Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
  • Nasz Orange
  • /
  • Pomysły
  • /
  • Aktualizacja firmware Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) i dodanie przekierowania portów
Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

Aktualizacja firmware Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) i dodanie przekierowania portów

Potrzebna jest pilna publikacja przez Orange aktualizacji firmware do routera Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) i dodanie w niej funkcjonalności przekierowania portów.

 

Czy jest ktoś kompetentny aby Orange wydało stosowaną aktualizację firmware'u w tym routerze, który taką funkcjonalność doda/przywróci?

 

Router dostałem wraz z usługą Internet LTE dla Firm Biurowy dedykowaną dla firm i okazuję s

 

Wiadomo, że w tym routerze od Orange - Flybox LTE+ czyli Huawei B525s-23a,

Wersja sprzętu modemu: WL1B520FM
Wersja oprogramowania modemu: 11.189.61.00.159
Wersja interfejsu www: 21.100.44.00.03

 

Orange wyciął możliwość ustawienia przekierowania portów (nie ma znaczenia czy ma się włączoną usługę Orange VPN czy statyczny VPN), co dla wielu klientów było ogromnym zaskoczeniem tym bardziej, że w modelu Huawei B315 z dystrybucji Orange funkcja przekierowania portów była dostępna.

 

Szkoda aby użytkownicy byli zmuszani na utratę gwarancji na urządzenie i samodzielne wgrywanie jakiego zmodyfikowane oprogramowania Huawei, tym bardziej jak oryginalne oprogramowanie Huawei posiada taką funkcjonalność. Link poniżej ze zrzutem ekranu.

http://screenshots.portforward.com/routers/Huawei/B525s-23a/Virtual_Server.htm

 

Zmiana bootloader'a umożliwiające wgranie zmodyfikowanego oprogramowania wymaga niestety rozkręcenia routera co wiąże się z utratą gwarancji:

http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=11&t=50771

 

W nawiązaniu do:

https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Przekierowanie-portów-Flybox-LTE-czyli-Huawei-B525s-23a/m-p/111006

 

02-11-2018 w Pomysły

  • 1

    Otwarty

  • 2

    Realizowany

  • 3

    Zrealizowany

Komentarze
Nie dotyczy

Zagłosuję 😉

02-11-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

Dzięki za poparcie @Anonim

03-11-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

zagłosowane

03-11-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

Dzięki za poparcie @marek1983

03-11-2018

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

Mam nadzieję że w miarę szybko wezmą się za tą poprawkę. Pozdrawiam

07-11-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

@ziobro95 dziękuję za głos. Ciągle czekamy na aktualizację oprogramowania od Orange, które pozwoli na prawidłowe używanie usługi Orange VPN

07-11-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

Jakie macie doświadczenia z takimi pomysłami? Wdrażają? Czy temat będzie "wisiał" w nieskończoność?

14-11-2018

Poziom 45, Pionier Misji

Wdrażają ale nie z dnia na dzień. Tak bardzo subiektywnie patrząc najmniej pół roku - jeśli chodzi o tematy spoza tych dotyczących samego forum.

14-11-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

Dziwne podejscie ale nic mnie nie dziwi , sprzedaje usługi w naszej sieci od 10 lat i napewno tego nie zrobia bo juz sa problemy z dostepnoscia tego modelu w magazynie i wprowadaja inne routery

16-11-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

Orange to w ogóle jest dziwny (bo m.in. przez to traci wiernych klientów, sprzedaje już 2 miesiąc router stacjonarny Orange Flybox LTE+ (Huawei B525s-23a) a na swoich stronach WWW nie podaje klientom pełnej specyfikacji urządzenia czy szczegółowej instrukcji do tego urządzenia.

Ciekawe, że Orange nie podaje (na razie przynajmniej) tych kluczowych danych w szczególności na stronie dedykowanej pomocy technicznej https://www.orange.pl/view/pomoc-techniczna-internet-mobilny Sami handlowcy Orange twierdzą z kolei, że nie mają wiedzy jakie funkcje ten model oferuje a jakich nie (w szczególności w porównaniu z nie brendowanym Huawei B525s-23a a większość klientów nie mogąc odszukać pełnej specyfikacji urządzenia i opisu jego możliwości zakłada, że ma takie same funkcje jak nie brendowany egzemplarz). A tu wcześniej czy później rozczarowanie i klient Orange zostaje z urządzeniem, którego bez utraty gwarancji i wgrania zmodyfikowanego firmware nie może przywrócić funkcję m.in. przekierowania portów. I wszystko z pozoru jest OK 😉

 

Jedynie pojawia się ten model na stronie sprzedażowej Orange gdzie w sekcji dotyczącej się specyfikacji jest podane:

Specyfikacja

Cechy fizyczne
Wymiary226 × 163 × 52 mm
Waga370 g

 

Czy to jest poważne traktowanie klienta? Poczekamy zobaczymy jak szybko i czy w ogóle Orange jest zdolny do poprawienia tej sytuacji.

16-11-2018

Poziom 3, Obserwator Przestworzy

To jest jakieś nieporozumienie jak można wyciąć przekierowania portów w routerze. Pominę fakt sprzedaży internetu do firmy z takim routerem, gdzie chcemy mieś dostęp do kamer lub do pulpitów zdalnych. Wczoraj kupiłem internet do nowego punktu dzisiaj na infolinii aktywowałem "VPN" a teraz okazuje się że nie mam możliwości przekierowania portów. Jutro idę oddać-wymienić router masakra jakaś. 

20-11-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

@AVIN dzięki za głos. Tylko jednocząc siły jest szansa, że ktoś w końcu z Orange zrozumie i rozwiąże problem.

Mam nadzieje, że przywracając funkcję przekierowania portów nie pominął funkcji DMZ a najlepiej aby przywrócony był również tryb BRIDGE, który pozwala pod ten router podłączyć inny router z nieograniczoną funkcjonalnością (tak jak jest to możliwe przy usłudze kablowej dla firm, Internet DSL).

20-11-2018

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

Zagłosowane. Podczas reklamacji dostałem informację, że problem z zablokowanymi portami zostanie rozwiązany poprzez przydzielenie dynamicznego adresu IP za który miałbym płacić 6zł miesięcznie (5zł netto). Nie dzwoniłem na infolinię 2zł/min i również nie uśmiecha mi opcja dodatkowej zapłaty za coś co nie rozwiąże problemu w pełni.

Opcja wycięcia funkcjonalności poprzez ograniczenie softwarowe jest po prostu zacofana bądź celowa właśnie po to by więcej zarabiać poprzez infolinię lub dodatkowe koszta związane z IP.

Obie możliwości nie powinny mieć miejsca w obecnych czasach i biorąc pod uwagę, że  za ten router płaci się 400zł.

Mam nadzieję, że tą sprawą zajmie się ktoś na poważnie. Dziwi mnie, że zamiast to wprowadzić z powrotem na software(bo przecież to usunięto), Orange zaproponowało mi zerwanie umowy bez żadnych kosztów.

To mój pierwszy kontakt z LTE, przesiadłem się z Neostrady gdzie nie dość że mniej płaciłem, to odblokowywanie portów nie było niczym ograniczane, na moim starym routerze o wartości ~100zł (prywatnym, nie Orange).

Podsumowując. Reklamacja oparta na tej funkcjonalności skończyła się na dwóch propozycjach:

- Zmiana adresu IP na statyczny (15zł netto/msc) lub dynamiczny (5zł/msc)

- Zerwanie umowy bez żadnych kosztów

 

Dodać do tego frustrację gdzie ktoś dzwoniłby na infolinię techniczną 2zł/msc i mamy przepis na niezadowolonego klienta, którego firma traci bez sensu.

Wystarczy przecież zrobić łatkę do opragomowania.

I dzięki @WaMaR za założenie tematu na forum + tej ankiety. Uprzedziło mnie to o infolinii, i zapobiegło dodatkowym kosztom.

30-11-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

Dzięki za głos. @Elemeledudki

30-11-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

Dzięki za głos @zbylon80 

 

P.S. 

Szkoda, że ciągle na stronie sprzedażowej Orange nie ma szczegółowej instrukcji czy specyfikacji urządzenia mówiącej o jego ograniczeniach w zakresie braku przekierowania portów, DMZ itp. Z 2 tygodnie temu dodałem również opinię na tej stronie ale moderator Orange jak widać ciągle jej nie zaakceptował pomimo zgodności z netykietą itp. Wygląda, że system opinii tam to jedna wielka lipa.

 

Poza tym to router ładnie śmiga bo nawet dzisiaj o 06:22:27, 02-12-2018 osiągał tak przyzwoite wyniki transferu:

Download prędkość pobierania* 122.58 Mb/s
Upload prędkość wysyłania
* 24.46 Mb/s

[URL=http://www.speedtest.pl/][IMG]http://www.speedtest.pl/test/193851411[/IMG][/URL]

02-12-2018

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

Dziś uznano mi reklamację mogę zwrócić ten modem.

@WaMaROrientujesz się może czy na innym routerze będę mógł odblokować te porty normalnie bez przeszkód ? W sensie softwarowo na pewno nie będę ograniczony, ale czy z centrali Orange są wtedy jakieś blokady?
I czy jakiś inny router do tego LTE mógłbyś polecić żeby kupić na własny rachunek ?

07-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@WaMaR kupiłem do czasu udostępnienia nowego softu dlinka dwr 921. Porty odblokowane i wszystko śmiga.

07-12-2018

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

@marek1983  jak prędkości ? masz porównanie z huaweiem czy od razu kupiłeś ten? Masz dodatkowe IP jakieś wykupione ?


07-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@Elemeledudki

 

bzdury opowiadają - mam ten router + usługa stały adres IP (ten za 15zł) i dalej nie działa

08-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

 ten router -> Flybox

08-12-2018

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

@RaptorW sensie masz D-Link DWR-921 i dalej nie działa ? Czy na Huawei 525s Flybox nie działa nawet z IP ?

08-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

Nie w sensie mam Flyboxa i VPN - pisałeś że proponują dwa rozwiązania - niestety pierwsze nie działa (VPN + Flybox). Mam jeszcze B619 i wszystko działa

09-12-2018

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

@Mikołaj Dlaczego zmieniłeś status na ZREALIZOWANY? Nie widać aby pojawiło się jakieś nowe oprogramowanie do tego urządzenia.

10-12-2018

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy

Status zmieniony na: Otwarty

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy

Jeszcze raz przepraszam za zmieszanie. Zmian statusu była przypadkowa. Zakłopotany mężczyzna Przywróciłem już wszystko do pierwotnego stanu. 

10-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@Elemeledudki kupiłem dodatkowo - prędkość taka sama jak na Huawei albo trochę słabsza. Mam standardową usługę bez dodatkowych IP. Po prostu skonfigurowałem router i wszystko śmiga.

13-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@Mikołaj jako przedstawiciel "pomarańczy" na tym forum możesz cokolwiek zdradzić czy poszło jakiekolwiek zapytanie do producenta w zakresie uszycia nowego softu?

13-12-2018

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy

@marek1983 Jako "pomarańcz" Bardzo szczęśliwy robot mogę powiedzieć, że sprawa trafiła do producenta. I na razie tyle, więcej to już mogła by być zdrada. Mrugający mężczyzna

14-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

Do zdrady oczywiście nie namawiam 🙂 Napisz chociaż jaki jest przewidywany czas odpowiedzi.

23-12-2018

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

ZAGŁOSOWAŁEM Przez brak przekierowania nie działa np. gra Roblox na PC, pewnie i wiele innych. Gorzej, bo kupiłem konsolę NVIDIA Shield i nie działa ani połączenie ze Steamem, ani GeForceNow - czyli dwie główne funkcjonalności konsoli. Wystarczy przełączyć router na B315 i jest ok. Dobrze, że mam dwa routery, bo byłby dramat.

29-12-2018

Poziom 2, Obserwator Przestworzy

Witam
Czekam również na aktualizację softu. Zawiodłem się bardzo na funkcjonalności routera, a mój monitoring niestety poległ. Sprawdzę jeszcze co na to powiedzą w salonie Orange. Jeżeli sprawa aktualizacji nie zostanie załatwiona i będę musiał dokupić inny router po zakończeniu umowy nastąpi zmiana operatora.

05-01-2019

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

+1 ode mnie. Czy to dlatego nie jest mozliwe nawiązywanie połączeń typu vpn? Z sieci domowej na zdalne serwery po vpn (klient softwar na laptopie)

09-01-2019

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

@RafRed dzięki za głos. Natomiast nawiązywanie połączeń wychodzących VPN działa prawidłowo bez przekierowywania portów na Flybox LTE+ na pewno jeżeli masz włączoną usługę Orange VPN (wystarczy tą najtańszą ze zmienny adresem publicznym IP). Nie testowałem czy działa bez wykupionej usługi VPN w Orange.

09-01-2019

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

@WaMaRna innym routerze (d-link 921) i tej samej karcie sim - działa prawidłowo

09-01-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@Mikołaj cześć, jaki jest przewidywany czas rozpatrzenia sprawy przez producenta?

14-01-2019

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy

@marek1983 Prace trwają, niestety wersja, która została dostarczona przez producenta, miała błędy i musiała do niego wrócić, teraz czekamy na kolejną. Smutny mężczyzna Niestety nie jestem w stanie teraz podać więcej konkretów. Sfrustrowany mężczyzna

15-01-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@Mikołaj Jak wygląda sytuacja?

01-02-2019

Poziom 4, Obserwator Przestworzy

Właśnie, jak sytuacja? Sprzedawanie dla usługi zew IP routera z wykastrowanym przekierowaniem, to jakaś kpina!

13-02-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@Mikołaj ponawiam pytanie .

14-02-2019

Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy

@marek1983 Wybacz wcześniejszy brak odpowiedzi. Jeśli chodzi o statu sprawy nie chciał bym zapeszać, żeby nie powtórzyły się dotychczasowe problemy, jednak wszystko powinno zmierzać do szczęśliwego finału. Szczęśliwy mężczyzna

14-02-2019

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

Witam,

 

Mój router OrangeFlybox LTE+ (czyli Huawei B525s-23a) dostał już nowe oprogramowanie.

 

Wersja sprzętu modemu: WL1B520FM
Wersja oprogramowania modemu: 11.190.61.00.159
Wersja interfejsu www: 21.100.45.00.03

 

Które zawiera w końcu możliwość przekierowywania portów, konfigurowania aplikacji specjalnych, ustawiania DMZ, włączania UPnP, ustawiania NAT (symetryczny vs asymetryczny).  🙂

 

Dziękujemy Orange 🙂

 

20-02-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

Mam nową aktualizację. Gdzie szukać tych ustawień? U mnie doszło tylko VoIP, chyba, że nie wiem gdzie patrzeć.

 

20-02-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

W tej chwili pobieram aktualizację 🙂 Dam znać po wszystkim czy jest ok. Ale jeśli @WaMaR pisze, że zostały odblokowane te funkcje to pewnie tak będzie.

Dzięki @Mikołaj i Orange za wysłuchanie głosu ludu.

20-02-2019

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy

@damianglowacki4 ustawienia o których pisałem znajdziesz w sekcji "Zabezpieczenia" 🙂

 

FlyboxLTE1.jpg

 

 

 

 

 

20-02-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy


11.pngTylko, że u mnie, to wygląda tak.

20-02-2019

Zespół Nasz Orange

Pomysł zrealizowany. Funkcjonalność została dodana.

20-02-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

Może ktoś mi wyjaśni, czemu u mnie po aktualizacji to wygląda tak jak na zdjęciach powyżej?

20-02-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

@damianglowacki4 @Bartłomiej u mnie wygląda tak samo jak u @damianglowacki4. Menu zabezpieczeń jest dalej okrojone.

 

Wersja sprzętu modemu: WL1B520FM
Wersja oprogramowania modemu: 11.190.61.00.159
Wersja interfejsu www: 21.100.45.00.03

takie same jak u @WaMaR

 

Może jakaś podpowiedź jak to menu aktywować?

20-02-2019

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy

Przełącz IPv6 na 4

20-02-2019

Zespół Nasz Orange

@marek1983 tutaj masz odpowiedź od @WaMaR "Twój router używa trybu IPv6, jak przełączysz się na IPv4 to te opcje będziesz miał widoczne."

 

https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Przekierowanie-port%C3%B3w-Flybox-LTE-czyli-Huawei-B525s-23a/m-p/125021#M10249

20-02-2019

Poziom 18, Badacz Przestworzy

Jeszcze jedna uwaga: WLAN, podstawowe ustawienia WLAN obie sieci 2,4GHz i 5GHz mają ten sam identyfikator, na "oryginale" można ustawić osobne nazwy SSID dla każdej sieci.

08-03-2019