Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.


Poziom 36, Guru *
  • 4358
  • 8451
  • 152

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

Od czasu do czasu na forum podnoszona jest kwestia co z "Planem" Flex gdy użytkownik nie zapewni środków np. na powiązanej karcie, ale także w istniejącym od jakiegoś czasu "koncie Flex" widocznym w aplikacji w zakładce "Płatności" dostępnej z profilu. Przy czym jestem przekonany, że na pokrycie oczekiwanej opłaty pod uwagę brana jest jedynie Domyślna metoda płatności", Ale nie mogłem tego zweryfikować, bo na koncie też miałem "0" środków... choćby po to żeby przetrzymać brak zasilenia zgodnie z założeniem powyżej 48 godzin. 

Dla pełnej informacji: testowany Plan miał "ważność" do 2 marca br. do godziny 16:10. 

Operator ze swej strony dba, żeby klient przez przeoczenie (brak środków na koncie) nie miał problemów. Prawie godzinę przed upływem terminu wysyła SMS "Nie otrzymaliśmy płatności za Twój Plan. Sprawdź w apce szczegóły metody płatności..." 

Screenshot_20200302-151137.png Informacja w aplikacji zawiera taki sam tekst:Screenshot_20200302-172523.png i przekazana jest ona na dwa sposoby, zarówno w kanale "info" jak i przez komunikat na stronie głównej apki: Screenshot_20200302-172453.png brak możliwości opłaty powoduje, że na zakładce "Płatności" status jest opisany "W trakcie realizacji" Screenshot_20200302-151347_LI.jpg w "Płatnościach"  wizualizowane jest to "zegarkiem"  przy kwocie.

Screenshot_20200302-151320_LI.jpg

 

Tyle w pierwszej dobie w zakresie komunikacji z klientem.

 

Drugiego dnia, tj. 3 marca, po godzinie 16.30 w aplikacji miałem już komunikat o zawieszeniu Planu.Screenshot_20200303-163157.png  a zakładce "Info" powiadomienie o nie tym, że nie udało się pobrać opłaty za subskrypcję oraz o zawieszeniu konta.

 

Screenshot_20200303-163520.png  to wszystko było już wcześniej testowane, opisywane... 

Przyszedł 4 marca 2020 r... w aplikacji zostałem poinformowany że Plan został zakończony. Co do godzin, mam wątpliwość czy Operator odczekał przekroczenie 48h - przypominam, wcześniej miałem info. że Plan ma się odnowić o godzinie 16:10, natomiast ta o zakończeniu Planu była już przed godziną 13-tą 4 marca. 

 

Screenshot_20200304-125549_LI.jpg 

 

Zastanawiałem się też "ile prób" zasilenia konta podejmuje operator... szczerze mówiąc liczyć mnie się nie chce, ale w aplikacji od karty Revolut (bo tę mam podpiętą do Flexa) historia jest... Próby pobrania środków były od godziny 15.10 w dniu 2 marca do 14.54 w dniu 3 marca, mniej więcej co dwie godziny - oto zrzuty: 

Screenshot_20200304-220543.pngScreenshot_20200304-220559.pngScreenshot_20200304-220611.pngScreenshot_20200304-220700.pngScreenshot_20200304-220715.pngScreenshot_20200307-143840.png 

Co by nie powiedzieć, prób było sporo. W dniu 5 marca stan środków na tej karcie miałem wystarczający aby wznowić plan w poprzedniej wysokości (30zł).

 

15 ODPOW. 15

Poziom 37, Guru **
  • 11581
  • 21637
  • 414

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

@Misiek62 fajny opis. Myślę, że wielu osobom rozjaśni sprawę l braku środków i opłaceniu planu po pewnym czasie 😄


Poziom 36, Guru *
  • 4358
  • 8451
  • 152

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

@ketrasaArtur  widzę, że muszę "pociągnąć" test dalej, odnowić plan itd. 😉 ale zrobię to jutro... 

Generalnie mogę już stwierdzić, to czego nie napisałem w poście, że po 48h nie następują już próby pobrania należności, mimo tego, że 5 marca wystarczająca ilość środków była na karcie, więc i nie ma automatycznego wznowienia. Oczywiście po zawieszeniu numeru nie można było dzwonić anie odbierać ... nadal nie ma komunikatu, którego włączenie zamiast bip. bip. zaproponowałem w pomyśle. Kurcze nie "zarejestrowałem" kiedy nastąpiło "zawieszenie" usług co z transmisją danych - kiedy została wyłączona... bo na pewno "po zakończeniu planu" jej nie miałem.


Poziom 37, Guru **
  • 11581
  • 21637
  • 414

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

@Misiek62 czyli jak zapewnisz już środki na opłacenie planu po 48 godzinach, to musisz ręcznie odwiesić numer, żeby ponownie zostały pobrane środki na odnowienie planu?


Poziom 36, Guru *
  • 4358
  • 8451
  • 152

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

Tak, pozostaje "ręczne" wznowienie Planu. I jeśli mnie pamięć nie myli aplikacja "jakimś cudem" odtworzyła numer wcześniej używanej karty, jako propozycji do wskazania źródła środków.


Poziom 37, Guru **
  • 11581
  • 21637
  • 414

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

Co z numerem telefonu po odnowieniu planu, został ten sam?


Poziom 36, Guru *
  • 4358
  • 8451
  • 152

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

@ketrasaArtur  jeszcze nie odnowiłem, ale obowiązuje "zasada" masz 6 miesięcy na powrót... czyli numer jest zachowany na ten czas.


Poziom 37, Guru **
  • 11581
  • 21637
  • 414

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

Dla mnie też tak wygląda z informacji udzielanych przez konsultantów.

@Misiek62 jak odnowisz plan, to sprawdź od razu, jaka data się ustawi do kolejnego odnowienia planu. Zakładam, że jak odnowisz 9 marca, to następne odnowienie powinno być 9 kwietnia.


Poziom 36, Guru *
  • 4358
  • 8451
  • 152

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

@ketrasaArtur  w moim poście sygnalizowałem dziwne zachowanie aplikacji... to był mój błąd, gdyż w aplikacji zalogowałem się na inny "zakończony Plan", z wcześniejszych testów... co do szczegółów dotyczących wznowienia tego Planu, zakończonego wskutek braku środków na karcie dłużej niż 48h więcej napiszę w kolejnym poście... dodam zrzuty itd.


Poziom 36, Guru *
  • 4358
  • 8451
  • 152

Plan Flex a brak środków powyżej 48 godzin.

Zgodnie z wcześniejszymi postami robię uzupełnienie dotyczące wznowienia usługi dla Planu zawieszonego wskutek braku środków na karcie przez okres 48h od godziny planowego pobrania kolejnej opłaty.  Dla podsumowania całości przypomnę podstawowe informacje co do tego co się dzieje w okresie 2 dni przypadających po upływie terminu (to co opisałem i poparłem zrzutami w pierwszym poście niniejszego tematu). 

Po pierwsze, jesteśmy prawie godzinę przed upływem terminu informowaniu o tym że operator nie otrzymał pieniędzy (na dwa sposoby, SMS i info w appce Flexa) i że za 24 godziny usługi zostaną wyłączone. De facto po pierwszej dobie są zawieszane na prawie jeden dzień.

Po drugie operator prawie dwa dni ponawia próbę pobrania środków z podpiętej karty (domyślna metoda płatności) mniej więcej co dwie godziny... Podkreślam prawie dwa dni, bo jak wykazałem info o zakończeniu planu miałem mniej więcej 3 godziny przed upływem 48 godzin.

Nie wspomniałem wcześniej, że można wówczas ( po pierwszym komunikacie) podjąć decyzję o świadomym zakończeniu Planu. 

Po zasileniu karty tuż po upływie 48h nie ma opcji automatycznego pobrania opłaty, wznowienia Planu. Operator nie podejmuje już prób pobrania pieniędzy. Zostaje opcja wznowienia. Zainspirowany m.in. pytaniami @ketrasaArtur przystąpiłem dzisiaj do dalszych czynności testowych. 

Mogą się pojawić pytania techniczne... np.

1) Czy działa aplikacja Orange Flex na urządzeniu z zablokowanymi usługami czy potrzebne WiFi?

2) Czy w przypadku braku możliwości skorzystania z połączenia WiFi można odnowić Plan? 

3) Czy zmienia się data płatności na nową czy zostaje poprzednia?
4) Czy płacimy za okres, kiedy usługa była nieaktywna, a może 
naliczane są jakieś odsetki za opóźnioną płatność?

 

Spróbowałem przeprowadzić procedurę tak aby uzyskać choćby częściowe odpowiedzi na te pytania.

Dopowiem jeszcze, że test robiłem na telefonie z dwoma kartami SIM, przy ustawieniu tej z usługą FLEX jako kartę która odpowiada za komórkową transmisję danych, przy wyłączonym WiFi... co prawda tam gdzie mieszkam, w domu, nie łapię sygnału LTE, więc transfer idzie po protokole 3G+. Filmu pewnie bym nie obejrzał, ale np. muzy ze Spotify da się nawet płynnie posłuchać. 

Tak więc odpowiadając na postawione wcześniej pytania:

co do działania appki, zalogować się da... czy mógłbym czata niestety nie sprawdziłem... ale przy wcześniejszej próbie dokonania zmiany karty (na innym testowanym numerze) miałem komunikat "Ups! jeszcze raz... Coś (czytaj: coś technicznie) poszło nie tak. Spróbuj ponownie" - wnoszę z tego, że karta i apka pozwalają na bardzo ograniczony transfer, który umożliwia wznowienie usługi na zapamiętanych (zapisanych na serwerach Orange) ustawieniach.

u góry ekranu kręciło się także kółeczko świadczące o próbie połączenia... Screenshot_20200308-145016.png   

kliknąłem "Odnów Plan" pokazał się ekran ... na którym widnieje (stara) data "najbliższa data odnowienia 02.04.2020", będąca datą po upływie kolejnego miesiąca od aktywowania Planu - jak gdyby nic się nie stało...

Screenshot_20200308-150126.png  

po chwili pojawił się ekran, który wzbudził obawy czy wszystko się uda... bo potwierdzał, że nie wszystko jest OK w zakresie połączenia z Internetem....

 

Screenshot_20200308-150207.png 

gdy kliknąłem przycisk "cofnij" poprzedni ekran był nieco zmieniony, bo przycisk "Odnów Plan" był ewidentnie nieaktywny... 

Screenshot_20200308-150232.png  

 

"wycofałem się jeszcze raz" i co widzą moje oczy?

 

Screenshot_20200308-150603.png 

 

jest dobrze... Twój Plan został opłacony 😄

 

Screenshot_20200308-150707.png

Więc odpowiedź na pytanie 2 jest pozytywna... można odnowić Plan mimo braku połączenia WiFi...

Zatem czas odpowiedzieć na pozostałe pytania...

Otóż praktycznie mamy do czynienie z nowym cyklem Planu, gdyż okresy jego ważności biegną od nowa, od daty wznowienia. 

Natomiast w kwestiach finansowych, z karty nie pobrano żadnej opłaty za "okres przejściowy" ani tym bardziej odsetek..., ale tak na serio, można powiedzieć, że usługi były dostępne jedynie przez jedną dobę po upływie wcześniejszego okresu subskrypcji, więc za co miałaby być ta dodatkowa opłata?