Rozliczenie środków na karte przy zawieraniu umowy abonamentowej
Zaskoczyło mnie negatywnie to, w jaki sposób Orange rozlicza środki które pozostają na koncie prepeidowym w przypadku zawarcia umowy abonamentowej.
W tej chwili jedyną oferowaną w takiej sytuacji opcją jest zwrot tych niewykorzystanych środków przelewem bankowym na wskazane konto. Brzmi sensownie? Jaknajbardziej, ale od tej operacji Orange pobiera sporą prowizję (20PLN prowizji przy superacie 50PLN)... To już zdecydowanie nie wygląda atrakcyjnie, przypomina raczej rozbój w biały dzień.
Nie rozumiem dlaczego nie można zadysponować tych środków do rozliczenia kolejnych faktur za usługi w ramach nowej, terminowej umowy, bez dodatkowych prowizji.
Proponuję wprowadzenie takiej możliwości (a wszystkich zainteresowanych przejściem z oferty na kartę na abonament ostrzegam: lepiej najpierw wszystko wydzwonić).
23-03-2021 w Pomysły
1
Otwarty
2
Realizowany
3
Zrealizowany
Wg mnie trzeba się cieszyć, że ktoś Ci umożliwił zwrot za prowizją. Przepisy centralne nie obligują przy zmianie oferty wewnątrz firmy do zwrotu środków.
@j131 popieram pomysł, zamiast zabierać jak na przykładzie 20 PLN, całość czyli 50 PLN zostałoby w firmie.
@Piotrekk85: zgadza się, przepisy nie obligują też do zawierania umów z Orange. To jest suwerenna decyzja klienta. Dobrze, jeśli oparta jest na rzetelnej informacji. W tym wypadku konieczność zapłacenia prowizji skrzetnie zatajono. Ale mniejsza z tym: uważasz że to zły pomysł? Czy uważasz że pomysł dobry ale Orange nie ma interesu żeby taki pomysł zrealizować? Bo nie do końca jasno się wyraziłeś...
Nie wiem czy dobry pomysł. W styczniu w przypadku migracji prepaid na postpaid niewykorzystane złotówki były zamieniane na minuty - co w dobie nolimitu było słabym pomysłem. Co do informacji - to obowiązek sprzedawcy. A sam pomysł jak dla mnie niszowy - jest tyle wiele różnych promocji, kodów rabatowych i w gąszczu tego wszystkiego - ciężko się połapać. Pomysł powinien być automatyczny o ile ktoś nie korzysta z innych promocji.
@Piotrekk85: pisząc: "pomysł powinien być automatyczny" masz na myśli że każdy pomysł należy sformułować atk żeby mógł być automatycznie wdrożony? Czy też masz na myśli że ten pomysł jest tak oczywisty że powinno się to dziać automatycznie? Innymi słowy popierasz taki pomysł czy nie popierasz takiego pomysłu?
@j131 obecnie najlepiej było przenieść numer do innego operatora, to.można by było odzyskać całość. Potem od innego operatora przejść na abonament do Orange. Czasami dla takich klientów mogą się trafić promocje.
Orange ma opłatę 20 zł. To nie jest rozwiązanie.
@ketrasaArtur: gdyby się wiedziało że jest jakaś opłata to by się po prostu zaczekało aż nie będzie nic na koncie. Problem w tym że konsultant namawiający na podpianie umowy zapomina o poinformowaniu o tej prowizji. Żałosne: podpisuję umowę wartą kilka tysięcy a kontrahent stara się dodatkowe 20PLN wyciągnąć... Mnie nawet nie chodzi o te 20PLN, ale jak to wygląda wizerunkowo? To Orange powinno zależeć na tym żeby załatwić to inaczej - np. tak jak proponuję.
https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Grievnace-Redressal/m-p/259384
To najlepiej ilustruje problem.
24.07.2023 r. wprowadziliśmy dokładnie takie rozwiązanie, jak jest w pomyśle 🙂
Status zmieniony na: Realizowany
Status zmieniony na: Zrealizowany