Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 117
  • 305
  • 4

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

Witajcie,

 

Awaria jak na zdjęciu - temat z wczoraj.

signal-2024-02-22-17-19-40-884.jpg

 

Awaria nie u mnie lecz u znajomego.

 

Czy Orange podwiesza takie kabele na nowo, czy znajomy będzie czekał na światłowód? Który już mają sasiedzi w ramach POPC.

 

Jaka jest wasza opinia?

 

Będę was też aktualizował gdy się czegoś konkretnego dowiem.

 

Pozdrawiam

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2697
  • 9857
  • 51

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

@mianownik Zgłaszasz normalnie uszkodzenie na infolinię i tyle. Monter przyjeżdża i naprawia. Sytuacja z babcią była inna. Stan techniczny linii był w opłakanym stanie i monter nie miał jak poprawić parametrów a firma nie chciała już wymieniać kabli więc to był dobry pretekst do zakończenia świadczenia usługi. Tutaj natomiast jak rozumiem sąsiad nie narzekał, łącze działało długi czas bez większy problemów i nastąpiła awaria. Awarię więc usuną bo to tylko kwestia ponownego zaczepienia kabla ewentualnie wymiany jeśli brak zapasu na słupie.    

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

7 ODPOW. 7

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13868
  • 57039
  • 684

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

@mianownikTu nie ma na co czekać, trzeba zgłosić uszkodzenie, to raz i zagrożenie, to dwa.

Instalacja FTTH nie ma nic wspólnego z naprawą uszkodzonego przyłącza. Jeśli nie używa usługi, to i tak trzeba zgłosić fakt, że z drugiej strony mogło dojść do uszkodzenia sieci.

https://www.orange.pl/omnibook/uszkodzenia-infrastruktury-technicznej-orange#dla-klienta#brak#gdzie-...


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 117
  • 305
  • 4

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

@agat13rozumiem teorię.

 

U mojej babci było popsute przyłącze. Babcia używała telefon domowy, ale zaczęło strasznie trzeszczeć. Orange zapronowało zerwanie umowy zamiast naprawę przyłącza.

 

😞


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13868
  • 57039
  • 684

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

@mianownikI widzisz...Ty piszesz o teorii, a ja preferuję praktykę. Jeśli coś wynika z umowy i nie ma podstaw do jej zerwania (czasem się zdarza, że koparka wyciągnie cały kabel z kanalizacji obsługujący 1 klienta, co może budzić zastrzeżenia do inwestowania w koszty naprawy infrastruktury za grube tysiące zł) to moim zdaniem należy walczyć do upadłego o przywrócenie stanu rzeczy sprzed uszkodzenia.

Znam przypadek (moja znajoma z Pragi), gdzie właśnie starsza osoba uparła się na przywrócenie linii telefonicznej w bloku, gdzie usunięto przyłącza miedziane na rzecz światłowodów i wygrała...

Warto upominać się o swoje


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 117
  • 305
  • 4

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

Nie znam dokładnej treści umów ale zazwyczaj w każdej jest informacja o możliwości zerwania przez obie strony... Szczególnie po okresnie na czas określony.

 

Znam też trochę KC i prawo konsumenta. I przy reklamacjach sprzedawcy się nigdy krzywda nie stanie - gdy koszt naprawy przekracza koszt usługi wystarczy oddać koszt usługi. Tak mówi KC.

 

Pozdrawiam

 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13868
  • 57039
  • 684

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

@mianownikwychodzę jednak z założenia, że prócz kodeksów jest jeszcze coś takiego jak wizerunek firmy, dobre imię i (co operatorzy szczególnie podkreślają) troska o dobro klienta. Jeśli udowodnisz działanie na szkodę odbiorcy usług, to słabo to wygląda wizerunkowo 🙂

Poza tym są jeszcze "środki przymusu pośredniego" w postaci instancji "wyższych", które stoją po stronie konsumenta...Podtrzymuję swoje stanowisko walki do końca, jeśli rozsądek dostawców schowany jest do szafy


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2638
  • 10834
  • 100

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

Cześć @mianownik 

Jeśli chodzi o zerwanie/uszkodzenie napowietrznego przyłącza telefonicznego to najlepiej zgłosić ten fakt na infolinii Orange *100 lub 510 100 100.

Abyśmy szybciej mogli rozpatrzyć Twoje zgłoszenie, potrzebujemy:

  • Imię i nazwisko
  • Numer kontaktowy
  • Dokładny adres miejsca, w którym występuje problem - miasto, ulica, numer domu oraz inne dane, które pomogą w ustaleniu lokalizacji (np. współrzędne GPS).

Pozdrawiam 🙂


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2697
  • 9857
  • 51

Naprawa zniszczonego napowietrznego przyłącza telefonicznego (VDSL)

@mianownik Zgłaszasz normalnie uszkodzenie na infolinię i tyle. Monter przyjeżdża i naprawia. Sytuacja z babcią była inna. Stan techniczny linii był w opłakanym stanie i monter nie miał jak poprawić parametrów a firma nie chciała już wymieniać kabli więc to był dobry pretekst do zakończenia świadczenia usługi. Tutaj natomiast jak rozumiem sąsiad nie narzekał, łącze działało długi czas bez większy problemów i nastąpiła awaria. Awarię więc usuną bo to tylko kwestia ponownego zaczepienia kabla ewentualnie wymiany jeśli brak zapasu na słupie.