Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1180
  • 2463
  • 70

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Witam

 

Może ktoś kto posiada wiedzę na ten temat rozwiąże moje pytania.

 

Proponuję zrobić też tekst na Bloga Orange o tej tematyce.@PiotrekDomanski  

 

1.Jakie kodeki rozmów są obecnie dostępne w Orange w poszczególnych technologiach 2G/3G/4G ?

 

2.Czy w każdym połączeniu w Orange jak i na "zewnątrz" jest zastosowane HD Voice i VoLTE.Jeśli nie to dlaczego ?

 

Pozdrawiam.

 

 

10 ODPOW. 10

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1749
  • 7574
  • 61

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Mnie się podoba. Kontent techniczny jest bardzo ciekawy i to jest ekstra że Orange robi coś takiego. Dla porównania jak się np. spojrzy na takiego Plusa to się wydaje że jest zabetonowany na świat.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 185
  • 154
  • 0

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

1. Jeden główny, na który powinniśmy zwrócić uwagę to AMR-WB (HD Voice), który występuje od 2G po LTE, tylko o różnej przepływności w zależności od technologii i jakości połączenia. Ja widywałem jeszcze AMR-NB (np. podczas połączeń VoLTE z Plusem non stop to występuje...), chociaż może są jeszcze starsze czasami gdzieś jak FR czy któreś tego pokroju.
2. Teoria mówi, że w każdym połączeniu do innych sieci komórkowych w Polsce może być zastosowane, jeśli wszystko się dobrze zgra. Czasami niektóre infolinie mają już nawet HD Voice, co się bardzo chwali, bo to obrazuje częściowo podejście do obsługi klienta. Właśnie tutaj pada ponownie pytanie dlaczego dzwoniąc do Plusa przy wykorzystaniu VoLTE nadal nie ma HD Voice jako standardu? Gdzie po przełączeniu na WCDMA hula aż miło.

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19500
  • 56423
  • 767

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Zaciekawił mnie temat kodeków. Przeciętny użytkownik wybierając połączenie nawet nie jest świadomy, co się dzieje z jego połączeniem, jakie zachodzą procesy.

W jaki sposób można wykryć, jakie kodeki są używane do połączeń głosowych i na jakich częstotliwościach?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 185
  • 154
  • 0

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Zależy od firmy. W Samsungach sprawdza się przez kod *#0011# - w LG wchodzi się gdzieś w menu serwisowe. W Sonym i Huawei nigdy nie potrafiłem tego sprawdzić.

Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1180
  • 2463
  • 70

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

@benny_b 

 

Tam też znajduje się aktualny kodek zastosowany podczas rozmowy ? Możesz pokazać np.screena z opisem ? Emotikon: SzczęśliwyEmotikon: Szczęśliwy.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 185
  • 154
  • 0

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Tak, screen co prawda trochę stary ale sens zachowany. W przypadku Samsunga (tutaj S9) można spotkać takie menu (wejście przez *#0011#) -> https://imgur.com/MWRicwM

Wtedy lecisz do momentu z napisem "Codec" i w tym przypadku jest wpisane AMR_WB czyli HD Voice. Może się zdarzyć, że będzie napisane AMR_NB - wtedy rozmowa jest bez HD Voice. Jak przejdziesz linijkę niżej to wpisana jest przepływność - tutaj wskazuje to że rozmowa odbywa się w VoLTE bo tak duża przepływność jest tylko w VoLTE u naszych operatorów, a przy okazji telefon był połączony z nierozdzielonym jeszcze L1800. Standardowo dla HD Voice (w 2G i 3G) jest 12,65 kbps. Może się zdarzyć, że wartość będzie niższa bo np. warunki radiowe będą słabe i połączenie będzie realizowane inaczej, ale nadal z kodekiem poprawiającym jakość połączenia (AMR-WB). Orange niedawno uruchomiło EVS i może się w menu serwisowym pojawić zamiast AMR_WB np. EVS_SWB, ale na to póki co mogą liczyć tylko wybrani... 😉


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19500
  • 56423
  • 767

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Wieczorem sprawdzę na pozostałych smartfonach. Na moim Xcover 3 pokazuje tylko tyle:

Screenshot_2019-10-29-08-26-24.png


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 185
  • 154
  • 0

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Zadzwoń do kogoś i sprawdź dopiero wtedy 😉 Możesz spróbować wybrać nawet nr 12345 i posłuchać komunikatu o braku takiego numeru sprawdzając co pokazuje menu serwisowe.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19500
  • 56423
  • 767

Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange

Teraz takie dane mi się wyświetliły:

 

Screenshot_2019-10-29-11-09-00.png