- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Witam
Może ktoś kto posiada wiedzę na ten temat rozwiąże moje pytania.
Proponuję zrobić też tekst na Bloga Orange o tej tematyce.@PiotrekDomanski
1.Jakie kodeki rozmów są obecnie dostępne w Orange w poszczególnych technologiach 2G/3G/4G ?
2.Czy w każdym połączeniu w Orange jak i na "zewnątrz" jest zastosowane HD Voice i VoLTE.Jeśli nie to dlaczego ?
Pozdrawiam.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Mnie się podoba. Kontent techniczny jest bardzo ciekawy i to jest ekstra że Orange robi coś takiego. Dla porównania jak się np. spojrzy na takiego Plusa to się wydaje że jest zabetonowany na świat.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
2. Teoria mówi, że w każdym połączeniu do innych sieci komórkowych w Polsce może być zastosowane, jeśli wszystko się dobrze zgra. Czasami niektóre infolinie mają już nawet HD Voice, co się bardzo chwali, bo to obrazuje częściowo podejście do obsługi klienta. Właśnie tutaj pada ponownie pytanie dlaczego dzwoniąc do Plusa przy wykorzystaniu VoLTE nadal nie ma HD Voice jako standardu? Gdzie po przełączeniu na WCDMA hula aż miło.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Zaciekawił mnie temat kodeków. Przeciętny użytkownik wybierając połączenie nawet nie jest świadomy, co się dzieje z jego połączeniem, jakie zachodzą procesy.
W jaki sposób można wykryć, jakie kodeki są używane do połączeń głosowych i na jakich częstotliwościach?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Tam też znajduje się aktualny kodek zastosowany podczas rozmowy ? Możesz pokazać np.screena z opisem ? .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Tak, screen co prawda trochę stary ale sens zachowany. W przypadku Samsunga (tutaj S9) można spotkać takie menu (wejście przez *#0011#) -> https://imgur.com/MWRicwM
Wtedy lecisz do momentu z napisem "Codec" i w tym przypadku jest wpisane AMR_WB czyli HD Voice. Może się zdarzyć, że będzie napisane AMR_NB - wtedy rozmowa jest bez HD Voice. Jak przejdziesz linijkę niżej to wpisana jest przepływność - tutaj wskazuje to że rozmowa odbywa się w VoLTE bo tak duża przepływność jest tylko w VoLTE u naszych operatorów, a przy okazji telefon był połączony z nierozdzielonym jeszcze L1800. Standardowo dla HD Voice (w 2G i 3G) jest 12,65 kbps. Może się zdarzyć, że wartość będzie niższa bo np. warunki radiowe będą słabe i połączenie będzie realizowane inaczej, ale nadal z kodekiem poprawiającym jakość połączenia (AMR-WB). Orange niedawno uruchomiło EVS i może się w menu serwisowym pojawić zamiast AMR_WB np. EVS_SWB, ale na to póki co mogą liczyć tylko wybrani... 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Wieczorem sprawdzę na pozostałych smartfonach. Na moim Xcover 3 pokazuje tylko tyle:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Zadzwoń do kogoś i sprawdź dopiero wtedy 😉 Możesz spróbować wybrać nawet nr 12345 i posłuchać komunikatu o braku takiego numeru sprawdzając co pokazuje menu serwisowe.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Jakość połączeń,kodeki w sieci Orange
Teraz takie dane mi się wyświetliły:
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »