Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA SMS 60968 11,07 pln

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 29
  • 7
  • 0

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Piotrekk85 napisał "Wasza dyskusja powinna mieć formę: czy potrzebne są usługi premium, czy też nie."

 

Ja bym tylko zakazał tej usługi 

  • przez WAP Opt-in (tzw. WAP billing) – użytkownik korzystający z internetu mobilnego, rejestruje się do subskrypcji przez kliknięcie w odpowiedni link (nie jest wymagane wysłanie SMSa ani wprowadzanie PINu), metoda dostępna w sieciach: Orange, Play, Plus i T-Mobile. 

To z jej powodu tu jesteśmy.  A spróbuj teraz wyłączyć tylko tą usługę w orange online .. I masz rację usługi premium czasami mogą się przydać jednak WAP billing sprawia że używanie ich jest zbyt niebezpieczne. 

 

Anonim

Nie dotyczy

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

@Marcin_Wdowiak to Orange sam bez Twojej wiedzy aktywował Ci usługę Premium. Dowiedziałeś się o tym dopiero jak dostałeś rachunek?? Bo tak wynika z Twoich słów. Jeśli tak się stało to rozumiem Twoje zachowanie, ale jeśli sam sobie w "jakiś" sposób aktywowałeś tą usługę Premium to uwierz nie rozumiem Was. Też jestem przeciwny takim oszustwom, ale......uwierz nie klikam w linki niewiadomego pochodzenia, nie wpisuje swojego nr telefonu w dziwne formularze, np. by obejrzeć jakiś filmik, etc........ludzie nie chronią swojej prywatności w sieci. Czytam Wasze komentarze. Pisałem ogólnikowo, o wielu różnych serwisach, że ludzie się łapią na wygrane, etc......doczytaj też moje wpisy. A co do mojej wrażliwości, pracuję na co dzień z ludźmi chorymi, umysłowo również i nazywane ich "upośledzonymi" jest dla mnie bardzo niekulturalnym zachowaniem. Pozdrawiam.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32524
  • 37142
  • 1374

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

@Marcin_Wdowiak: byłbym za domyślną blokadą takich usług, jaki i wszystkich premium, zakupów w Google Play, itp itd. Z opcją odblokowania na wyraźne życzenie.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 29
  • 7
  • 0

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Sorki źle przeczytałem Piotrek masz 100 % rację !!!!!!

Jak by tak było nie było by tematu. Ja to popieram 🙂 

Chociaż  w google play musisz podać nr. karty kredytowej a to bardziej świadome działanie niż 1 klik na stronie. A teraz banki wprowadzają jeszcze dodatkowe zabezpieczenia dla kart tak więc oni już rozumieją ten problem.  

 

Uczestnicząc w tym forum nasunęło mi się pytanie. 

Czy brak możliwości blokowania tylko usługi WAP billing nie narusza naszych interesów i czy jest zgodne z prawem???  

W sumie do strony prawnej pozostałe kwestie nie są po naszej stronie i są krzywdzące dla nas małych konsumentów. 

Pozostaje oczywiście jeszcze etyka i różne rozumienie sprawiedliwości społecznej ale o tym nie dyskutujmy bo każdy ma inne zdanie i to już znamy. 

Ja wiem jedno nie podpiszę już umowy z żadną firmą która nie ochroni mnie przed usługą WAP billing !!!

Orange masz jeszcze trochę czasu żeby naprawić ten problem. 

 

Pablo - nie dość że nie wysyłałem nic to jeszcze miałem zablokowane te usługi w orange online a mimo to musiałem walczyć o swoje i mimo zwrotu kasy nie przyznali mi racji tylko okazali łaskę ... Może teraz zrozumiesz jak się czuje taka osoba która mając tak silne argumenty jest traktowana jak dziecko.

A teraz jeszcze raz powtórzę pytanie 

Czy brak możliwości blokowania tylko usługi WAP billing nie narusza naszych interesów i czy jest zgodne z prawem???

 


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6110
  • 109

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

O żesz... co ja tu czytam w niedzielny poranek i dlaczego nikt nie wybrał opcji "zgłoś do moderatora"...? Emotikon: Smutny 

 

@Marcin_Wdowiak, emocje trochę wczoraj poniosły, prawda? Wygwiazdkowałem jeden z Twoich postów. Proszę nie powtarzaj takich "wycieczek osobistych", bo będziemy musieli zablokować Ci możliwość wypowiadania się tutaj. Bardzo bym tego nie chciał, bo moim zdaniem wnosisz do tego wątku inne spojrzenie na temat i dzięki temu osoby z Orange, które to czytają dowiedzą się jak niektórzy klienci mogą czuć się przez umożliwianie włączania takich serwisów.

 

@Piotrekk85, @Anonim, dzięki, że nie odpowiedzieliście podobnymi personalnymi wycieczkami. Kłaniam się.

 

Ktoś wspominał o zamknięciu tego tematu... Póki co nie chcemy tego zrobić, bo sporo osób go odwiedza, potrzebujemy opinii, chcemy dowiedzieć się jak najwięcej, aby ocenić co najlepiej z tym zrobić. Może właśnie dmyślnie zablokowana możliwość korzystania z serwisów premium i SMS specjalnych by była możliwa? Nie jestem pewny kioedy obecnie są odblokowywane, ale sprawdzę to.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32524
  • 37142
  • 1374

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Marcin: karta to jedna z opcji. Jest też dolicz do rachunku Orange. Co to można sobie zablokować (to tze. Blokada na usługi elektroniczne).

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 29
  • 7
  • 0

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Spoko 

Skupmy się na sednie sprawy 

1. Czy brak możliwości blokowania tylko usługi WAP billing nie narusza naszych interesów i czy jest zgodne z prawem???

2. Czy jest tu osoba która ma roszczenia do telekomów za FUNSTREFE a sama wysłała sms-a lub przepisała kod ze strony.

3. Czy nasze posty mogą coś zdziałać ? wpłynąć na operatora żeby domyślnie uruchomił blokadę takiej usługi wszystkim a odblokowywał na specjalne życzenie

4. Czy jest w Polsce operator który ma opcje blokowania tylko tej usługi ?


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

 

Czy nasze posty mogą coś zdziałać ? wpłynąć na operatora żeby domyślnie
uruchomił blokadę takiej usługi wszystkim a odblokowywał na specjalne życzenie

 

 

Chcesz postami na forum wpłynąc na działanie dużego operatora? Pytanie retoryczne.

 

Realnie może wpłynąć na Orange UOKiK (już ich karali solidnie finansowo). Aby to się stało osoby poszkodowane muszą to zgłosić, najlepiej do instytucji konsumenckich (Rzecznicy, FK), które same interweniują w UOKiK jeżeli stwierdzą naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

 

Powtarzam jeszcza raz. Kto w ogóle chce odzyskać pieniądze z opisywanego tutaj przękretu niech prosi Rzecznika lub FK o poradę prawną, ewentualne reprezentowanie i napisanie pisma do Orange. To działa, nic nie kosztuje. Już nieraz walczyłam z telekomami w ten sposób z pozytywnym rezultatem. A na forach operatorskich wprowadzano mnie w przysłowiowe maliny więc zalecam ostrożnośc i weryfikację przeczytanych w tym wątku rewelacji u prawnika z wybranej instytucji konsumenckiej.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

Czy jest w Polsce operator który ma opcje blokowania tylko tej usługi ?

 

 

Na pewno można blokować w Plusie. W ogóle polecam bardzo ciekawy artykuł powięcony WAP billing:

https://niebezpiecznik.pl/post/korzystasz-z-internetu-mobilnego-uwazaj-na-wap-billing-zwykle-kliknie...

 

 

 

 

Czy brak możliwości blokowania tylko usługi WAP billing nie narusza 
naszych interesów i czy jest zgodne z prawem?

 

To jest bardzo dobre pytanie i najlepiej je skierować do UOKiK bezpośrednio lub przez Rzecznika albo FK. Można też skontaktować się w tej sprawie z UKE (wybrać zapytanie, a nie wniosek i usługi telekom.):  https://www.uke.gov.pl/kontakt/


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32524
  • 37142
  • 1374

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

@Marcin_Wdowiak: na dziś mając założone dwie usługi tj. Blokada na usługi premium i blokada na usługi elektroniczne masz pewność, że tzw "WAP billing" nie zadziała.

W omawianym wypadku on posłużył do aktywacji smsów mt, ale jest cały serwis Orange World, gdzie można kupić gry/aplikacje/tapetki, Sklepy Google Play, itunes, Windowsa czy Samsunga tak działają. Jeszcze na chomiku też można kupić. To też działa na tej zasadzie. I wiele wiele więcej. Założenie blokad od strony operatora skutecznie to powinno zablokować.
Druga opcja to wyłącznie tzw. autentykacji przy połączeniu z mobilnym internetem bezpośrednio w komórce. Wtedy wchodząc na stronę internetową lub wap "nie widać" Twojego numeru (tu duży skrót myślowy). Niestety każdy model aparatu to umożliwia.

Ale jak najbardziej popieram Twój postulat domyślnej blokady. Obecnie przy podpisywaniu nowej umowy na abonament u każdego operatora możesz założyć takie blokady (wymóg UKE).