Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 6
  • 0

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

Witam serdecznie. W pierwszym kwartale 2018 w wiadomości do BOK Orange przekazałem informacje o niezadowoleniu z jakości usług "Internet domowy LTE". W odpowiedzi otrzymałem potwierdzenie, że Orange odnotowało utrudnienia w korzystaniu z LTE w podanej przeze mnie lokalizacji. Przyznano, że przyczyną jest słaby zasięg oraz przeciążenia stacji + brak możliwości zwiększenia pojemności LTE w mojej okolicy.

 

Jedna z odpowiedzi Orange:

 

"Informujemy o negatywnym rozpatrzeniu zgłoszenia. Sprawdziliśmy opisane przez Pana niedogodności. Przeprowadzona analiza wykazała, iż nadajniki obsługujące Pana miejsce zamieszkania działają prawidłowo, nie wystąpiło pogorszenie zasięgu/obniżenie mocy. Występujące utrudnienia mogą być spowodowane odległością  od nadajnika oraz jego obciążeniem."

 

Inna odpowiedź Orange w tej samej sprawie:

 

"Sprawdziliśmy zgłoszenie. Potwierdzamy występowanie zgłoszonych utrudnień w korzystaniu z LTE w podanej lokalizacji i ze względu na słaby zasięg i przeciążenie stacji. Na chwilę obecną brak możliwości zwiększenia pojemności [...]"

 

Część kolejnej odpowiedzi Orange:

 

"Zgodnie z regulaminem świadczymy usługi w zakresie istniejących możliwości technicznych, na co mają wpływ również czynniki zewnętrzne, jak ukształtowanie, czy zalesienie terenu. Ze względu na mobilny charakter sieci nie jest możliwe zagwarantowanie zasięgu na takim samym poziomie w każdej lokalizacji. Zdecydował się Pan na usługę mobilną - przedmiotem umowy jest świadczenie usług telekomunikacyjnych bez wskazania miejsca ich świadczenia.

 

Tutaj nie zgadzam się z powyższą opinią ponieważ:

1. Przy potwierdzeniu przez operatora występowania problemów z jakością usług, Orange nie wspomina o ukształtowaniu, czy zalesieniu terenu.

2. Orange daje możliwość wyznaczenia strefy domowej, co zostało przeze mnie prawidłowo wykonane.

 

Orange w Google.JPG

 

To "usługa LTE dla domu", a nie dla przyczepy kempingowej. Mój dom jest bardzo mało mobilny. Mapa zasięgu dostępna na stronie Orange nie odzwierciedla skali problemu, ponieważ to tylko informacja marketingowa. Problemem jest infrastruktura i mała wydajność nadajników, które nie są w stanie obsłużyć określonej ilości klientów. 

 

Podczas podpisywania umowy operator nie informuje o potencjalnych problemach z jakością świadczonych usług, a podczas trwania umowy potwierdza, że usługa nie może być świadczona w oczekiwanej przez klienta jakości, ale nie rozpatruje rozwiązań problemu.

 

Dysponuję pełną historią odpowiedzi mailowych, numerami zgłoszeń oraz wiadomości SMS, które otrzymałem od operatora w odpowiedzi na zgłoszone. Proszę o informację, gdzie mogę ponownie skierować wniosek o rozwiązanie problemu lub dodatkowe uznania z powodu comiesięcznego opłacania 100% kwoty abonamentowej przy braku możliwości wygodnego korzystania z usługi Internet LTE (a to naprawdę problem, aby poza godzinami nocnymi sprawdzić chociaż skrzynkę Gmail...).

 

Odpowiedź SMS - Orange 1.jpg

7 ODPOW. 7

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

A czego oczekujesz po forum? Pisz do UKE

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 6
  • 0

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

Nie oczekuję wiele, ale jest szansa, że ktoś był w podobnej sytuacji i w określony sposób udało mu się rozwiązać problem. A może jest ktoś, kto dalej męczy się z usługą w czasie trwania umowy i chciałby się oficjalnie podłączyć pod temat. Pozdrawiam.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

Takich osób są tysiące, co nie czytają regulaminów i umów. Internet mobilny nie jest z gumy, czasem jest lepiej, czasem gorzej.

Napisz do UKE - to jest urząd regulujący rynek telekomunikacyjny. Dostaniesz pewnie to samo innym słowami, ew. może jakieś polubowne rozwiązanie.

Internet z dnia na dzień nie będzie szybszy. To nie tak działa że ktoś Ci specjalnie ucina internet.

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 6
  • 0

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

Rozumiem, że czasem może być gorzej, ale to nie zmienia faktu, że poza godzinami nocnymi jednak powinno być lepiej lub "normalnie", a tutaj jesteśmy w sytuacji, w której Internet działał prawidłowo jedynie przez pierwsze 2 miesiące od podpisania umowy i uruchomienia.

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że Orange nie czeka, aż będę zalogowany w sieci, żeby mi zmniejszyć dostępność i jakość usługi, ale bez przesady - operator przyznaje się do występowania problemów i nie robi z tym zupełni nic w skali niemalże roku? Odnajdę umowę, przestudiuję ja po raz kolejny, ale nie kojarzę zapisu związanego z tym, że w związku z obciążeniem sieci, a jednocześnie małą pojemnością zapewnianą przez infrastrukturę, usługa w okresie jej świadczenia może przestać działać lub może nie działać prawidłowo w trybie ciągłym - codziennie.

 

Zgodnie z Twoją propozycją, przedstawię problem UKE. Dziękuję za odpowiedź.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

"usługę mobilną - przedmiotem umowy jest świadczenie usług telekomunikacyjnych bez wskazania miejsca ich świadczenia"  - można by pomyśleć, iż chodzi o to, że to klient powinien być na tyle mobilny, by przemieścić się tam, gdzie zasięg i obciążenie sieci pozwalają na korzystanie z LTE w stopniu satysfakcjonującym 😉


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/10641/cd494de1-de1e-4cca-857a-43b3fc3c360e.pdf
"Informujemy, że zasoby naszych Sieci są ograniczone i zmienne.
Prędkość przesyłania danych może ulegać zmianie. Zależy ona od
takich czynników, jak obciążenie stacji nadawczej, siły odbieranego
sygnału stacji nadawczej, warunków atmosferycznych, technologii,
czy urządzeń, z których Państwo korzystacie. Nie możemy
zagwarantować osiągnięcia maksymalnej prędkości przesyłania
danych w ramach Usług mobilnych z uwagi na wyżej wymienione
czynniki. Gospodarując zasobami naszej sieci bierzemy pod uwagę
interes wszystkich naszych Abonentów, zasoby rozdzielamy w ten
sposób, aby zapewnić każdemu z Państwa najlepszą jakość
świadczonej Usługi w danych warunkach. To może wpłynąć na
prędkość przesyłania danych dla poszczególnych Abonentów. "

Ten przepis jest jasny i czytelny. To nie jest tak że Orange nic nie robi. Podobnych lokalizacji są setki. Zwiększenie pojemności to koszty. Nowy nadajnik - jeszcze większe. W Polsce mamy niskie normy promieniowania co przenosi się na jakość internetu.

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 6
  • 0

Potwierdzone problemy z jakością usługi Internet LTE dla domu - brak stosownej reakcji Orange

Dziękuję za zamieszczenie informacji. Wezmę ją pod uwagę podczas dalszego kształtowania sprawy.

 

Proszę jednak o wyrozumiałość w pewnym zakresie - ja naprawdę nie oczekuję możliwości pobrania linuksowych dystrybucji w kilkanaście sekund. Nie oczekuję błyskawicznego przygotowania projekcji 4K (czy nawet FHD) na TV. Oczekuję możliwości sprawdzenia pogody, skrzynki mailowej, przeczytania treści wpisów na kilku portalach i włączenia YT od czasu do czasu, a tutaj nawet praca z najprostszym stronami www czasami okazuje się niemożliwa.

 

Fragment "Prędkość przesyłania danych może ulegać zmianie" należy interpretować jako "w godzinach nocnych sprawdzisz skrzynkę i odpiszesz na maila, w godzinach obciążenia sieci, tj. 08:00-22:00 - nie."

 

"Zależy ona od takich czynników, jak obciążenie stacji nadawczej, siły odbieranego sygnału stacji nadawczej, warunków atmosferycznych, technologii, czy urządzeń, z których Państwo korzystacie" - tutaj dochodzimy do tego, że:

1. potwierdzono problem z nadmiernym obciążeniem stacji

2. problem występuje niezależnie od warunków atmosferycznych

 

Urządzenie (router), z jakiego korzystamy jest sprzętem dostarczonym przez operatora podczas podpisywania umowy. A w kwestii technologii? Przecież technologię tutaj dostarcza operator, a przepychanki dotyczące interfejsów sieciowych urządzeń podłączonych do sieci to byłaby jakaś paranormalna bzdura.

 

Podkreślam ponownie - nie chodzi mi o maksymalne prędkości, a o prędkości pozwalające w ogóle na korzystanie z sieci Internet.

 

W każdym razie dziękuję za interpretację.