Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

VoLTE na iOS problem z FB Messenger


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 73
  • 1

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

Cześć. Posiadam ip 11 pro max z esim (flex) oraz dodatkową kartą służbową w abo i przy włączonym VoLTE nie mam możliwości korzystania z połączeń na FB Messengerze. Sam czat na Messengerze działa. Na czacie w aplikacji Orange Flex gość napisał, że to wina Apple i żebym zgłaszał problem do ich supportu.

Zanim to zrobię mam pytanie do posiadaczy iphonów możecie sprawdzić czy działa u Was FB Messenger dla połączeń głowych i wideo przy włączonym VoLTE?

Dzięki za odpowiedć

34 ODPOW. 34

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 43
  • 0

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

Iphone 10xs zwykły SIM + dodatkowy esim w AW6 - przed chwilą specjalnie sprawdziłem - działa normalnie (telefon zalogowany w LTE, voLTE włączone chociaż nie wiem czy akurat przy FB Messenger ma to znaczenie)


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 73
  • 1

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

Ale jaja... przy wyłączonym jednym numerze i to zarówno przy włąconym jak i wyłączonym VoLTE na aktywnym numerze FB Messenger działa prawidłowo. Tak samo jest przy aktywnych dwóch numerach z tym, że przy jednym w ustawieniach musi być wyłączony VoLTE. Jak tylko włączę w dowolnym numerze VoLTE Messenger dla połączeń i wideo nie działa.

Tak więc wydaje się, że nie może być włączone VoLTE na dwóch numerach jednocześnie albo problem jest z dual simem.  

Mało tego przy włączonym VoLTE na dwóch numerach z jednoczesnymi aktywnymi połączeniami oczkującymi na tych numerach jak rozmwaiam na jednym numerze a ktoś do mnie dzwoni na drugi numer to zarówno ja jak i osoba dzwoniąca otrzymuje komunikat o połączeniu oczekującym. Natomiast jak wyłącze na jednym numerze VoLTE i prowadzę przez niego rozmowę osoba dzwoniąca na drugi numer słyszy sygnał dostępnośći bez komunikatu, że prowadzę rozmowę a ja w słuchawce nie widzę połączenia oczekującego. Natomiast jak wyłącze VoLTE na dwóch kartach to przy rozmowie z jednego numeru drugi jest niesdostępny (poza zasięgiem).

Tyle moich obserwacji polecam sprawdzić tym co posiadają dual sima. Ciekawe czy na inych iPhonach też tak działą czy to wina mojego ip 11 pro max? No i najważniejsze po czyjej stronie jest błąd Orange czy Apple...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

Messenger nie ma nic wspólnego ani z Twoim operatorem, ani tym bardziej z VoLTE. Twój problem jest jakiś kuriozalny, u mnie coś takiego nie występuje.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 73
  • 1

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

@f00ku55 masz dwa numery w dual sim przy czym jeden na esim w iPhonie? Sprawdzałeś?


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

Skoro napisałem, że "u mnie ten problem nie występuje" to chyba raczej sprawdzałem 😉

Mam eSIM w iPhone + służbową fizyczną kartę SIM, a do tego dodatkowy eSIM w AW.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 73
  • 1

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

@f00ku55 rozumiem, że eSIM Flexa a fizyczna karta też w Orange? 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

Nie, druga karta jest z innej sieci.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 73
  • 1

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

@f00ku55 no więc nie masz takiej samej sytuacji jak ja. W jakiej sieci masz fizyczną kartę i czy operator wspiera VoLTE? Bo to, że masz włączoną opcję VoLTE na drugiej karcie niewiele znaczy skoro operator nie wspiera VoLTE.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 300
  • 802
  • 8

VoLTE na iOS problem z FB Messenger

Druga karta jest w sieci wspierającej VoLTE i operator VoLTE obsługuje. Dodatkowo w iPhonie nie wyświetli Ci się opcja VoLTE jeśli operator tego nie obsługuje 😉

Na moje oko to musisz mieć coś źle w ustawieniach telefonu, coś w stylu automatycznego przełączania danych komórkowych między jedną, a drugą kartą SIM. Tak jak napisałem wcześniej - VoLTE i operator nie mają nic do poprawnego działania Messengera. To tylko aplikacja. Próbowałeś ją reinstalować?

 

EDIT - przypomniałem sobie, że przecież usługi Facebooka (między innymi Messenger) są na chwilę obecną ograniczone w UE i na dodatek jest wyświetlany banner informujący o tym. Najprawdopodobniej właśnie z tego biorą się Twoje problemy.