Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

ROZWIĄZANE

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

Mam sugestię dotyczącą uruchomienia w przyszłości usługi dającej możliwość zablokowania poza standardowych dostępów do usług mobilnych dla konkretnego numeru (np. by smsy/połączenia/mmsy docierały jedynie tylko na kartę sim przez smsc i sieć komórkową, a nie przez wifi, bramki). Pewnie ktoś powie, że VoWIFI jest super bezpieczne, ale czytając plany dodania obsługi smsów, ew. pojawienia się e-sim, taka blokada przynajmniej dla niektórych byłaby przydatna.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

No to ja już tylko sprawdzę czy nie ma przeciwwskazań, aby udostępnić możliwość wyłączenia przez Mój Orange i będzie git 🙂

 

Update: na chwilę obecną nie planujemy możliwości wyłączenia usługi przez Mój Orange (stronę i aplikację).

 

Nie chciałbym mówić "nie, bo nie", ale też nie ma sensu wchodzić za bardzo w szczegóły techniczne, więc uogólniając napiszę, że gdy tworzymy nową usługę to planujemy m.in. w jaki sposób można ją włączyć i wyłączyć. Dodanie każdej możliwości to dodatkowe koszty (programowanie, obsługa zapytań, etc.). W przypadku WiFi Calling, twórcy usługi doszli do wniosku, że bardzo niewiele osób będzie chciało wyłączyć tę usługę i póki co - to się sprawdza, bo prośby o wyłączenie usługi to sporadyczne przypadki. Jeśli ktoś chce wyłączyć WiFi Calling to może zadzwonić do Biura Obsługi Klienta i zlecić wyłączenie usługi przez konsultanta.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

5 ODPOW. 5

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

Piotrek, a dlaczego Twoim zdaniem to jest niebezpieczne? Możesz przytoczyć przykładowy scenariusz wykorzystania tego przeciw użytkownikowi?

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

Do tej pory jedyna opcja na zdalny dostęp do usług w Orange był poprzez Multiboxa do skrzynki MMS i zamierzchłych czasów Idei do smsów.
O ile w Polsce naciąganie poprzez IVR nie jest popularne (w Polsce IVR to diabłe wcielony), o ile hackowanie smsów np. z banków czasem się zdarza.
Połączenie via WIFI nie zawsze jest bezpieczne bo nie zawsze jesteśmy właścicielem sieci wifi, można z niego korzystać w hotelu czy w innych miejscach. W regulaminie WifiCalling jest mowa o planowanym dodaniu obsługi smsów, wszystkie kody autoryzacyjne można przejąć itp itd.

Na pewno największą luką jest "nieuwaga" użytkownika końcowego.

Nie chodzi mi o to by negować sens tej usługi, ale dać mechanizm kontroli. Podobnie jak z usługami premium. Kto chce to korzysta. Można co chwilę sobie włączyć lub wyłączyć blokadę. Na dziś z tego co mi wiadomo wyłączenia wifi calling nie ma.

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

Na wyraźne życzenie pracownik BOK może wyłączyć VoWiFi. Czy dobrze rozumiem, Piotrek, że możliwość wyłączenia VoWiFi przez Mój Orange by załatwiała sprawę? To pewnie moglibyśmy dosyć łatwo umożliwić. Wyłączenie samych SMS (gdy będą dostępne) dla VoWiFi pewnie wymagałaby już inwestycji w stworzenie całego mechanizmu...

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

Jeśli jest obecnie na BOK opcja wyłączenia vowifi, to w całości rozwiązuje sprawdzę. Jakoś może nie byłem zbyt wyraźny 😉

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Blokada na "pozakomórkowe" korzystanie z usług?

No to ja już tylko sprawdzę czy nie ma przeciwwskazań, aby udostępnić możliwość wyłączenia przez Mój Orange i będzie git 🙂

 

Update: na chwilę obecną nie planujemy możliwości wyłączenia usługi przez Mój Orange (stronę i aplikację).

 

Nie chciałbym mówić "nie, bo nie", ale też nie ma sensu wchodzić za bardzo w szczegóły techniczne, więc uogólniając napiszę, że gdy tworzymy nową usługę to planujemy m.in. w jaki sposób można ją włączyć i wyłączyć. Dodanie każdej możliwości to dodatkowe koszty (programowanie, obsługa zapytań, etc.). W przypadku WiFi Calling, twórcy usługi doszli do wniosku, że bardzo niewiele osób będzie chciało wyłączyć tę usługę i póki co - to się sprawdza, bo prośby o wyłączenie usługi to sporadyczne przypadki. Jeśli ktoś chce wyłączyć WiFi Calling to może zadzwonić do Biura Obsługi Klienta i zlecić wyłączenie usługi przez konsultanta.