(NIE)karanie lojalnych klientów za opóźnienia w płatnościach
- Witam, czy Orange mogło by przestać karać klientów jak się spóźnia z płatnością do 3 dni roboczych?
07-07-2020 w Pomysły
1
Otwarty
2
Zamknięty
Jaki masz inny sposób upomnienia, skoro nie chcesz karania?
Jeżeli firma wystawia fakturę, a klient nie płaci, to za tą fakturę mimo braku zapłaty już trzeba podatki odprowadzić. Więc takie zobowiązania trzeba przerzucić na nie żetelnego klienta, który nie wywiązał się umowy i terminu.
Orange ma grace period ustawiony na dwa dni kalendarzowe. Czy to taka duża różnica? chodzi o odsetki czy utratę rabatów?
To i tak idzie klientowi na rękę. Osobiście nie lubię zadłużeń, wiec staram się robić zapas na następną fakturę. W tym miesiącu mogę zapłacić dwie, a w następnym może być kłopot z opłatą jednej, a różnie to bywa.
Poza tym uważam, że ten temat nie nadaje się na pomysł.
Co rozumiemy przez spóźnienie do 3 dni roboczych?
Rozumiane - jako czekanie na potwierdzenie wpłaty na koncie, niezależnie kiedy wpłata dokonana, to by mogło być.
Jesli klient z zalozenia nie zamierza wywwiazywac sie z terminowego oplacania zobowiazan to nie powinien zawierac umow abonamentowych.
Osobiście z reguły opłacam faktury gdy tylko przyjdą, nie ważne do kiedy jest płatne.
Witam, a co powiecie na to, że z Orange jestem związana od kilkunastu lat i płacę regularnie. A jeśli raz zdarzy się taka sytuacja, że jest opóźnienie 2-3 dni to Orange karze mnie, pozbawiając mnie rabatu na następny miesiąc. Wiec drogi moderatorze, tu nie chodzi o odsetki, bo je płacę swoją droga, ale pozbawianie mnie tzw. rabatów za nieterminową płatność... i tak jak pisałam zdarzyło mi się to dwa razy w ciągu kilkunastu lat. Tak traktuje się lojalnych klientów?
@EVa2020 tak masz pewnie w umowie wpisane, że za brak terminowej płatności rabat jest zawieszony.
Ostatnio Orange traktuje wszystkich klientów na jednakowym poziomie i nie ważne, że jest że stażem kilkunastoletnim.
Pierwotny pomysł nazywał się "Karanie klientów". Więc trochę nie o to w tym chodziło. @Wiktor pewnie niebawem uzupełni tytuł.
Dzięki @EVa2020, że zwróciłaś na to uwagę 👍 (wyślę do ciebie PW)
@Piotrekk85 dzięki za czujność 😊
Ten pomysł powinien nazywać się jak już - "NIEkaranie klientów". Bo jego tytuł sugeruje wręcz coś przeciwnego - by wprowadzić dodatkowe kary 🙂
A na przyszłość - warto poczytać jak działają pomysły na forum. Większa szansa na ich realizację jest wtedy - kiedy głosów jest więcej. Obecny tytuł sugerujący dodatkowe kary nie zachęca do głosowania na niego.
Piotrekk85 dzięki za podpowiedz i sugestie zmiany tytułu. Skoro Orange wychodzi na przeciw klientom i jest możliwość zgłaszania pomysłów to może lepszym rozwiązaniem byłoby bonusować lojalnych klientów. W Stanach jest tak, że np. operator sam do Ciebie dzwoni i pyta się czym jest spowodowane opóźnienie w płatności i jak mogą pomóc. Często „dają” jakieś „gratisy”. A tu nic. Tylko jeszcze kara. Zupełnie inne podejście do klienta. Ludzie między sobą też są życzliwsi i bardziej wyrozumiali KETRASA. Pozdrawiam
@EVa2020 rabat za terminową płatność wynika z regulaminu oferty, z której korzystasz, a warunkiem jego otrzymania jest właśnie dokonanie wpłaty w terminie. Na ten moment taka jest konstrukcja oferty i nie ma planów na zmiany w tym zakresie.
Jeżeli chodzi o samą płatność po terminie, to jest kilka opcji, które ułatwiają życie: deklaracja wpłaty, potwierdzenie wpłaty, przedłużenie terminu płatności, rozłożenie płatności na raty czy warunkowe odblokowanie usług i tu podejście jest bardziej elastyczne 🙂
Status zmieniony na: Zamknięty