Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 13
  • 0

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

Nie jestem bezpośrednim klientem orange (BSA Turon, prawie POPC ale jednak zostałem podłączony na tyle po POPC, że Orange nie może świadczyć mi usługi bezpośrednio) więc nie mam możliwości użycia aplikacji mobilnej w celu zgłoszenia problemów.

Mój ISP, który dzierżawi(?) przyłącze od Orange nie jest mi w stanie pomóc, z tego co mi powiedzieli to zgłosili to do Orange ale sytuacja nie uległa poprawie, nie wiem jaka była odpowiedź Orange. Zostało mi jedyne samodzielnie zgłosić usterkę do Orange. Jednak czat na stronie to tylko bot który mówi żeby użyć aplikacji po czym kończy rozmowę a nie znam żadnego adresu e-mail którego można było by użyć w celu przedstawienia problemów z siecią Orange.

Czy znacie jakiś adres e-mail którego można by użyć w tym celu? (Lub jakikolwiek inny kanał komunikacji gdzie można załączyć obrazy).

 

Na wszelki wypadek opisze problem tutaj gdyby ktoś się na to natknął.

Na załączonym obrazie widać wykres ping do dwóch serwerów (w celu wyeliminowania problemów z samym serwerem).

Mam odpalony MTR do jednego z serwerów. MTR resetuje się o północy i co pół godziny tworzy zrzut. Jeśli problem widoczny na wykresie zdarzył się o godzinie 01:25 to między zrzutami MTR wykonanymi o godzinach 01:00 i 01:30 będzie widoczny przyrost zgubionych pakietów. Na tym przykładzie widać w zrzucie wykonanym o 01:30 znaczący wzrost zgubionych pakietów (+11) na skoku 5. 195.116.35.194

 

qenvkw_3-1727800584074.png

 

(MTR robi 1 ping na sekundę, wykres ping to 5 pakietów na sekundę stąd ta różnica między wykresem a MTR)

 

Częstotliwość występowania tego typu problemu jest różna o różnych porach (01:00, 08:00, 12:00, 16:00, 23:00), nieraz jest spokój na kilka dni, a bywały dni, że problem występował 3 razy na dzień i miesiące gdzie problem wystąpił ponad 20 razy. Załączam ostatnie wystąpienia:

qenvkw_2-1727799704664.png

W większości wypadków utrata pakietów jest na tyle duża, że w praktyce jest to odczuwane jako "rozłączenie" się internetu.

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6170
  • 25206
  • 211

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

Nie masz umowy z Orange, więc Orange na pewno nie będzie z tobą rozmawiał. Reklamować możesz tylko niezgodne z umową działanie usługi, do tego z kim tę umowę zawarłeś.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

5 ODPOW. 5

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6170
  • 25206
  • 211

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

Nie masz umowy z Orange, więc Orange na pewno nie będzie z tobą rozmawiał. Reklamować możesz tylko niezgodne z umową działanie usługi, do tego z kim tę umowę zawarłeś.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2107
  • 5918
  • 196

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

Orange nawet palcem nie tknie Twojego zgłoszenia, nawet jeśli uda Ci się to zgłosić np. pisemnie. Nie jesteś klientem Orange. Klientem dla Orange jest Twój dostawca usług.
Orange nie posiada i nie udostępnia email do kontaktu z klientem.
Reklamacje i żądania poprawy jakości usług musisz zgłaszać do swojego dostawcy usług.

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1739
  • 7537
  • 60

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

Temat musi wziąć na siebie Twój ISP który jest klientem Orange.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2275
  • 12686
  • 59

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

@qenvkw twój operator praktykuje jawną spychologie, od niego wymagają naprawę problemu, bo gwarantuje ci poprawnie działające usługi i bierze za to kasę 😎

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14117
  • 58082
  • 706

Alternatywna metoda kontaktu z Orange w celu przedstawienia problemów z siecią.

@qenvkw A ja bym rozwiązał to inaczej. Przepychanka i zrzucanie winy na którąś ze stron niewiele da.

Pismo oficjalne do usługodawcy i prośba o postawienie testów po stronie Orange, które wykażą problemy transmisyjne operatora sieci. To, że ktoś korzysta z infrastruktury jednego operatora to jedno, a niewłaściwe działanie usługi, to drugie.

Należy określić (i to winni ze sobą wyjaśnić operatorzy) gdzie powstaje problem. Może to nie wina sieci, a jeśli to trzeba wiedzieć na którym odcinku. przecież istnieje punkt styku między siecią jednego i drugiego operatora...

Oczywiście to moje pobożne życzenia, aby to tak działało, ale kiedyś właśnie tak sprawę obciążonych węzłów załatwiłem