0

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@agat13 tak

Testowane na 3 urzadzeniach: 2x modem/router i 1x smartfon.

 

Wadliwy internet zachowuje sie w kazdym tak damo - sekwencja łączenia i rozłączenia, a druga usluga internetu bez zastrzeżeń.

 

Urzadzenia:

1. Netgeat Nighthawk M2 MR2100

2. Acer Predator Connect X7 5G

3. Samsung S21+


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14383
  • 59079
  • 721

Problem z utrzymaniem połączenia w internecie mobilnym

@K0nrad  w jakiej ofercie abonamentu są obie usługi netu? Wydaje sie, że to błąd gdzieś w systemie, bo raczej niozliwe, aby to ta usługa była tylko dyskryminowana