Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Komentator
  • 8
  • 19
  • 1

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

Cześć,

 

Przejrzałem forum i o ile było dużo tematów na temat pominiętego adresu to nie znalazłem odpowiedzi jak wyprostować błędne dane - mianowicie w ramach POPC zainstalowana została sieć i światłowód wisi na słupie. Niestety nie ma możliwości przyłączenia ze względu na zły adresw projekcie. Dane GPS z projektu pokrywają się z lokalizacją domu, natomiast numer budynku jest błędny. Ktoś już może przechodził przez taki problem?

 

Dzięki

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 18, Komentator
  • 8
  • 19
  • 1

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

Dzięki wszystkim za rady oraz dyskusję.

Droga nie była łatwa i korzystałem ze wszystkich możliwych opcji jakie zdobyłem (telefony do POPC ze strony Orange, maile do CPPC, rozmowy z monterami spotkanymi w okolicy, przedstawicielami handlowymi, infolinia (sprzedaży jak i obsługa klienta), gminą). Ostatecznie problem został pozytywnie rozpatrzony i zostałem przyłączony do sieci (prawdopodobnie w  ramach dorejonizowania). Powodzenia wszystkim którzy zmagają się z przyłączeniem do sieci oraz wytrwałości!

 

PS. ze względu na infrastrukturę w domu udało się dostać Funboxa 3 z ONT.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

15 ODPOW. 15

Poziom 21, Pasjonat
  • 354
  • 548
  • 8

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

Z którego zestawienia pochodzi Twój błędny adres? Czy możesz wskazać link do pliku, nie ujawniając swojego adresu?


Poziom 18, Komentator
  • 8
  • 19
  • 1

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie


Poziom 20, Pasjonat
  • 125
  • 310
  • 4

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie


Poziom 21, Pasjonat
  • 354
  • 548
  • 8

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

@nak179, a czy brak dostępności nie wynika z tego, że to jest świeża lista i nie upłynęło jeszcze "nie mniej niż 30 dni od dnia publikacji"? Z czego wnioskujesz o braku dostępności? Czy usługa widnieje, tam gdzie sprawdzasz, jako dostępna, dla pobliskich, poprawnych adresów?

 

Od innej strony:

Czy jesteś już klientem Orange? Jeżeli tak, pod jakim adresem jest zarejestrowana Twoja bieżąca usługa? Niekoniecznie musi być to adres korespondencyjny widniejący na fakturze. Sprawdź to.

Ja całkiem niedawno, na fali upominania się o światłowód, przez przypadek odkryłem, że adres świadczenia mojej usługi stacjonarnej był inny niż adres widniejący na fakturze (dużo podobnych numerów na osiedlu, łatwo pomylić). Skorygowałem to poprzez infolinię (choć nie wiem czy słusznie, bo dotychczasowy błędny adres jest objęty rozbudową, a prawidłowy adres nie 🤐).


Poziom 18, Komentator
  • 8
  • 19
  • 1

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Sytuacja jest o tyle ciekawa, że ulica zawiera numery budynku zarówno z literami jak i bez czyli np. 1 i potem 1a, 1b itd. Według projektu mój dom podany jest po współrzędnych GPS, natomiast podany numer wskazuje na inny budynek, który według planu GPS nie jest ujęty w projekcie. Ciekawe jak to zostanie rozwiązane. Podsumowując:

- instalacja została wykonana weług GPS i światłowód podciąniety jest pod moją działke; w trakcie instalacji rozmawiałem z ekipą i pokazywali plany na których rozrysowane było z którego słupa zostanę podłączony

- ze względu na błąd w numeracji nie ma mnie w orange (ale tylko dla światłowodu; tak to mam telefon i neostradę) i nie mogę zamówić instalacji światłowodu (to samo w tp teltech)

- dom do którego nie ma podciągnietego światełka według orange może mieć zainstalowany światłowód

Okazuje się, że takich budynków jest więcej....


Poziom 18, Komentator
  • 8
  • 19
  • 1

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

Jeżeli ktoś śledzi temat to mała aktualizacja - błędne adresy to jeden problem, i o ile okazuje się, że niektóre ograniczenia można przeskoczyć, to innych już nie - a takim jest planowanie magistrali. O ile światłowód na ostatniej "mili" jest dostępny, to problemem jest brak wolnego włókna pomiędzy puszką z oznaczeniem OSD a innym punktem przyłączeniowym (parę kilometrów dalej). Okazuje się, że na starcie magistrala jest w 100% wykorzystana, pomimo iż nie zostali przyłaczeni jeszcze wszyscy abonenci i bez żadnego zapasu dla potencjalnych nowych klientów (w okolicy buduje się sporo domów i jest dużo wolnych działek pod dalszą zabudowę). Niby XXI wiek, a planowania żadnego nie ma i wygląda na overbooking na starcie projektu. Nie widzę też uzasadnienia finansowego przy takim podejściu, ponieważ rozbudowa magistrali (położenie nowego kabla) wydaje się dużo kosztowniejsza niż od razu położenie magistrali ze znacznym zapasem.

 

Jestem ciekaw jaka jest skala takiego podejścia i ilu potencjalnych abonentów zostanie bez dostępu do szerokopasmowego internetu.

 

Czy ktoś orientuje się jakiej pojemności są magistrale i jak wygląda ich rozbudowa?


Poziom 20, Pasjonat
  • 669
  • 851
  • 4

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

Mówisz o kablu miedzianym czy światłowodzie ? W światłowodach stosuje się splittery i można skalować pojemność w pewnym zakresie. 


Poziom 18, Komentator
  • 8
  • 19
  • 1

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

@marder piszę o światłowodzie. Ostatecznie udało się uzyskac/sprawdzić nastepujące informacje:

- światłowód ze skrzynki OSD (czarna) jest podciągniety do posesji

- brak wolnego włókna do skrzynki OSD, najbliższe wolne włókno znajduje się kilka kilomterów dalej i z tego co usłyszałem na razie raczej nie ma co liczyć na pociągniecie nowego kabla

 

O zastosowaniu splittera nie wiedziałem, dzięki! Czy dostepna jest może dokumentacja wraz z opisem różnic pomiędzy skrzynkami? Orange instaluje kilka rodzajów skrzynek i podejrzewam, że każda oferuje jakieś dodatkowe możliwosci.

Niestety obawiam sie, że instalacja splittera nie wchodzi w grę bo tutaj będzie nowy problem infrastrukturalny - brak zasilania i dlatego jedyna opcja to nowy kabel, który pewnie na chwilę obecną jest nieopłacalny. Chyba, że to kolejna błędna informacja od pracowników i każda skrzynka OSD w trakcie projektu ma dociągnięte zasilanie i zainstlaowany splitter.

Ogólnie to cała sytuacją jest mocno zniesmaczony - dziesiątki godzin na telefonie, najgorszy jest brak rzetelnej informacji z infolinii, handlowców czy nawet osób koordynujących POPC (albo nie obierają telefonów albo nie są w stanie podać nic sensownego oprócz tego aby czekać), najwięcej można dowiedzieć się od pracowników tp teltech od których niestety najmniej zalezy i nie mogą nic zrobić.

 

 

 


Poziom 31, Ekspert
  • 3084
  • 5495
  • 85

POPC - brak możliwości podłączenia przez błąd adresu w projekcie

@nak179 Słusznie napisał @marder , że za pomocą splitera można (oczywiście przy zachowaniu bilansu mocy łącza-podobno zawsze jest zapas) zwiększyć ilość abonentów w terenie.

Ja jednak zapytam, czy wyjaśniałeś tą niezgodność adresów u źródła? Na mailach zespol.popc@cpp.gov.pl i u beneficjenta (znajdziesz po adresie na stronie https://capap.gugik.gov.pl/mapa/cppc/CPPC-internet ) ?

Może warto wysłać opis tych rozbieżności, bo jak napisał ktoś w innym temacie na forum, w wyjątkowych sytuacjach jest możliwość korekty projektów. Nie wiem czy na tym etapie, ale zapytać i przedstawić szczegóły sytuacji zawsze warto. Chociaż dostaniesz odpowiedź i będziesz wiedział na czym stoisz.

Warto sprawdzać zasięg usług (np. jeśli Orange jest beneficjentem to jest strona, która informuje z miesięcznym wyprzedzeniem o zakończeniu inwestycji i planowanych podłączeniach) lub zgłosić "białą plamę" czy złożyć deklarację (jeśli to Orange realizuje) na orangeswiatlowod@orange.com

P.S. pisaliśmy równocześnie, więc temat splittera odpada