Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19952
  • 57672
  • 784

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

Chciałem zwrócić uwagę, na taką nietypową sytuację, która nie powinna zaistnieć we FLEX-ie. Nawet konsultant twierdzi, że to niemożliwe, a jednak się da.

W 2021 roku zostało założone konto FLEX na jednego z członków mojej rodziny, Zenek. Przez jakiś czas Zenek korzystał z numeru FLEX, ale zrezygnował z niego. Numer już przepadł, wiec wczoraj wieczorem Krzyś (który nigdy nie był we FLEX) postanowił skorzystać z tego samego konta FLEX-a. Numer z oferty na kartę został przeniesiony do FLEX i dane na koncie FLEX z Zenka zostały podmienione na Krzysia, uznając Krzysia za już istniejącego użytkownika FLEX. Kody polecające lub rabatowe w takim przypadku przestają działać.

Więc jak ktoś z rodziny ma zamiar przenieść swoje usługi do FLEX na konto osoby, która już była kiedyś we FLEX-ie, to niech założy nowe konto i nie korzysta z dotychczasowego adresu e-mail innej osoby z rodziny, bo zostanie potraktowany jako już istniejący użytkownik.

 

12 ODPOW. 12

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

@ketrasaArtur  ale to chyba wydaje się być logiczne że jeśli korzysta się z adresu mailowego osoby która już była kiedyś członkiem Flexa to jest się traktowanym jako istniejący użytkownik, a nie nowy...tak mi się przynajmniej zdaje. Co zaś tyczy się zakładania nowych kont (w tej usłudze czy też w innych) to jestem zwolennikiem zakładania ich na całkowicie nowe dane, nawet gdy ma to miejsce w rodzinie, pozwala to uniknąć takich jak opisałeś powyżej czy innych kłopotliwych sytuacji.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19952
  • 57672
  • 784

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

@slav72 zgłosiłem tą sytuację na czacie, to konsultant odpisał, że podmiana danych nie powinna nastąpić i że żaden użytkownik nie ma takich uprawnień, aby podmiana nastąpiła, natomiast w jakiś sposób system FLEX podmienił. 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29508
  • 271

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

@ketrasaArtur  czyli sam system Flexa nie jest taki "kryształowy" jak by to się mogło wydawać czytając na forum same "ohy i ahy" niektórych użytkowników zachwalających i rozpływających się nad usługą 😁😉


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 14
  • 33
  • 0

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

czyli, żeby skorzystać z obniżki planu na 3 miesiące , trzeba zarejestrować się tylko na nowego maila?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19952
  • 57672
  • 784

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

@lotuss1 jako nowy użytkownik tylko z nowym e-mailem. Jak zalogujesz się na istniejący, to promocja na niższy plan nie będzie przysługiwała.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5500
  • 18609
  • 186

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.


@slav72napisał(-a)

@ketrasaArtur  ale to chyba wydaje się być logiczne że jeśli korzysta się z adresu mailowego osoby która już była kiedyś członkiem Flexa to jest się traktowanym jako istniejący użytkownik, a nie nowy...tak mi się przynajmniej zdaje. Co zaś tyczy się zakładania nowych kont (w tej usłudze czy też w innych) to jestem zwolennikiem zakładania ich na całkowicie nowe dane, nawet gdy ma to miejsce w rodzinie, pozwala to uniknąć takich jak opisałeś powyżej czy innych kłopotliwych sytuacji.


W pełni się z Tobą zgadzam @slav72  jak można korzystać z tego samego adresu e-mail przez "różne" osoby, zwłaszcza do rejestrowania korzystania z jakichkolwiek usług. Osobiście idę dalej, używam różnych kont e-mail do różnych usług różnych aktywności.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14444
  • 59334
  • 723

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

Z jednej strony to logiczne, że systemy podstawiają "znanego" klienta za pomocą identyfikacji jego maila.

Chyba rozumiem o co pyta @ketrasaArtur 

W momencie wygaśnięcia numeru (jeśli był jeden dla konta) konto jakby powinno wygasnąć. Niby adres mailowy należy do jednej osoby i wykorzystując go musimy mieć świadomość o powiązaniach, ale może warto usunąć takie dane (gdy nie ma na nim usług) archiwizując konto.

Poprawcie jeśli się mylę. Może pomysł???


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5500
  • 18609
  • 186

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

@agat13  nie wiem jak bardzo realne jest to co opisał @ketrasaArtur  - bo co najwyżej widziałbym to tak, że ten sam użytkownik, po trwałym  zaprzestaniu korzystania z numeru zarejestrował sobie we Flex nowy numer. Bo zmiana użytkownika z Zenka na Kazia i oczekiwanie bycia traktowanym jako nowy klient Flexa, jest najbardziej karkołomnym podejściem.

Co do okresu przetwarzania jakiegoś adresu e-mail, nawet po zakończeniu świadczenia usług z nim powiązanych, Operator musi przez ileś lat je zachować... to nie jest kwestia woli czy już czy później "zapomnieć" dany adres. Nawet gdyby "posiadacz" takiego adresu wystąpił do operatora o zaprzestanie przetwarzania jego danych po zaprzestaniu korzystania z usług.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 1687
  • 13583
  • 2

Nowy użytkownik FLEX na adresie e-mail poprzedniego użytkownika.

W artykule 6 RODO są zapisy: inny jest termin na wykonanie umowy, inny jako obowiązek prawny, czy nasz (np.Orange) prawnie uzasadniony interes prawny, co jest obwarowane różnymi terminami przepisów. Ale można złożyć wniosek do Orange na konkretny przypadek, albo wnieść skargę do Prezesa UODO. Orange także ma swojego przedstawiciela od spraw RODO (obowiązek informacyjny w PDF-czyli zmiany w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych), którego to prawo zobowiązuje do przestrzegania tych zapisów.
https://www.orange.pl/mojedane i kontakt z Inspektorem Danych Osobowych w Orange