Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 2
  • 10
  • 0

Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s

Od jakiegoś miesiąca wieczorem miedzy 17 a 24 następuje utrata 90% pakietów jakby ktoś przełączał kable na serwerowni. 

Zazwyczaj dzieje się to raz dziennie i trwa jakoś 30 sekund. Po czym internet wraca i działa dobrze.

Czy ktoś zauważył coś podobnego? Orientuje się ktoś o co z tym chodzi? Korzystam z LTE dla firm na dolnym śląsku.

 

Clipboard01.jpg

 

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12873
  • 52940
  • 604

Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s

@qenvkw  zapewne to jakieś uszkodzenie. Zgłoś na czacie załączając screeny. 

Zerknij też czy zmieniają się adresy IP przydzielone po tej przerwie w urządzeniach. 

Zrób śledztwo jak działają usługi przed i po fakcie. Jeśli np przed speedtest jest słaby, a po lepszy i stabilniejszy, to może być mechanizm "porządkujący" pracę i obciążenie BTS-a. Trudno powiedzieć cokolwiek o inżynierii ruchu w Twoim rejonie bez dostępu do systemów, czym niestety nie dysponujemy. Info o odnotowanych zaburzeniach w pracy BTS-a możesz uzyskać właśnie na infolinii czy czacie 

Tam np powiedzą, czy nie jest zagłuszany przez obce repeatery, co również może mieć wpływ na nadawanie 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

4 ODPOW. 4

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18391
  • 52584
  • 705

Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s

@qenvkw w mojej lokalizacji podobnie było przez jakieś 3 miesiące. Od kilku dni nie występuje już taki problem. Może to jest związane z modernizacją nadajników, o której informuje Orange na swoich stronach:

https://www.orange.pl/omnibook/prace-modernizacyjne-sieci-mobilnej


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2356
  • 9794
  • 82

Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s

Cześć @qenvkw 

Oprócz tego co napisał @ketrasaArturo modernizacji nadajnika to moze jeszcze sprawdzić czy nie występują w Twojej okolicy utrudnienia w sieci Orange w tym linku w pkt 4 Jak zdiagnozujesz utrudnienia w sieci Orange? https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-slabego-zasiegu# 

Wystarczą dwa kroki:

1. Wyślij SMS na numer 1533 w treści wpisz Diagnozuj (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym). SMS nie działa w ofercie Flex.

2. W odpowiedzi otrzymasz wiadomość zwrotną od Orange z informacją czy na obszarze, w którym przebywasz występują utrudnienia wpływające na działanie sieci lub usług.

Jeżeli występują utrudnienia, to otrzymasz informację o ich rodzaju oraz przewidywaną datę zakończenia (jeżeli jest znana).

Ważne

Zwróć uwagę na następujące rzeczy:

  • Diagnozujemy numer, z którego wyślesz SMS. Nie możesz wybrać innego numeru, by przeprowadzić diagnostykę.
  • Sprawdzimy tylko obszar, z którego wyślesz SMS. Nie możesz wskazać innego miejsca.
  • SMS nie działa w planach Orange Flex.

Może być też przeciążony nadajnik BTS i też może być utrata pakietów

Spróbuj jeszcze wysłać SMS-a na powyższy numer może tam dowiesz się czy nie występują jakieś utrudnienia w sieci Orange w Twojej okolicy

Pozdrawiam 🙂


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12873
  • 52940
  • 604

Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s

@qenvkw  zapewne to jakieś uszkodzenie. Zgłoś na czacie załączając screeny. 

Zerknij też czy zmieniają się adresy IP przydzielone po tej przerwie w urządzeniach. 

Zrób śledztwo jak działają usługi przed i po fakcie. Jeśli np przed speedtest jest słaby, a po lepszy i stabilniejszy, to może być mechanizm "porządkujący" pracę i obciążenie BTS-a. Trudno powiedzieć cokolwiek o inżynierii ruchu w Twoim rejonie bez dostępu do systemów, czym niestety nie dysponujemy. Info o odnotowanych zaburzeniach w pracy BTS-a możesz uzyskać właśnie na infolinii czy czacie 

Tam np powiedzą, czy nie jest zagłuszany przez obce repeatery, co również może mieć wpływ na nadawanie 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 2
  • 10
  • 0

Prawie każdego wieczoru internet "rozłącza się" na 30s

Sprawdziłem statystyki (RSRP, RSSI, RSRQ, SINR) podczas "wylewu" i nie były jakieś inne, IP też się nie zmieniło, z prędkością przed i po ciężko sprawdzić bo bym musiał dość często sprawdzać bo przypadłość jest losowa, dzisiaj było o 2 w nocy, wczoraj o 21, wiem tyle, że działa spoko przed jak i po. Zbiorę screenów z paru dni i wyślę na czat albo w zgłoszeniu usterki, dziękuję wszystkim za wkład 👍