Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Zespół Nasz Orange
  • 1502
  • 2364
  • 46

Routery LTE w Orange

[ Edytowane ]

@WaMaR napisał(-a)

@Wojciech Router Flybox LTE+ jest w ofercie również "Internetu Domowego 4G", a temat tego wątku to " Routery LTE w Orange" dlatego nie wiem o co Ci chodzi?

 

To w odniesieniu do tego, że Autor jest zainteresowany routerem dla Klienta Indywidualnego, co napisał w treści, natomiast ty później poruszyłeś co innego. Moja wypowiedź wcześniej dotyczyła właśnie tego co w pierwszym poście.

 


 

@Wojciech czy Twoja statystyka 95% jest poparta jakimiś wyliczeniami/badaniami? To raczej subiektywne  Twoje odczucie. Czy jeżeli Orange w brendowanym telefonie pozbawi Cię funkcji tetheringu wifi to również stwierdzisz, że jest to mało istotne bo 95% osób tej funkcji na co dzień nie używa?

 


 

Napisał wyżej w nawiasie.

 


 

@Wojciech zgadza się Flybox LTE+  jest od około miesiąca dostępny. Czy uważasz, że to nie wystarczająco dużo czasu aby operator udostępnił klientom specyfikację oraz instrukcję obsługi tego co im sprzedaje?


 

Wybacz, ale nie mnie to oceniać.

 

 


Co odpowie doradca to warto aby każdy się przekonał samodzielnie. Jeżeli doradca nie wie, to może warto porozmawiać z takim co wie i uprzedzi go o wyciętych funkcjach w porównaniu z tym samym modelem z dystrybucji wprost od producenta.



 

Moim zdaniem za dużo wymagasz od Doradców. Ja jestem jednym z nich i podejrzewam że raczej nie ma nikogo, który taką wiedzę posiadał. O funkcjach i jakie są już można porozmawiać, ale nikt nie będzie wiedział, jakie są różnice, gdyż nie ma sprzętu producenta dostępnego.

| Założyłeś temat? Pamiętaj, aby oznaczyć najlepszą odpowiedź jako rozwiązanie | Lubisz pomagać innym? Zostań Herosem Nasz Orange |

Jestem na urlopie do 17.12. W razie ważnych spraw pisz do Bartka, Rafała, Wiktora lub Kingi.

Poziom 19, Pasjonat
  • 43
  • 45
  • 1

Routery LTE w Orange

Ja tylko zachęcam klientów aby jednak wymagać więcej od doradców Orange, bo sam nie wymagałem za dużo (przecież wystarczało do tej pory jak mi doradca poda model urządzenia a znając funkcjonalność producenta wiem czego się spodziewać) a teraz okazuje się, że jako konsument to mógłbym ewentualnie odstąpić od umowy w ciągu 14 dni a jako firma nie mogę nawet skutecznie zareklamować urządzenia bo nie zapytałem czy Orange w tym modelu zachowało funkcjonalność przekierowywania portów. 

 

Zgodnie z instrukcją taki Flybox Sky posiada "przekierowanie portów", B315 od Orange również, tym bardziej trudno spodziewać się i zrozumieć dlaczego Flybox LTE+ ma tą funkcję wyciętą.

https://orange.binaries.pl/bw//20155/444780/9101/instrukcja_obslugi_flybox_sky.pdf_1.0_.pdf

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 7, Poszukiwacz
  • 12
  • 0
  • 0

Routery LTE w Orange

[ Edytowane ]

@Wojciech

Witam,

z tym odstąpieniem też nie tak do końca jest prosto. Przy przedłużaniu dwóch umów na abonament oraz dokupieniu internetu domowego 4G dokupiłem router B525s korzystając z opisu dostępnego dla HUAWEI. Doradca powiedział: "...nie znam się za bardzo na routerach..." po zadaniu przeze mnie pytania czy router posiada zaawansowane opcje konfiguracji.

Chcąc odstąpić od zakupu routera otrzymałem informację iż muszę odstąpić od wszystkich zawartych umów i zakupić je od nowa bez urządzenia - chore.

Co do wiedzy doradców i wymagań co do ich kompetencji. Proszę nie pisać że doradca nie wie i nie musi. Jeżeli nazywa się doradcą to powinien wybadać potrzeby klienta i dopasować ofertę do jego oczekiwań. Pisanie, że doradcy nie wiedzą i nie można pewnych rzeczy od nich wymagać jest tutaj nie na miejscu.

Ciekaw jestem jakbyś poszedł do banku po np. kredyt hipoteczny i doradca udzieliłby Ci błędnych informacji co to byś zrobił? Napisałbyś skargę na kilka stron a4 domagając się rekompensat itp.

Niestety mój okres 14 dniowy minął kilka dni temu - nie chciało mi się bowiem odstępować od wszystkich umów i przechodzić całą procedurę od początku.

W sumie jakby się głębiej zastanowić to wasza oferta dotycząca B525s wprowadza w błąd, ponieważ nie ma żadnej!!! informacji o tym że soft różni się od softu producenta. Może jeśli nie da się zwrócić "okrojonego" sprzętu na normalnych zasadach to może warto zapytać np. UOKiK czy brak/zatajenie (nie lubię tego określenia) informacji o dość istotnych zmianach w sofcie oraz brak wiedzy doradców nie podlega pod instytucję wprowadzenia w błąd.

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 40, Guru *****
  • 24974
  • 13307
  • 1133

Routery LTE w Orange

[ Edytowane ]

Edit: jeśli brano na firmę - więc UOKIK nic tu nie zrobi.

 

Co do odstąpienia dla konsumentów - można odstąpić od samego sprzętu. Orange od tego zniechęca bo zostajesz z gorszą umową niż sim-only, ale teoretycznie to możliwe.

.
0 Lubię to
Odpowiedz
Zespół Nasz Orange
  • 1502
  • 2364
  • 46

Routery LTE w Orange

[ Edytowane ]

@marek1983 ,tylko teraz można zadać pytanie: Co rozumiesz przez zaawansowane opcje routera? Bridge? Można by wymieniać. Pisząc tą wiadomość sam nie znam nawet wszystkich dostępnych opcji. Zapewne dopytałbym o jakie chodzi. Pamiętajmy, że rozmawiamy z człowiekiem, nie z robotem jeszcze. Tak więc, czy pociągnąłeś dalej temat? Widziałeś też ile różnych urządzeń znajduje się w ofercie. Zapamiętać wszystkiego nie jest w stanie żadna osoba. Natomiast oczywiście są dostępne informacje. Jednakże nie ma Doradca wypisanej informacji na temat różnicy pomiędzy sprzedażą w markecie (ponieważ nie jest to ten sam kanał sprzedaży).

 

Sam stwierdziłeś, że mogłeś (ponieważ widać ze wybrałeś ofertę dla Klienta Indywidualnego) odstąpić. Rozumiem, że to mogło dostarczać problemów, jednakże jest rozwiązanie.

 

Nie jest tajemnicą, że routery są przygotowane specjalnie dla Orange. Przez to tak, mogą się one różnic względem oprogramowania sprzedawanego w wolnej sprzedaży. Nie ma tutaj jakiejś normy, że przy jednym urządzeniu zostanie dodana jedna opcja, natomiast w innym dodana kolejna, której oryginalnie nie ma. Zapraszam do zgłaszania pomysłów, jeżeli brakuje ważnej dla Was funkcji. Tak samo jest z telefonami. Ten sam model (model, a jednak różne nazwy kodowe) w Stanach Zjednoczonych jest sprzedawany z jednym procesorem, a w Europie z drugim.

 

Dla poszukujących szczegółów dotyczących opcji w routerze, a będących Klientami Biznesowymi zalecam sprawdzenie w Salonie lub dopytać o konkretne funkcje. Dla Indywidualnych jest odstąpienie do 14 dni od podpisania umowy. Konkluzja moja jest następująca: Urządzenia sprzedawane przez Orange, to są sprzęty przygotowane dla Orange. Dlatego mogą być różnice z tymi samymi modelami i pomiędzy operatorami też mogą się różnić funkcje. Inaczej można podsumować, że są to inne urządzenia. W większości, jak nie zawsze ten sam model urządzenia (czyli te same podzespoły), ale z innym oprogramowaniem (nazwą kodową).

| Założyłeś temat? Pamiętaj, aby oznaczyć najlepszą odpowiedź jako rozwiązanie | Lubisz pomagać innym? Zostań Herosem Nasz Orange |

Jestem na urlopie do 17.12. W razie ważnych spraw pisz do Bartka, Rafała, Wiktora lub Kingi.

0 Lubię to
Odpowiedz
Highlighted
Poziom 19, Pasjonat
  • 43
  • 45
  • 1

Routery LTE w Orange

Router Flybox LTE+ (czyli Huawei B525s-23a) otrzymał w końcu aktualizację oprogramowania.

 

Wersja sprzętu modemu: WL1B520FM
Wersja oprogramowania modemu: 11.190.61.00.159
Wersja interfejsu www: 21.100.45.00.03

 

Obecnie router ma już możliwość przekierowywania portów, konfigurowania aplikacji specjalnych, ustawiania DMZ, włączania UPnP, ustawiania NAT (symetryczny vs asymetryczny).

 

Dziękuję Orange oraz wszystkim zaangażowanym w poparcie mojego pomysłu Szczęśliwy mężczyzna

 

Link to wątku w tej sprawie.

https://nasz.orange.pl/t5/Pomys%C5%82y/Aktualizacja-firmware-Orange-Flybox-LTE-Huawei-B525s-23a-i/id...