Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 35, Ekspert Galaktyczny

Komunikaty i ostrzeżenia na NO

Proponuję utworzenie osobnego działu ogłoszeń technicznych z informacjami typu komunikat/ostrzeżenie ze strony MO na NO. Wszelkie info dotyczące chwilowych problemów sieciowych, przerw w działaniu aplikacji itp. Natchnieniem na ten pomysł jest wpis dotyczący chwilowo nie działającego VoLte ... https://nasz.orange.pl/t5/Telefony-i-tablety/VoLTE-w-Huawei-P10/m-p/46996#M3454

 

@Edit: ewentualnie wkleić je na górze strony głównej 😉

22-09-2017 w Pomysły

  • 1

    Otwarty

  • 2

    Zamknięty

Komentarze
Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

Idea zacna, ale jest z nią pewien problem...

Przykład: Klienci Orange korzystają z setek różnych modeli telefonów. VoLTE jest obecnie dostępne tylko na ok. 20 modelach. Trzeba to włączyć w menu, aby zaczęło działać. Teraz spróbuj sobie wyobrazić jaki odsetek klientów od kilku dni nie może korzystać z usługi. Na forum pojawia się więcej wpisów na ten temat, bo z forum korzystają bardziej świadome technologicznie osoby, ale problem tak naprawdę dotyczy niewielkiej grupy klientów. 
 

Zmierzam do tego, że takie informowanie w postaci komunikatów ma sens, gdy dotyczy znacznej grupy osób. Często proszę Was, abyście myśląc o nowych funkcjach pamiętali o tym, że im więcej funkcji tym gorsza czytelność strony. Podobnie w tym przypadku - jeśli problem dotyczy tylko małej części osób - nie ma sensu informować o nim wszystkich.

 

Dodatkowo, wracając do VoLTE, zwróćcie uwagę, że to nie jest tak, że przez brak VoLTE coś ważnego nie działa. Jakość rozmów nie jest tak super, jak mogłaby być i... tyle. Jeszcze kilkanaście tygodni temu wszyscy żyliśmy bez VoLTE i nikt nie narzekał. Trzymajmy kciuki za jak najszybsze przywrócenie usługi, a jeśli chodzi o pomysł to już teraz mogę powiedzieć, że jeśli będzie się działo coś, co dotyka znacznej części osób korzystających z usług Orange - będziemy dodawać w ogłoszeniach. Od roku jednak nie było takiego przypadku.

22-09-2017

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny

Jak już wspomniałem @Artur, temat z VoLTE był tylko przykładową muzą początkującą pomysł i nie jest to w tym wypadki info na skalę krajową, ok, ale przyjdzie taki czas, że będzie trzeba ogłosić jakąś wielką (tfuuu...żeby nie wywołać wilka z lasu) awarię, lub problemy techniczne dla większości użytkowników i tu wdrożenie takiego informatora, choćby powielonego z MO, ma według mnie sens 🙂

22-09-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Napiszę może pod prąd, ale ja uważam, że taki dział na NO będzie miało skuteczny - nie wiem jaki odsetek klientów regularnie tu zagląda.

Informacja powinna być przekazana na IVR, BOK, w salonie, Mój Orange (po zalogowaniu), smsem - przy próbie skorzystania z usługi itp itd - ogólnie tam gdzie klient próbuje się skontaktować z operatorem (czy wykorzystać uczenie maszynowe i sieci neuronowe - wykonywać działania bardziej elastyczniej). W wątku podanym za przykład tego zabrakło. I tu sugerowałbym poprawę. 

 

To również kwestia natłoku informacji. Jako "eks-pracownik" wiem, że takich komunikatów bywa czasem po 5-6 na dzień. Zwykle dotyczą niszowych spraw (często nawet rzędu kilkunastu osób). Więc też nie zawsze będzie wiadomo czy dany komunikat dotyczy naszego konkretnego numeru - czy ogólnie szerszej sprawy.

 

22-09-2017

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny


cyt.: "ogólnie tam gdzie klient próbuje się skontaktować z operatorem"...więc też tutaj, na forum. Pamiętacie niedawną, sporą awarię techniczną w OPL z I`phonami? Zakładane było hurtem kilka dublujacych się tematów. Chodziło bodajże o MMS-y (@edit: o połączenia)...o ile mnie pamięć nie myli 😉 Takie informację mogły by poza ewentualną dyskusją być potwierdzone jako komunikat...np z linkiem do trwającej dyskusji...

22-09-2017

Poziom 45, Pionier Misji

I właśnie temat z mmsami po ostatniej aktualizacji ios jest właśnie dobrym przykładem. Komunikat o ew. awarii (nie wiem czy ona jest czy nie bo wg mojej wiedzy chyba nie jest u wszystkich jest problem) zniechęci osoby to szukania rozwiązania czy pogrzebania w ustawieniach. 

22-09-2017

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny

@Piotrekk85, moim zdaniem wskaże dyskusję, a zniechęci do zakładania nowego, dublującego się wątku. Wiemy z doświadczenia, że wielu nowych użytkowników "idzie" na skróty i nie szuka tematów dotyczących danego problemu (w tym wypadku masowego) tylko zakłada nowy wątek...no cóż, pomysł do przedyskutowania 😉

22-09-2017

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

No i dyskutujemy 🙂 Ja do końca świata i o jeden dzień dłużej będę się upierać, że jeśli coś dotyczy niewielkiej grupy osób (np. aktualny problem z MMS na iOS 11) to nie należy "spamować" nim wszystkich "na wszelki wypadek" i psuć tym samym czytelności strony. Kierowanie komunikatów bezpośrednio do zainteresowanych osób, na sposoby, o których wspominał @Piotrekk85 jest moim zdaniem znacznie lepszą i nieszkodliwą opcją. 

Zacząłem się za to zastanawiać czy podczas zakładania nowego wątku, np. podczas wpisywania tematu, przy określonych słowach mogłaby pojawiać się informacja o aktualnych problemach. To chyba jednak byłaby jeszcze zbyt zaawansowana technologicznie opcja dla naszego skromnego forum 😉

22-09-2017

Poziom 45, Pionier Misji

Jeśli chcesz by takie tematy wyprzedzały zapytania użytkowników - to się chyba nie uda prędko na poziomie takiej "technologii" (ręcznego dodawania informacji). Jednak wygoda, lenistwo czasem bierze górę. Dla mnie jedną z opcji jest to co mówiłem na zlocie jeśli chodzi o uczenie maszynowe. Ale właśnie tematu dot. volte jest dobrym przykładem, że ta informacja powinna dotrzeć wcześniej. Wystarczyło zrobić np. kwerendę że ktoś wykonuje kontakt z BOK, ma włączoną usługę volte i czy dzwonił/odbierał połączenie w tej technologii (jeśli są ograniczane prawne, można zacząć pobierać stosowne zgody). Rozwiązanie kosztowne na wdrożenie, ale chyba lepszych nie ma.

 

A umieszczanie wielu informacji tylko zamiesza. I tak sporo osób czyta 10% przekazywanych informacji.

 

PS. W lipcu gdy byłem w Miasteczku - podarowaliście mi fajną książkę. Gdyby te techniki wdrożyć "technicznie" - to też lepiej udało by się "wyprzedzić" i trafić z komunikatem do konkretnej osoby.

22-09-2017

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny

Inaczej...skutek konstruktywnej dyskusji ;)...troszeczkę z innej beczki @Artur, dałeś do myślenia w innym temacie...otóż zakładanie nowego wątku...a wyświetlanie podpowiedzi podczas wpisywania tematu nowego wątku?...zniosło by to problem powielania tematów dla tych bardziej "leniwych" użytkowników. Wymaga to co prawda sprzężenia okna tytułu tematu z opcjami wyszukiwarki, ale myślę że jest to do zrobienia...  

 

@edit: dokładniej chodzi o to ze podczas tytułowania wątku, wyświetlały by się tytuły już istniejących tematów zawierających słowa kluczowe...

22-09-2017

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

@mabud73, ale... ta funkcja już jest i działa zarówno na desktop jak i na mobile? Mówimy o czymś innym?

 

search.png

25-09-2017

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny

Upss Emotikon: zakłopotany

25-09-2017

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny

Status zmieniony na: Zamknięty

Inne pomysły były popularniejsze, no i dyskusja powyżej też ma znaczenie.

07-11-2017