- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
@ign24467 podaj adres bloku, może coś wyszukamy..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
sam zrobiłem reasearch i nic - jestem 190 metrów od tego BTSa, a ta antena wzmacniająca jest na sąsiednim bloku który jest ok. 80 metrów odemnie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
Nie ma takiego czegoś jak "antena wzmacniająca". Dochodzenia w sprawie ewentualnych nielegalnych wzmacniaczy prowadzi UKE, po doniesieniach od operatorów. Jeśli więc w ramach kolejnych kroków nie planujesz wysadzenia anten u sąsiadów (co IMHO w żaden sposób nie wpłynęłoby na stan sieci w Twojej lokalizacji), to jedyne co można doradzić to zgłaszanie problemów do Twojego operatora.
To jedyna droga.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
Okej, weźmy wszyscy głęboki wdech i pomyślmy jakie inne czynniki mogą wpływać na to, że nie mogę się dodzwonić i korzystać z internetu.
1. Możliwe przeciążenie sieci
2. Prace na nadajniku
3. Faktycznie ktoś ma wzmacniacz (na razie do tego nie podchodźmy)
Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły dlaczego tak się u mnie dzieje z rozmowami i internetem?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
@ign24467napisał(-a)...
wyszło mi 594 Mb/s pobierania i 16 Mb/s wysyłania (5G3600)
...
Coś jest jednak niejasnego w tym co piszesz. Huawei P20 Lite nie obsłuży takich prędkości ani takiej częstotliwości; w ogóle nie obsługuje 5G.
Jak ty to właściwie mierzysz? Skąd wiesz z którym BTSem się łączysz? Jakie są parametry tego połączenia? Masz może jakiś ruter w domu?
Formułowanie hipotez "w ciemno", do czego zachęcasz, nie jest możliwe bez jakiegoś konkretnego kontekstu. Dla takich danych, jakie przedstawiłeś, zestaw ogólnych hipotez który zaprezentowałeś to wszystko co można wymyślić, ale też sprowadza się do jednego: "coś się zepsuło". Jeśli chcesz się bawić w diagnostykę, to oczywiście możesz, ale to nie zmieni sytuacji bo bez konstruktywnej interakcji z operatorem sytuacja nie ulegnie poprawie. To co się "zepsuło" raczej się "samo nie naprawi".
Poprawę mogłoby dać ci stałe łącze światłowodowe - oba Twoje telefony bardzo dobrze sobie radzą po VoWiFi, jest też możliwość dzwonienia przez VoIP. Jak jest z dostępnością światłowodu w Twojej lokalizacji?
Generalnie poleganie na internecie mobilnym jest obarczone ryzykiem takich problemów jakich doświadczasz, taki już urok tej technologii. W miastach najczęściej są to problemy przejściowe, operatorzy starają się poprawiać działanie sieci w miarę swoich możliwośći, ale żeby mogli w ogóle się za to zabrać, to zgłoszenia od klientów muszą się pojawiać. Pewnie, niemożność korzystania z usługi za którą się płaci jest irytująca, ale zwróć uwagę, że wszystkie mobilne umowy mają odpowiedni kruczek prawny o braku gwarancji czegokolwiek. Umowy stacjonarne nie mają takich kruczków, wręcz przeciwnie, jakieś parametry połączenia są gwarantowane.
Nie patrz na marketing, fizyka jest nieubłagana i to ona decyduje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
1. Nie mierzę sieci 5G na Huawei P20 Lite - tylko iPhone 12 to mierzę z tym 5G. W odniesieniu do Huawei P20 Lite chodzi mi o, to że u niego też są problemy z połączeniami i internetem
2. Na iPhone mierze to field testem *3001#12345#* - na Huawei w aplikacji Net Monitor
3. W tym speedteście gdzie wyszło mi 594 Mb/s pobierania i 16 Mb/s wysyłania użyłem iPhone 12 - z dostępem do 5G3600
Ale zaraz takie pytanie. Skoro limit na sektor/antenę to 1500 urządzeń to w znaczeniu, że wszystkie technologie (2G, 3G, LTE i 5G) dają razem 1500 urządzeń czy każda z osobna ma pojemność 1500 urządzeń?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
@ign24467napisał(-a)...
na Huawei w aplikacji Net Monitor
...
Tej aplikacji nie znałem.
IMHO lepsza do diagnostyki jest NetMonster, nie naguje.
Czy możesz pokazać parametry okolicznych nadajników z NetMonstera w sytuacji gdy połączenie jest problematyczne i w sytuacji kiedy jest OK? Te wszystkie dziwne skrótowce i cyferki...zrzut ekranu byłby najlepszy. W Netmonitorze te same parametry są pod drugą ikonką z lewej na dole. Każda z tych aplikacji trochę więcej pokazuje po pobraniu bazy danych o nadajnikach.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
Huawei nie jest jeszcze naładowany - ale udało mi się FieldTest'em zrobić
Obecnie teraz nie mogę się dodzwonić, internet jest bardzo wolny - nie robiłem speedtesta ale wypróbowałem na stronie poczty interii - 6 min czekałem, aby się załadowała. Najdziwniejsze jest to, że nie widzi agregacji innych pasm, a łączy z LTE2600
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
https://wiki.teltonika-networks.com/view/RSRP_and_RSRQ
Sądząc po tych parametrach, jesteś na granicy zasięgu.
Czy to jest ta okolica?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Gdzie zgłosić problem z siecia Orange będąc Klientem NJU?
Mniej więcej, tak ale mapa agregacji pasm LTE pokazuje, że nie jestem na granicy