Odblokowanie numeru na kartę po upływie okresu pasywnego
W ostatnich dniach na forum pojawiło się kilka wpisów dotyczących utraty ważności numerów na kartę. Jak wiadomo przez ok. miesiąc jest możliwość odblokowania numeru poprzez kontakt z doradcą BOK. Od kilku dni jednak czat wymaga logowania się kontem mój Orange, a po utracie ważności numeru dostęp do mój Orange bywa utrudniony lub całkowicie niemożliwy. Nie ma też możliwości założenia nowego konta (bo nie otrzyma się smsa). Przy kontakcie z infolinią z innego numeru drzewo IVR po wpisaniu numeru przekazuje komunikat o nieaktywności numeru i kontakt z doradcą nie zawsze jest taki prosty.
Co zatem warto dodać? Pomysł polega na tym, aby w serwisie www i aplikacji mobilnej Mój Orange dodać odpowiednie mechanizmy na odblokowanie numeru. Mechanizmów technicznych jest wiele. Przykładowo gdyby użytkownik próbował się logować lub założyć nowe konto na numer prepaid (który można odzyskać), to pojawiłby się stosowny komunikat oraz w celach weryfikacji należałoby podać numer seryjny karty sim (plus instrukcja że jest na spodzie karty sim). Gdy nastąpi zgodność, następowałoby odblokowanie numeru. Dodatkowo w aplikacji mobilnej na urządzeniu z kartą sim (po uzyskaniu zgód) powinna być możliwość na samodzielnie sczytywanie numeru karty sim.
Innym rozwiązaniem jest dodanie zakładki do samodzielnego rozwiązania tej sprawy poprzez Bot.
Zachęcam na głosowanie na pomysł przyciskiem z prawej strony lub poprzez wpisanie w komentarzu "za" 🙂
15-08-2018 w Pomysły
1
Otwarty
2
Realizowany
3
Zrealizowany
Przycisk nie działa 😞
Ale jak najbardziej jestem ZA 😄
Edit: po kilkunastu próbach zadziałał 🙂
Dobry pomysl.
Też jestem za, a kontakt powinien być z działem techniczny niezależny czy mamy konto czy nie
@Anonim dobrze piszesz 😉 Też Popieram ten Pomysł @Piotrekk85 😉
Również jestem ZA - szczególnie za tym, by Max umiał takie sytuacje ogarniać 😉
PS: głos oddałem bez problemu za pierwszym razem - ale rozumiem, że nie zawsze tak się dzieje
PS2: "głosowanie na pomysł przyciskiem z lewej strony" - ja mam przycisk z prawej strony, ale możliwe, że czegoś nie ogarnąłem 😄
@Wiktor: no dobra jest po prawej Proszę popraw, bo mi już minął czas na edycję. Ew. można też spojrzeć w lusterko głosując i będzie po lewej 😄
@Piotrekk85 napisał:
(...) można też spojrzeć w lusterko głosując i będzie po lewej
Rąbnąłem o stół ze śmiechu
Dzięki za poprawkę.
Przecież od zeszłego roku (lipiec 2017) jest mechanizm, dzięki któremu klient ma możliwość samodzielnego zdjęcia blokady Z (czyli te 30 dni po zakończonym okresie pasywnym) na IVR. Jeżeli Klient zidentyfikuje się z zablokowanym numerem na IVR, uzyska on możliwość automatycznego przywrócenia numeru do sieci, z przypomnieniem o obowiązku doładowania karty w ciągu 72 godzin, celem uniknięcia dezaktywacji.
To coś to nie działa chyba na wszystkich numerach, przynajmniej - wg niektórych wpisów na Nasz Orange.
Jestem za
Jestem za!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W rzeczy samej 😊
Status zmieniony na: Realizowany
Ta dam! 😀
Status zmieniony na: Zrealizowany