- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
Mam swój serwer VPN postawiony u mnie w domu, do którego łączę się z różnych miejsc na świecie. Mój VPN testowałem z różnych miejsc poza Polską i działał bardzo dobrze przez Wi-Fi lub dane komórkowe za granicą, jednak nie działa poprawnie poprzez dane komórkowe z Orange Flex w Polsce.
Po połączeniu z LTE na moim telefonie, kiedy tylko włączę VPN, internet zwalnia tak bardzo, że staje się nieużywalny. Żadna strona nie chce się wczytać. Proszę o pomoc – co mogę zrobić? Czy Orange blokuje coś w połączeniach VPN?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć @andgell
Czy przed wykupieniem VPN internet działa szybciej? Jaką miałeś prędkość internetu mobilnego przed VPN a teraz? Czy w ustawieniach danych mobilnych (LTE), masz ipv6 czy bez dopisku? Jeśli masz ipv6 to proponowałbym IPV4, lub odwrotnie?
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć @andgell
Czy przed wykupieniem VPN internet działa szybciej? Jaką miałeś prędkość internetu mobilnego przed VPN a teraz? Czy w ustawieniach danych mobilnych (LTE), masz ipv6 czy bez dopisku? Jeśli masz ipv6 to proponowałbym IPV4, lub odwrotnie?
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wireguard VPN - nie działa na Orange Flex
Nic mi nie wiadomo żeby O coś blokował. Może kwestia adresacji IP. Możesz spróbować zmieniać APN na IPv4, a nuż pomoże.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wireguard VPN - nie działa na Orange Flex
VPN masz na ruterze czy jakimś kompie? W ogóle pokazuje Ci podłączonego klienta?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wireguard VPN - nie działa na Orange Flex
Dzięki! W APN na roaming miałem IPv4, w Polsce IPv6, zmieniłem APN Protocol na IPv4/IPv6 i zaczął internet działać z włączonym VPN. Jednak szybkości na LTE są dość słabe 7Mb/s download i 2Mb/s upload, ping 23ms, to czy jest włączony VPN czy nie nic nie zmienia, te prędkości takie są, z czego to może wynikać?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wireguard VPN - nie działa na Orange Flex
Limituje cię najsłabszy element. Zapewne lokalne połączenie. To z kolei zależy od obciążenia i usytuowania lokalnych BTS. Możesz rozejrzeć się w eterze przy pomocy np. apki Netmonster, to powinno pokazać ci z czym jesteś połączony i jak. Ale generalnie osiągi, choć słabe nie są jakoś wyjątkowe.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wireguard VPN - nie działa na Orange Flex
@andgellto super, że internet z włączonym VPN zaczął działać. Jesli chodzi o słabą prędkość internetu LTE to przyczyną może być przeciążony nadajnik BTS, zakłócenia sieci komórkowej np poprzez stosowanie aktywnych wzmacniaczy sygnału sieci komórkowej zwanych także repeaterami) informacja o tym znajdziesz w tym linku Problem z zasięgiem sieci komórkowej / Problem z internetem mobilnym - co zrobić? https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87/Problem-z-zasi%C4%99giem...
lub mogą trwać prace modernizacyjne na nadajniku BTS. Mają one na celu:
- poprawę ich funkcjonowania,
- przygotowanie sieci do obsługi technologii 5G.
Koniec tych prac planujemy na połowę 2025 roku.
Aby dotrzymać tego terminu, od czerwca 2023 wzrosła liczba prac wykonywanych na terenie całego kraju.
Działamy, aby jak najszybciej:
- wymienić anteny,
- dodać częstotliwości tam, gdzie ich jeszcze brakuje,
- dostroić parametry na stacjach.
Obecnie prace wykonujemy bardzo intensywnie. Średni czas wyłączenia stacji na czas prac modernizacyjnych (tzw. renewal) to około 30 godzin.
W tym czasie możesz zauważyć, że:
- nie masz zasięgu lub jest on słaby,
- połączenia są słabej jakości,
- internet nie działa szybko,
- są problemy z nawiązywaniem połączeń,
- połączeni są zrywane.
Informacje o pracach modernizacyjnych znajdziesz w tym linku https://www.orange.pl/omnibook/prace-modernizacyjne-sieci-mobilnej#
@andgell jest taka możliwość aby sprawdzić czy w Twojej okolicy nie występują utrudnienia w sieci Orange ale ten SMS nie działa w ofercie Orange Flex. Jesli posiadałbyś jakiś dodatkowy numer w ofercie Orange np w Orange na kartę lub w abonamencie to mógł sprawdzić czy nie wystepują jakieś utrudnienia w Twojej okolicy w sieci Orange.
Żeby sprawdzić, czy w sieci Orange są utrudnienia wyślij SMS-a na numer 1533 o treści DIAGNOZUJ (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym).
Zwróć uwagę na następujące rzeczy:
• Sprawdzimy numer, z którego wyślesz SMS - nie możesz wybrać innego numeru do diagnostyki.
• Sprawdzimy tylko obszar, z którego wyślesz SMS - nie możesz wskazać innego miejsca.
• SMS nie działa w ofercie Flex.
Po wysyłce SMS-a otrzymasz wiadomość od Orange czy w lokalizacji, w której przebywasz, występują utrudnienia.
Więcej informacji znajdziesz w tym linku https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-slabego-zasiegu#
Możesz także zapytać się konsultanta na czacie poprzez aplikacje Orange Flex czy na nadajniku w Twojej okolicy nie występują jakieś utrudnienia w sieci. Jak to zrobić znajdziesz w tym linku https://nasz.orange.pl/t5/Orange-Flex/Orange-Flex-kontakt-z-obs%C5%82ug%C4%85/td-p/159020
Pozdrawiam 🙂