Wywalenie MAX-a
Witam, jak każdy wie max każdego wkurza, proponuje wrócić do starego dobrego wybierania tonowego
11-09-2020 w Pomysły
1
Otwarty
2
Realizowany
3
Zrealizowany
co to w ogóle jest ten MAX i czemu zniknęło wybieranie tonowe @MatixerPL ?
ten głosowy asystent jak dzwonisz na infolinie
Przy kolejnym kontakcie z doradcą poproś o oznaczenie jako SENIOR (powiedz, że czujesz się staro itp).
Popieram pomysł. MAX jest niedoświadczony i trzeba mu trzy razy powtarzać, aby połączył z konsultantem.
@Piotrekk85 szkoda że maxowi trzeba wszystko po 5 razy tłumaczyć żeby AI załapało, no sam wiem że nie ma takiego AI który w 100% będzie rozszyfrowywał mowe ludzką, więc obstawiam że max ma skuteczność na poziomie 60-70%
Problemy z Maxem mają te osoby, które wychodzą z założenia, że on im nie pomoże i z góry chcą połączyć się z doradcą. Orange z drugiej strony chce obniżyć koszty, przyśpieszyć obsługę itp itd. Tego nie da się wprost pogodzić. A jednak klienci chcą tanich usług a nie dobrej obsługi.
Nie chcę wychodzić na jakiegoś ksenofoba, ale zatrudnianie osób nie znających języka polskiego, na polsko-języcznych "działach" - robi taką samą barierę jak dla niektórych Max.
Na forum co pewien czas gości jeden z ojców Maxa czyli @Remi . Załóż jakiś sensowny wątek/pomysł, to podejrzewam, że weźmie to pod uwagę. A na wywalenie Maxa raczej bym nie liczył.
Nawet jak opiszę swoją sprawę MAX-owi, to i tak poda informacje, że nie rozumie mnie, więc bez sensu jest z nim rozmawiać.
Na wywalenie MAX-a z infolinii czy czatu też nie bardzo liczę, ale zawsze warto spróbować. Może coś się zmieni.
Cześć, widzę że @Piotrekk85 o mnie wspomniał. Patrząc na dane z badań (zamiast ogólnika jak powyżej że Max wkurza każdego) to z obecnie Maxa klienci bardziej zadowoleni niż z wybierania tonowego w przypadku kiedy Max załatwił ich sprawę. I Piotrek ma rację bardzo duża część klientów którzy mają problemy to tacy którzy przyjmują założenie że Max im nie pomoże.
Rozumiem, że część z Was woli poprzednią opcję ale my widzimy że liczba klientów wolących stare rozwiązanie z miesiąca na miesiąc spada. Ilość załatwionych spraw już też jest o kilkadziesiąt procent większa niż kiedyś a dodatkowo Max o wiele lepiej obecnie kieruje do właściwego doradcy tak aby później nie trzeba było robić transferu który jest niekorzystny zarówno dla nas jak i klienta.
Oprócz aspektów kosztowych to większość nowych rzeczy które robimy obecnie byłaby kompletnie niemożliwa za pomocą wybierania tonowego więc macie rację powrotu do starego rozwiązania nie będzie.
Natomiast z chęcią posłuchamy i poczytamy (może być tutaj w pomysłach) sugestii konkretnych rzeczy które warto byłoby aby Max potrafił. I najlepiej nie takich które zdarzają się raz na dziesięć tysięcy połączeń tylko po prostu często.
@Remi to może na konkretne hasło podawane MAX-owi, można by było uzyskać bezpośrednie połączenie z konsultantem. Obecnie nawet jak MAX-owi opisze swoją sprawę i uda się mnie połączyć z konsultantem, to konsultanci i tak jeszcze przynajmniej ze trzy razy mnie przełączą.
@ketrasaArtur wybacz, że może zbytnią szczerość, ale liczne sytuacje, które opisujesz na forum w innych działach, świadczą o tym, że masz jakiś bug IT w swoich "kartotekach" w systemach Orange. Więc czy IVR czy Max - wiele by nie pomógł. Tobie przydałby się sprawny doradca, który pilotowałby sprawę do realizacji jej do końca.
@Piotrekk85 z tego co wiem, to są tacy doradcy, ale tylko dla klienta biznesowego. Klient indywidualny takich możliwości już niestety nie ma, ale jak by się dało, to z miłą chęcią, przydał by się doradca prowadzący moją sprawę od a do z, a nie kilkunastu, którym trzeba od nowa całą sprawę tłumaczyć i wyjaśniać.
Ja mam zawsze te same rady: na infolinii poproś o kontakt z dyżurującym kierownikiem sekcji/zespołu, może spróbuj poszukać kogoś z zespołu prasowego w social mediach itp itd. Ew. w kolejnych półroczach dołącz do programu Herosów na forum 🙂 - może tu interwencja "z góry" rozjaśni się sytuacje. Od razu też napiszę, że niektóre "betony" nie będą rozwiązane na już, bo w Orange są tzw "problemy globalne" gdzie na rozwiązanie czeka się miesiącami - ale warto wiedzieć na czym stoisz i widzieć "światełku w tunelu". A na takie jednostkowe sytuacje - czy MAX czy IVR rozwiązanie nie będzie. Z doświadczenia pracy call center w kilku różnych firmach powiem, że trzykrotne przełączenie nie jest normalne. Podejrzewam, że Ci konsultanci/doradcy i tak sobie tym psują sobie statystyki, za które są oceniani.
@ketrasaArtur nie za bardzo opcja z hasłem to dobry pomysł ... właśnie dzięki temu że Max ma więcej informacji poprzez zadawanie pytań udało nam się zmiejszyć ilość transferów dwukrotnie. Dlatego zachęcam naprawdę do tego aby dobrze odpowiadać na pytania :)...
@Remi staram się, ale MAX mnie nie rozumie. Wczoraj, mimo że zalogowałem się na konto, podał mi informacje, że połączy mnie z konsultantem, jak się zaloguje 🤔 🙃. To jak mam się zalogować na konto, na którym jestem zalogowany? Wylogowałem się z nowej wersji Mój Orange i zalogowałem się ponownie, ale starym sposobem. Dopiero udało mi się połączyć z konsultantem.
@Piotrekk85 myślisz, że zostanie Herosem poprawi to moją sytuacje i otworzy nowe możliwości, bo jakoś nie jestem przekonany.
@ketrasaArtur rozumiem że to był chat? Mieliśmy przez chwilę trochę problemów właśnie z rozpoznaniem, że klient jest zalogowany 🙂 ale to nie wina Maxa 🙂 ... czy oprócz tego były jakieś problemy?
Ja jestem za pozostaniem Maxa 😎 Jest XXI wiek i pora na sztuczną inteligencję, Max z czasem się poprawi i będzie lepiej i szybciej pomagać.
Jeśli Zarządowi przekazuje się dane mówiące o skuteczności Max-a i wykazuje oszczędności z niego wynikające, nie ma szans na jego wyłączenie. A tak musi być skoro działa
Ten Max to nie jest żadna inteligencja. Istotą inteligencji jest zdolność uczenia się, a ten pocieszny Max nic się nie uczy. I wcale nie chodzi o to, czego go @Remi nauczył, tylko o to czy Max umie sam się uczyć. Ja twierdzę, że nie umie.
I tak i nie ... diabeł tkwi w szczególnach ... natomiast prawda jest ze sam Max nic nie robi bo to byłoby jak zostawienie 3 latka samego w domu ... Microsoft kiedyś tego próbował na Twitterze i nie wyszło 🙂 ... od tej pory jeszcze nikt na na świecie w obszarze tego typu botów tego nie zrobił 🙂 ... ale kto wie może Max będzie pierwszy 🙂
chcesz szybko polaczyc sie z czlowiekiem to odpowiadaj jednym slowem na pytania maxa. zada ok 5 pytan i sie zmeczy 😋
szkoda mi czasu na tlumaczenie botowi problemu. chociaz z drugiej strony wiele razy trafiam na czlowieka ktory rowniez nie ma zielonego pojecia o podstawowych rzeczach ale tak to jest jak sie robi z czlowieka osobe do wszystkiego (sprzedawca fix, mobile b2b b2c, obsluga posprzedazowa, oblsuga techniczna itp).
kolejna rzecz to transfer do odpowiedniej osoby. nie wiem czy to ludzie robia celowo czy po prostu cos sie wykrzacza. dlatego zanim zacznie sie opowiadac historie zycia warto od razu zapytac z kim sie rozmawia i czy dana osoba ma pojecie nt sprawy z ktora dzwoni sie. szkoda czasu nerwow na tlumaczenie kazdemu z osobna i na koniec uslyszec ze prosze poczekac przelacze do odpowiedniej osoby.
nastepna rzecz to "wyposazenie" konsulatanta w odpowiednie dostepy uprawnienia "niestety nie moge nic odnaleźć musze przelaczyc ..." haha
takze Max juz nie jest tak wkurzajacy jak cala reszta innyc rzeczy
@PARANOJA jak rozpoznajesz, czy dany konsultant jest w stanie załatwić Twoją sprawę, bez ponownego przełączania?
Sytuacja, którą opisałeś, bardzo często się orzydaża.
@PARANOJA im lepiej odpowiesz na pytania tym większa szansa że od razu dostaniesz właściwą odpowiedź (wbrew pozorom Max potrafi coraz więcej) a przede wszystkim zostaniesz skierowany do doradcy o właściwych kompetencjach (po to są właśnie te pytania). Tak jak wspomniałem powyżej dzięki tym pytaniom liczba transferów zmalała dwukrotnie.
@Remi wiadomo, że w firmach jest jedna stałą rzecz, czyli zmiany. Zakładam, że te dopytywanie się MAX-a za jakiś czas odniosą sensowny skutek i będzie można z dowolnym problemem zadzwonić, a MAX pokieruje tam gdzie potrzeba. Obecnie dla mnie on nie zdaje egzaminu, ale jak inaczej przetestować jak na żywym organizmie. Cieszę się, że jakiś sukces jest już. Mam nadzieję, że i ja dostrzegę zalety MAX-a. Niech się stara i uczy. Zobaczymy za jakiś czas.
@ketrasaArtur po prostu go pytam 🙂
@Remiszczególnie jak powiem maxowi ze sprawa dotyczy mobile a zostaje przekierowany na fixa. ale takie akcje dzieją się również po przekierowaniu przez człowieka ze trafiasz całkiem gdzieś indziej niż chcesz 🤣
Znalazł konto w systemie nie ma tam pinu ale jednak może bym go podał to samo jest podczas połączenia przez telefon...
Jak bym znał to bym nie pytał...
Generalnie jeszcze ani razu Max mi z niczym nie pomógł...
Max18:30:09
W tej sprawie pomoże Ci doradca. Aby się z nim połączyć załóż konto Mój Orange klikając w link: www.orange.pl/…/rejestracja i jeszcze raz napisz do nas na czacie.
Dziękuję za rozmowę. Życzę miłego dnia.
Chcesz zapisać rozmowę?
Zapisz
Najczęściej kończy się to tak i trzeba bawić się od nowa żeby z konsultantem połączył.
Jestem na TAK! Nie raz jak musiałem w pilnej sytuacji skontaktować się z konsultantem, MAKS nie rozumiał o co mi chodzi. O wiele bardziej wolę rozmowy człowiek-człowiek.
A ja mam takie spostrzeżenie: gdy MAX nic nie wie, łączy do najlepszego konsultanta. Zadzwoniłem wczoraj i na każde pytanie MAXa odpowiedziałem "nie powiem". Odniosłem wrażenie, że rozmawiałem z kimś, kto wiedział najwięcej, i najbardziej chciał pomóc -> https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/Planowana-rozbudowa-Warszawa-Bia%C5%82o%C5%82%C4%99ka-czy-naprawd%C4%99-mnie-nie/m-p/227784#M17438
max jest wspaniały
zwłaszcza jak połączenie
jest bezpłatne
z chęcią bym się zajął maxem
mam dużo czasu
Pozdrawiam