Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...

     Pozwoliłem sobie zamieścić...ot, taka sobie stronka na WPtech...jak miło Emotikon: Bardzo szczęśliwy

Jasno i przejrzyście...brawo

reklama.jpg

 

 

... http://swiatlowod.tech.wp.pl/infografika1?ticaid=118593

7 ODPOW. 7

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 181
  • 81
  • 11

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...

Światłowód to ostatnia mila. Za nią dalej jest stara infrastruktura Orange niewyrabiajaca przy większym obciążeniu. To plus słabe wyjście na świat i problemy z Telią. Ale racja, bardzo ładna propagandowa stronka.


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...


rafaello1231 napisał(-a):

Światłowód to ostatnia mila. Za nią dalej jest stara infrastruktura Orange niewyrabiajaca przy większym obciążeniu. To plus słabe wyjście na świat i problemy z Telią... 


...nie od razu Kraków zbudowano...co nowe zawsze budzi wątpliwości i kontrowersje. Musi trochę czasu minąć, aż cała infrastruktura opierająca się na swiatłowodach, rozbuduje się do takiego stopnia, że wszystko będzie działało płynnie, tak jak zakładał autor. Niestety napiszemy jeszcze wiele postów, stracimy sporo nerwów i dojdzie nam lat, zanim to się stanie...choć nie ukrywam że Orange weszło z rozmachem i śmiem twierdzić, że chyba z za dużym...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 181
  • 81
  • 11

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...

Ależ ja nie uważam że w ciągu jednego dnia Kraków czy tam Rzym zbudowano. Chodzi mi raczej o to że Orange próbuje utożsamić światłowód z nową jakością gdzie tak na prawdę sporo problemów dalej zostaje nierozwiązanych bo one tyczą się:

 

- zbyt słabą siecią szkieletową POLPAK

- biednymi umowami międzyoperatorskimi (to by dało się wyeliminować gdyby Orange zdecydowało się przyłączyć do PLIXa (tak jak większosć operatorów w Polsce) ale to by na nich wymusiło darmową wymianę ruchu, a Orange woli zarabiać na swoim węźle we Francji.

 

Poza tym kolejny argument za robieniem klientów w konia to tzw Neostrada Fiber która daje złudzenie bycia światłowodem a tak naprawdę to zwykłe stare miedziane kable.

 

Ja nie mówie o tym żeby nie inwestować w infrastrukturę. Bardziej chodzi mi o to żeby rzetelnie informować o tym klientów a nie robić z tego cudu nad Wisłą.


Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...

...niestety marketing żądzi się swoimi zasadami...Orange nie jest odosobnieniem...no cóż, taka nasza mentalność. Wierzę jednak z naiwną świadomością, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Może gdzieś, ktoś, kiedyś uderzy się w pierś i wyciągnie rękę do zwykłego "Kowalskiego", a do zwykłego "Kowalskiego dotrze że z nowościami wiążą się pewne niedociągnięcia do poprawienia, jak tylko je zgłosi. Przecież najlepszym testem jest użytkowanie. W testach jest ograniczona ilość uczestników. Co do umów i jakości szkieletu to już nie nam gdybać. Myślę że "góra" doskonale zdaje sobie sprawę z tego faktu, lecz musi minąć parę wiosen i wysłuchać tysięcy sfrustrowanych użytkowników, aby to skorygować. Całe szczęście że komunikacja to nie farmaceutyka...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 181
  • 81
  • 11

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...

Tu nie chodzi o to że marketing i że każdy tak robi. Jeśli Orange chce poprawić swoją opinię na rynku to nie w ten sposób. Kwestia "Fiber" to jest jawne wprowadzanie klienta w błąd. Jakby samochód miał w nazwie Diesel a to był benzyniak to byłoby to ok? Ktos w marketingu wpadł na pomysł że taka nazwa przyciągnie więcej klientów i słupki będą wyższe. Prawnicy sprawdzili czy nie będą mieli z tego powodu problemów i poszło do ludzi. A góra... góra skupia się na tym jak by tutaj wyprowadzić kasę z Polski do Francji. Wiesz że za samo logo Orange, Orange Polska płaci France Telekom kilkaset milionów euro? Za sam fakt ze może używać tego znaczka. Drugie tyle pewnie za nazwę LiveBox, FunBox itp. I za takie mało znaczące rzeczy które tak naprawdę nic nie dają (bo kogo obchodzi czy znaczek to pomarańczowy kwadrat z napisem "orange" czy zielone kółko z napisem "ZF") leci kasa za granicę. Kasa która mogłaby pójść właśnie na inwestycje w infrastrukturę.

 

Widzisz, firma albo dba o swoich klientów i gra z nimi fair. Albo ma ich na tyle że ma ich gdzieś i może sobie pozwolić na takie zagrywki.

 

U mojego ISP (usługa dla klientów indywidualnych żeby nie było) jak miałem problem z routingiem do jednego adresu IP, to po wysłaniu zgłoszenia skontaktowali się ze mną pracownicy NASKu w celu wyjaśnienia problemu. W wypadku Orange, jakbym miał taki sam problem, skończyło by się na zamknietym zgłoszeniu z odpisem, że usługa działa, onet.pl sie otwiera.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...

@rafaello1231: niestety w Orange jest dużo struktur i pisanie na BOK w każdej sprawie nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepszą komórką w tym zakresie jest pomarańczowy CERT. O ile napiszesz konkretnie i ktoś nie odeśle Cię od razu na BOK, to są tam konkretni ludzie którzy w tym temacie pomogą.

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Orange w sieci...znalezione podczas spaceru po "necie"...


rafaello1231 napisał(-a):

Tu nie chodzi o to że marketing i że każdy tak robi. Jeśli Orange chce poprawić swoją opinię na rynku to nie w ten sposób. Kwestia "Fiber" to jest jawne wprowadzanie klienta w błąd. Jakby samochód miał w nazwie Diesel a to był benzyniak to byłoby to ok? Ktos w marketingu wpadł na pomysł że taka nazwa przyciągnie więcej klientów i słupki będą wyższe. Prawnicy sprawdzili czy nie będą mieli z tego powodu problemów i poszło do ludzi. A góra... góra skupia się na tym jak by tutaj wyprowadzić kasę z Polski do Francji. Wiesz że za samo logo Orange, Orange Polska płaci France Telekom kilkaset milionów euro? Za sam fakt ze może używać tego znaczka. Drugie tyle pewnie za nazwę LiveBox, FunBox itp. I za takie mało znaczące rzeczy które tak naprawdę nic nie dają (bo kogo obchodzi czy znaczek to pomarańczowy kwadrat z napisem "orange" czy zielone kółko z napisem "ZF") leci kasa za granicę. Kasa która mogłaby pójść właśnie na inwestycje w infrastrukturę.

 

 


Co do "fiber" nie popieram takich praktyk. Oczywiście jest to w jakiś sposób mijanie się z realną ofertą. Co do polityki finansów Orange, tak naprawdę mnie nie interesuje, jak podejrzewam, większość zwykłych "Kowalskich" również. Fakt, ta kasa mogła by pójść na rozwój, ale tak nie jest i nic z tym nie zrobimy. 

 


rafaello1231 napisał(-a):

 

Widzisz, firma albo dba o swoich klientów i gra z nimi fair. Albo ma ich na tyle że ma ich gdzieś i może sobie pozwolić na takie zagrywki.

 

 


Temat rzeka. Jest masa zadowolonych klientów i masa niezadowolonych. Całe szczęście ja należę do tych pierwszych, ponieważ nie oszczędzam na zakupie usługi, mam ich wiele i powiedzmy że mieszkam w miejscu, które pozwala na zastosowanie najnowszych rozwiązań. Pozostaje mi tylko życzyć niezadowolonym, cierpliwości lub zmianę operatora. Myślę że konkurencja nie gra tak idealnie "fair".

 


rafaello1231 napisał(-a):

 

 

U mojego ISP (usługa dla klientów indywidualnych żeby nie było) jak miałem problem z routingiem do jednego adresu IP, to po wysłaniu zgłoszenia skontaktowali się ze mną pracownicy NASKu w celu wyjaśnienia problemu. W wypadku Orange, jakbym miał taki sam problem, skończyło by się na zamknietym zgłoszeniu z odpisem, że usługa działa, onet.pl sie otwiera.


Powiem tak...miałem większe i mniejsze przejścia z Orange, ale zawsze w mniejszym lub większym stopniu, z obsługi byłem zadowolony. A dlaczego? Moim zdaniem spowodowane jest to moim charakterem. Dociekliwość i upór wraz z cierpliwością kończyły się satysfakcją. Oczywiście znam przypadki, gdzie sprawy użytkowników są załatwione, a tak naprawdę udają "załatwione", lecz to chyba sytuacje do bardziej indywidualnego zweryfikowania.

 

Powiesz pewnie że bronię Orange. Tak, ponieważ jestem zadowolony z ich usług...moich usług, ale również, nie popieram niektórych praktyk, mimo tego że nie dotyczą mnie osobiście...

 

Tymczasem wracam do co rocznych przygotowań jednocześnie śledząc "co w trawie piszczy" na forum. Pozdrawiam i Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku 🙂