Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Orange i rozmowy na temat zasiegu

ROZWIĄZANE

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Orange i rozmowy na temat zasiegu

1. Mapy nie wprowadzają w błąd, o ile się je dobrze interpretuje i uwzględnia sytuację, że to jest model mapy. Zawarte są tam informacje o zasięgu na ZEWNĄTRZ budynków.
2. Operatora zawsze można zmienić - w przypadku lojalki wiąże się to z opłatami, ale zmianę można dokonać.
3. Zmienność zasięgu jest wpisana w regulamin świadczenia usług.

Warto też zweryfikować sytuację czy nie jest to problem wynikły ze słabej anteny w urządzeniu czy błędów na karcie sim.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 28
  • 73
  • 6

Orange i rozmowy na temat zasiegu

Jest jeszcze jedno rozwiązanie na problemy z zasięgiem. Zresztą, wspomniane już na tym forum w niejednym wątku. Rozwiązaniem tym jest WiFi Calling - możliwość dzwonienia, gdy nie ma zasięgu komórkowego a jest dostępne dowolne Wi-Fi z dostępem do Internetu. Nagle okazuje się, że dowolny Access Point z Wi-Fi staje się nadajnikiem sieci Orange i znakomicie poprawia kwestie dostępności. Nie trzeba już podchodzić do okna, czy wychodzić na balkon, żeby sobie pogadać. A to ważna rzecz, bo robi się coraz chłodniej.... ;-)))


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 14
  • 14
  • 0

Orange i rozmowy na temat zasiegu

1. Mapy nie wprowadzają w błąd, o ile się je dobrze interpretuje i uwzględnia sytuację, że to jest model mapy. Zawarte są tam informacje o zasięgu na ZEWNĄTRZ budynków.

Czyli jak widzę dokument: Mapa zasięgu Orange, to mam na nią nie patrzeć jak na mapę, tylko jak na model mapy, pisze Pan takie bzdury, że nawet to ciężko komentować
Jak się z trzeciego piętra wychylam do pasa i dalej nie mogę złapać zasięgu to jestem w budynku czy poza?

2. Operatora zawsze można zmienić - w przypadku lojalki wiąże się to z opłatami, ale zmianę można dokonać.

Oczywiście, że można dokonać ale nie jest to łatwe a do tego kosztowne i pisałem dlaczego, stąd są moje komentarze, więc proszę mi tu nie pisać oczywistych oczywistości tylko np zaproponować ścieżkę jak nie płacić kar za zerwanie umowy itp

3. Zmienność zasięgu jest wpisana w regulamin świadczenia usług.

Nie mam wątpliwości, że te wszystkie oszustwa z mapami i zmianami zasięgu w Pana mniemaniu są legalne, ponieważ Pan wychodzi z założenia że można oszukiwać pod warunkiem, że "drobnym drukiem" napisze się parę niezrozumiałych słów o modelu zasięgu itp. ja natomiast się z tym nie zgadzam dla mnie mapa to jest mapa itp.

Warto też zweryfikować sytuację czy nie jest to problem wynikły ze słabej anteny w urządzeniu czy błędów na karcie sim.

Korzystam z telefonii komórkowej od prawie 20 lat w całej Polsce i problemy mam tylko u siebie w biurze plus oczywiście jakieś lasy itp mogę podać dokładną datę kiedy ktoś zdecydował o wyłączeniu nadajnika w mojej okolicy od którego to dnia zaczęły się problemy, nawet dostałem wtedy sms z treścią, że są jakieś prace optymalizacyjne w sieci

 

@bchmiel75 A czy mogę prosić o konkrety, do tej pory składałem reklamacje parę razy, ale nikt mi o tym nie mówił


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Orange i rozmowy na temat zasiegu

Jakie konkrety oczekujesz?

W regulaminie jeszcze od czasów IDEI jest informacja, że zasięg w konkretnym miejscu nie jest gwarantowany. Zwykle taką samą czcionką jest adnotacja " Zasoby Mobilnej Sieci Orange są ograniczone i zmienne." np tu http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1997333/4090538941.pdf (nie mam pewności, że dokładnie regulamin z linku reguluje Twoje usługi, ale jak nie masz aktualnego - zwróć się do BOK, są tam podobne zapisy).
Tak samo jak na stronie https://www.orange.pl/view/mapazasiegu jest stosowna adnotacja: "W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, mapa nie stanowi jej części i nie może być podstawą do ewentualnych roszczeń reklamacyjnych."

Poza tym nie wiem jak sobie wyobrażasz dokładną mapę zasięgu wewnątrz budynków - skąd operatorzy mają wiedzieć z jakich materiałów jest wykonany budynek, ew. jaki ma rozkład pomieszczeń wewnątrz.

Jeśli masz jakieś konkretne oczekiwania wobec Orange (np. rabat do opłat), to złóż reklamację. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie.
Jeśli chciałbyś polepszenia zasięgu - zgłoś to na BOK np. poprzez stronę zasięgu (z dnia na dzień rozbudowy nie będzie, ale są takie zgłoszenia brane pod uwagę przy rozbudowie sieci).

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Orange i rozmowy na temat zasiegu

Żaden operator nigdy nikomu w pełni nie dogodzi...

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 14
  • 14
  • 0

Orange i rozmowy na temat zasiegu

Konkrety na temat Wifi Calling, ale już sobie poczytałem. Oczywiście w informacji są błędy pisze np że usługa jest dostępna dla Galaxy S7 co jest nieprawdą bo aplikacja na Android 7.0 w którą jest wyposażony S7 nie jest dostępna. Znalazłem też coś takiego jak ekstra zasięg ale nikt w BOK nie potrafi mi nic powiedzieć na ten temat odsyłają mnie do salonu pójdę to sprawdzę chyba, że tu może mi Pan coś napisać. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 14
  • 14
  • 0

Orange i rozmowy na temat zasiegu


Piotrekk85 napisał(-a):
Jakie konkrety oczekujesz?

W regulaminie jeszcze od czasów IDEI jest informacja, że zasięg w konkretnym miejscu nie jest gwarantowany. Zwykle taką samą czcionką jest adnotacja " Zasoby Mobilnej Sieci Orange są ograniczone i zmienne." np tu http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1997333/4090538941.pdf (nie mam pewności, że dokładnie regulamin z linku reguluje Twoje usługi, ale jak nie masz aktualnego - zwróć się do BOK, są tam podobne zapisy).
Tak samo jak na stronie https://www.orange.pl/view/mapazasiegu jest stosowna adnotacja: "W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, mapa nie stanowi jej części i nie może być podstawą do ewentualnych roszczeń reklamacyjnych."

Poza tym nie wiem jak sobie wyobrażasz dokładną mapę zasięgu wewnątrz budynków - skąd operatorzy mają wiedzieć z jakich materiałów jest wykonany budynek, ew. jaki ma rozkład pomieszczeń wewnątrz.

Jeśli masz jakieś konkretne oczekiwania wobec Orange (np. rabat do opłat), to złóż reklamację. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie.
Jeśli chciałbyś polepszenia zasięgu - zgłoś to na BOK np. poprzez stronę zasięgu (z dnia na dzień rozbudowy nie będzie, ale są takie zgłoszenia brane pod uwagę przy rozbudowie sieci).

Nie jestem z Panem na Ty, chyba że to też jest w regulaminie, że zwracacie się Państwo do klientów na ty.

A te rady na temat reklamacji i zapisów w umowie, proszę wybaczyć ale świadczą o Pańskim braku chęci zrozumienia problemu. Ale skoro Pan nie rozumie podstawowych funkcji forum (pytanie o konkrety nie było do Pana) to nie mogę oczekiwać zbyt wiele.


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Orange i rozmowy na temat zasiegu

Panie @kiezmarski, przepraszam że się wtrącę do dyskusji, ale tego typu zwroty są ogólnie prawidłowe w świecie e-lektronicznym. Jest to forum a nie serwis reklamacyjny Orange ani BOK i dyskutują tu inni klienci, nie koniecznie pracownicy OPL...

Pozdrawiam
Maciej

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Orange i rozmowy na temat zasiegu

Nie jestem pracownikiem Orange, a zgodnie z powszechną netykietą formą grzecznościową jest zwracanie na Ty.

Informacje o Extra Sygnale możesz znaleźć częściowe tutaj http://www.orange.pl/kid,4002009758,id,4003070604,title,Ekstra-Sygnal-,article.html

Każdy rozumie ten problem, sam mam w pracy taki problem, ale nie wiem jakiego rozwiązania szukasz. Z dnia na dzień nie będzie polepszenia zasięgu.

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 14
  • 14
  • 0

Orange i rozmowy na temat zasiegu

Jeśli nie jest Pan pracownikiem Orange to przepraszam, ale Pańskie odpowiedzi i podpis "guru" mi to zasugerowały. Marzyło mi się takie rozwiązanie, że skoro zgłaszam problem z zasięgiem to przyjeżdża ktoś z Orange z jakimiś urządzeniem do mierzenia pod moje biuro, sprawdza co jest powodem a następnie Orange ustawia jakoś inaczej nadajniki, może dodaje nadajnik itp. A jeśli sprawa dotyczy tylko mojego biura (w co wątpię) i nie da się nic zrobić z nadajnikami to mi proponuje jakieś rozwiązanie zastępcze np wzmacniacz sygnału itp., ponadto na mapie zasięgu pojawia się białe pole w miejscu obecnego oznaczenia LTE