- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Od jakiegoś miesiąca wieczorem miedzy 17 a 24 następuje utrata 90% pakietów jakby ktoś przełączał kable na serwerowni.
Zazwyczaj dzieje się to raz dziennie i trwa jakoś 30 sekund. Po czym internet wraca i działa dobrze.
Czy ktoś zauważył coś podobnego? Orientuje się ktoś o co z tym chodzi? Korzystam z LTE dla firm na dolnym śląsku.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@qenvkw zapewne to jakieś uszkodzenie. Zgłoś na czacie załączając screeny.
Zerknij też czy zmieniają się adresy IP przydzielone po tej przerwie w urządzeniach.
Zrób śledztwo jak działają usługi przed i po fakcie. Jeśli np przed speedtest jest słaby, a po lepszy i stabilniejszy, to może być mechanizm "porządkujący" pracę i obciążenie BTS-a. Trudno powiedzieć cokolwiek o inżynierii ruchu w Twoim rejonie bez dostępu do systemów, czym niestety nie dysponujemy. Info o odnotowanych zaburzeniach w pracy BTS-a możesz uzyskać właśnie na infolinii czy czacie
Tam np powiedzą, czy nie jest zagłuszany przez obce repeatery, co również może mieć wpływ na nadawanie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s
@qenvkw w mojej lokalizacji podobnie było przez jakieś 3 miesiące. Od kilku dni nie występuje już taki problem. Może to jest związane z modernizacją nadajników, o której informuje Orange na swoich stronach:
https://www.orange.pl/omnibook/prace-modernizacyjne-sieci-mobilnej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s
Cześć @qenvkw
Oprócz tego co napisał @ketrasaArturo modernizacji nadajnika to moze jeszcze sprawdzić czy nie występują w Twojej okolicy utrudnienia w sieci Orange w tym linku w pkt 4 Jak zdiagnozujesz utrudnienia w sieci Orange? https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-slabego-zasiegu#
Wystarczą dwa kroki:
1. Wyślij SMS na numer 1533 w treści wpisz Diagnozuj (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym). SMS nie działa w ofercie Flex.
2. W odpowiedzi otrzymasz wiadomość zwrotną od Orange z informacją czy na obszarze, w którym przebywasz występują utrudnienia wpływające na działanie sieci lub usług.
Jeżeli występują utrudnienia, to otrzymasz informację o ich rodzaju oraz przewidywaną datę zakończenia (jeżeli jest znana).
Zwróć uwagę na następujące rzeczy:
- Diagnozujemy numer, z którego wyślesz SMS. Nie możesz wybrać innego numeru, by przeprowadzić diagnostykę.
- Sprawdzimy tylko obszar, z którego wyślesz SMS. Nie możesz wskazać innego miejsca.
- SMS nie działa w planach Orange Flex.
Może być też przeciążony nadajnik BTS i też może być utrata pakietów
Spróbuj jeszcze wysłać SMS-a na powyższy numer może tam dowiesz się czy nie występują jakieś utrudnienia w sieci Orange w Twojej okolicy
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@qenvkw zapewne to jakieś uszkodzenie. Zgłoś na czacie załączając screeny.
Zerknij też czy zmieniają się adresy IP przydzielone po tej przerwie w urządzeniach.
Zrób śledztwo jak działają usługi przed i po fakcie. Jeśli np przed speedtest jest słaby, a po lepszy i stabilniejszy, to może być mechanizm "porządkujący" pracę i obciążenie BTS-a. Trudno powiedzieć cokolwiek o inżynierii ruchu w Twoim rejonie bez dostępu do systemów, czym niestety nie dysponujemy. Info o odnotowanych zaburzeniach w pracy BTS-a możesz uzyskać właśnie na infolinii czy czacie
Tam np powiedzą, czy nie jest zagłuszany przez obce repeatery, co również może mieć wpływ na nadawanie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s
Sprawdziłem statystyki (RSRP, RSSI, RSRQ, SINR) podczas "wylewu" i nie były jakieś inne, IP też się nie zmieniło, z prędkością przed i po ciężko sprawdzić bo bym musiał dość często sprawdzać bo przypadłość jest losowa, dzisiaj było o 2 w nocy, wczoraj o 21, wiem tyle, że działa spoko przed jak i po. Zbiorę screenów z paru dni i wyślę na czat albo w zgłoszeniu usterki, dziękuję wszystkim za wkład 👍