Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19968
  • 57730
  • 784

Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku

Bardzo mnie cieszy, że co jakiś czas pojawiają się na blogu Orange artykułu Michała o bezpieczeństwie.

https://biuroprasowe.orange.pl/blog/co-robisz-gdy-dzwonia-z-banku/

Znana sytuacja i często powtarzająca się, dzwoniący pracownik banku. Jak dalej postąpić? Kontynuować rozmowę, czy nie?

Byłem w sytuacji, kiedy zadzwonił do mnie "pracownik banku" z potwierdzeniem wiarygodności SMS-em. To kiepskie rozwiązanie, ale weryfikacji w aplikacji, to dobre zabezpieczenie od strony banku. Bez takiej weryfikacji nie kontynuuję dalej żadnej rozmowy z dzwoniącym pracownikiem banku i korzystam z tego zabezpieczenia już od dawna. 

5 ODPOW. 5

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1876
  • 8207
  • 69

Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku

Zawsze możesz to Ty zadzwonić na infolinię banku i dopytać czy był kontakt oraz ewentualnie kontynuować temat z pierwszego połączenia.Weryfikacja w aplikacji jest najlepsze (ale już widzę potencjalny problem techniczny - co jeśli mój telefon w trakcie połączenia zostanie zrzucony do 2G i stracę dostęp do sieci a nie jestem w zasięgu WiFi).


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19968
  • 57730
  • 784

Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku

@tolek zostaje więc jak wspomniałeś weryfikacja po przez dzwonienie do banku. Pewnie brana była sytuacja, że połączenie z internetem jest na tyle wystarczające, aby w aplikacji bez problemu udało się zweryfikować rozmówcę. Takie weryfikacja nie wymaga dużej ilości transmisji danych, ani szybkiego internetu, ale fakt, przy połączeniu 2G nawet aplikacje mało wymagające nie odpalą się.

 


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 464
  • 1207
  • 13

Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku

"…co jeśli (…) stracę dostęp do sieci"

 

Myślę, że komunikacja z bankiem (zwłaszcza, jeśli to bank dzwoni do mnie) nigdy nie jest tak super-hiper-pilna, żeby nie można było powiedzieć: "Przepraszam, nie mam w tej chwili dostępu do sieci, nie mogę pana zweryfikować w aplikacji, proszę o telefon za pół godziny / za godzinę / po południu / jutro".

 

W moim banku (Millennium) jest już teraz tak, że jeśli nie zrobie weryfikacji w aplikacji, to dzwoniący do mnie pracownik w ogóle nie może kontynuować rozmowy.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19968
  • 57730
  • 784

Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku

@Janhalb z jednej strony, to niezły wymóg banku, źle, jeśli potrzebujesz kontaktu, a brak dostępu do neta. Jak jest w przypadku, jeśli Ty dzwonisz do swojego banku? Też musi być weryfikacja?


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 464
  • 1207
  • 13

Zadzwonili z banku - czy to rzeczywiście pracownik banku

Nie, no bez przesady - jeśli JA dzwonię, to wiem pod jaki numer dzwonię, poza tym muszę wtedy "wklepać" swój "login" i hasło. Chodzi o weryfikację w sytuacji, kiedy to bank dzwoni do mnie - żeby mieć pewność, że to rzeczywiście bank, a nie oszust.