- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku
Bardzo mnie cieszy, że co jakiś czas pojawiają się na blogu Orange artykułu Michała o bezpieczeństwie.
https://biuroprasowe.orange.pl/blog/co-robisz-gdy-dzwonia-z-banku/
Znana sytuacja i często powtarzająca się, dzwoniący pracownik banku. Jak dalej postąpić? Kontynuować rozmowę, czy nie?
Byłem w sytuacji, kiedy zadzwonił do mnie "pracownik banku" z potwierdzeniem wiarygodności SMS-em. To kiepskie rozwiązanie, ale weryfikacji w aplikacji, to dobre zabezpieczenie od strony banku. Bez takiej weryfikacji nie kontynuuję dalej żadnej rozmowy z dzwoniącym pracownikiem banku i korzystam z tego zabezpieczenia już od dawna.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku
Zawsze możesz to Ty zadzwonić na infolinię banku i dopytać czy był kontakt oraz ewentualnie kontynuować temat z pierwszego połączenia.Weryfikacja w aplikacji jest najlepsze (ale już widzę potencjalny problem techniczny - co jeśli mój telefon w trakcie połączenia zostanie zrzucony do 2G i stracę dostęp do sieci a nie jestem w zasięgu WiFi).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku
@tolek zostaje więc jak wspomniałeś weryfikacja po przez dzwonienie do banku. Pewnie brana była sytuacja, że połączenie z internetem jest na tyle wystarczające, aby w aplikacji bez problemu udało się zweryfikować rozmówcę. Takie weryfikacja nie wymaga dużej ilości transmisji danych, ani szybkiego internetu, ale fakt, przy połączeniu 2G nawet aplikacje mało wymagające nie odpalą się.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku
"…co jeśli (…) stracę dostęp do sieci"
Myślę, że komunikacja z bankiem (zwłaszcza, jeśli to bank dzwoni do mnie) nigdy nie jest tak super-hiper-pilna, żeby nie można było powiedzieć: "Przepraszam, nie mam w tej chwili dostępu do sieci, nie mogę pana zweryfikować w aplikacji, proszę o telefon za pół godziny / za godzinę / po południu / jutro".
W moim banku (Millennium) jest już teraz tak, że jeśli nie zrobie weryfikacji w aplikacji, to dzwoniący do mnie pracownik w ogóle nie może kontynuować rozmowy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku
@Janhalb z jednej strony, to niezły wymóg banku, źle, jeśli potrzebujesz kontaktu, a brak dostępu do neta. Jak jest w przypadku, jeśli Ty dzwonisz do swojego banku? Też musi być weryfikacja?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku
Nie, no bez przesady - jeśli JA dzwonię, to wiem pod jaki numer dzwonię, poza tym muszę wtedy "wklepać" swój "login" i hasło. Chodzi o weryfikację w sytuacji, kiedy to bank dzwoni do mnie - żeby mieć pewność, że to rzeczywiście bank, a nie oszust.