Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA SMS 60968 11,07 pln

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Recenzent
  • 29
  • 7
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

No niestety Piotrek nie masz racji to mnie nie zabezpieczy przed takimi sms-ami. !!! To miałem włączone i nic nie dało na dodatek tak jak pisałem miałem włączone Blokada otrzymywania SMSów Specjalnych i też nic nie dała dopiero infolinia włączyła odpowiednie blokady a są to Blokada SMS MT i tylko to daje ci pewność. Ale takiej możliwości ty sam nie będziesz miał dopóki nie zadzwonisz na infolinię. Jak oni to zrobią to dopiero w orange online się pokarze. 

 

A bardzo ciekawi mnie Twoja druga metoda podaj kroki jak to robisz w swoim telefonie bo ja znaleźć nie mogę i wydaje mi się że identyfikacja następuje od strony operatora i takie coś i tak nie zadziała. Tak więc nie wprowadzajmy ludzi w błąd. 

Ale mogę się mylić i z chęcią to sprawdzę. 


Poziom 31, Ekspert
  • 1027
  • 1993
  • 181

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

@Marcin_Wdowiak, Blokada otrzymywania SMS-ów specjalnych i Blokada SMS MT to to samo, tylko inaczej nazwane. W moim Orange, podane są nazwy, które są bardziej "ludzkie".

 

Blokada wysyłania SMS-ów specjalnych to blokada SMS MO (uniemożliwia wysłanie SMS-ów na numery zaczynające się od 7 i 9)
Blokada wysyłania MMS-ów specjalnych to blokada MMS MO (uniemożliwia wysyłanie MMS-ów na numery zaczynające się od 7 i 9)
Blokada otrzymywania SMS-ów specjalnych to blokada SMS MT (uniemożliwia aktywację i korzystanie z prenumerat, tj. usług świadczonych z numerów zaczynających się od 5 i 6 poprzez SMS-y)
Blokada MMS MT nie ma osobnej nazwy - działa jak blokada otrzymywania SMS-ów specjalnych, ale dla MMS-ów.

Trzeba pamiętać, że blokada SMS-ów nie blokuje MMS-ów, i vice versa. Możliwe, że np. miałeś aktywowaną blokadę otrzymywania SMS-ów specjalnych, a aktywowano prenumeratę na MMS-y płatne przychodzące.

Status blokad, jak i możliwości ich założenia czy zdjęcia, są możliwe zarówno w Biurze Obsługi, jak i przez Mój Orange:
- w aplikacji: Usługi > Ustawienia > Blokady
- w serwisie WWW: Pakiety i Ustawienia > Ustawienia > Blokady


Poziom 34, Ekspert
  • 2060
  • 5879
  • 110

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

@Marcin_Wdowiak, nie jest prawdą to, co napisałeś odnośnie blokady. "SMS MT" to systemowa nazwa tego typu SMSów, jako pracownicy widzimy ją jako "Zawieszenie subskr. SMS MT", ale od dawna nie znajdziesz takiej nazwy w Mój Orange, bo... kto by zrozumiał nazwę "SMS MT"? Mrugający mężczyzna

 

W Mój Orange, w sekcji Pakiety i Ustawienia > Ustawienia, blokada wysyłania SMS MT nazywa się "Blokada otrzymywania SMSów Specjalnych", aby nikt nie zastanawiał się do czego to służy. W praktyce to jest TO SAMO i nie ma najmniejszego znaczenia czy zostanie włączone przez Mój Orange czy przez doradcę infolinii.

 

Blokada otrzymywania SMSów Specjalnych

Dzięki usłudze możesz na jakiś czas zawiesić przychodzące SMS o podwyższonej opłacie. W każdej chwili, gdy zapragniesz znów je dostawać, możesz wyłączyć blokadę.

 

Może miałeś inną blokadę włączoną? Np. "Blokadę wysyłania SMS Specjalnych"? Nigdy nie wykluczamy, że jakiś system informatyczny nie zadziałał jak należy, ale jeśli miałeś blokadę otrzymywania SMS Spec. to każda reklamacja kosztów przychodzących SMS, na każdą kwotę zostanie uznana, bo przez włączenie tej blokady wyraziłeś swoją wolę nie korzystania z takich usług.

 

edit:

@Jarek, uprzedziłeś mnie 😄

Meaning-of-vault-boy-thumbs-up-jpg


Poziom 11, Recenzent
  • 29
  • 7
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

Panowie obaj powyżej miałem włączoną Blokada otrzymywania SMSów Specjalnych a mimo to na 2 numerach włączyły mi się sms-y przychodzące płatne. 

Pani na infolini poinformowała mnie że to jest zawieszenie usługi i że dostawcy tacy jak FUNSTREFA mogą to olać i dalej mi wysyłać SMS-y o podwyższonej opłacie to jest cytat z rozmowy !!!.  I tak się stało. 

Dodatkowo dopiero po 4 reklamacji jak podałem konkretnie czasy kiedy uruchomiłem tą blokadę i wyraźną informację że jej nie ściągałem to:

- Dostałem informację że faktury są naliczane prawidłowo i nie macie podstaw do ich anulowania ale 

- Dostanę rabat w ramach dobrej współpracy.

 

Tak więc przykro mi ale dalej wprowadzacie ludzi w błąd.

Dodatkowo ja mam w mój orange Blokadę SMS MT i to dopiero sprawiło że nie dostaję sms-ów i nie rośnie mi już rachunek. Ale ta opcja pojawiła mi się dopiero po interwencji telefonicznej wcześniej jej nie było.

Jak nie wierzycie proszę mój zrzut ekranu. 

orange10.JPG

 

 

 

Podkreślam zawieszenie nic nie daje !!! wiem to ze swojej przykrej autopsji. 

Jak będziecie tak pisać to znowu wprowadzicie ludzi w błąd !!! a tu nie oto chodzi

 

 

 


Poziom 19, Pasjonat
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

Blokady SMS MT nie można założyć inaczej niż przez zlecenie w salonie lub telefonicznie. W interfejsie internetowym nie ma takie możliwości, ustawienia domyślne wygladają jak na zrzucie w załączniku. Jest to celowe działanie operatora Orange. Dzięki temu znacznie ułatwiają działanie takim firmom jak FUNSTREFA i sami czerpią  z tego zyski.

 

 


blokady.Orange.jpg

Poziom 34, Ekspert
  • 2060
  • 5879
  • 110

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Niepotrzebnie szukacie jakichś teorii spiskowych 🙂

W Mój Orange macie taką usługę (to cytat):

 

Blokada otrzymywania SMSów Specjalnych

Dzięki usłudze możesz na jakiś czas zawiesić przychodzące SMS o podwyższonej opłacie. W każdej chwili, gdy zapragniesz znów je dostawać, możesz wyłączyć blokadę.

 

Powtórzę jeszcze raz: po jej włączeniu, zgodnie z nazwą i opisem, nie mogą być naliczane opłaty za przychodzące SMS specjalne. Jeśli są - to błąd techniczny po naszej stronie i uznana reklamacja. 

 

@Marcin_Wdowiak, chętnie sprawdzę jak było w Twoim przypadku. W wiadomości prywatnej wysyłam nasz adres e-mail. Proszę prześlij mi na niego swój numer telefonu. Sprawdzę co się na nim działo i może będziemy w stanie dodać tu więcej informacji "dla potomnych". 


Poziom 19, Pasjonat
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

Sprawa nie jest nowa i Orange doskonale wie o co chodzi z nadużyciami związanymi z SMS MT, problem był opisywany ponad rok temu przez redakcje serwisów Spider’s Web oraz Bezprawnik.pl, polecam lekturę artykułu pt.:

"List otwarty do operatorów komórkowych Orange, Plus, Play i T-Mobile: wzywamy do zabezpieczenia abonentów przed nieuczciwymi firmami i działaniami oszustów".

 

Całość tutaj: http://www.spidersweb.pl/2015/06/orange-tmobile-plus-play-sms-mt.html

 

 

wzywamy sieci Polkomtel Sp. z o.o. (Plus), 
Orange Polska S.A. (Orange), T‑Mobile Polska S.A.
(T-Mobile) oraz P4 Sp. z o.o. (Play)
do zmiany praktyk. Wnioskujemy o zmianę domyślnych
ustawień na kontach użytkowników tak, aby wykluczyć
możliwość przypadkowego zapisania się na tego typu
subskrypcje. Uważamy, że domyślne ustawienia kont abonenckich powinny uniemożliwiać zapisanie się do usług SMS MT bez dodatkowej weryfikacji polegającej na przepisaniu kodu z SMS-a. Wzywamy również sieci komórkowe do sprawdzenia, z jakimi firmami współpracują, obsługując dla nich numery premium SMS. Sytuacja, jak ta opisana powyżej, w której operator obsługuje
usługi firmy notorycznie okłamującej klientów jest karygodna.
Uwaga: Powyższy list otwarty redakcje serwisów Spider’s Web oraz Bezprawnik.pl wysłały do przedstawicieli sieci Polkomtel Sp. z o.o. (Plus), Orange Polska S.A. (Orange), T‑Mobile Polska S.A. (T-Mobile) oraz P4 Sp. z o.o. (Play), wzywając je do podjęcia działań skutkujących zwiększeniem ochrony abonentów i ukróceniem działalności usług, które przez okłamywanie klientów wyłudzają od nich pieniądze.

 

Plus i Play wydały oficjalne oświadczenia na ten apel, a Orange nie raczyło odpowiedzieć. Do dnia dzisiejszego w panelu internetowym domyślnie nie ma opcji do samodzielnego nałożenia Blokady SMS MT (o tym, żeby ta opcja domyślnie była włączona nie ma co marzyć). Działanie Orange jest nieetyczne, delikatnie mówiąc.


Poziom 34, Ekspert
  • 2060
  • 5879
  • 110

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

"Teorie spiskowe" to w moim odczuciu pomysły, że "Orange utrudnia i to z premedytacją blokowanie SMSów specjalnych", podczas gdy już kilkukrotnie zostało jasno powiedziane, że blokada SMSów specjalnych i innych serwisów Premium to kilka kliknięć w Mój Orange... Da się w ogóle łatwiej?

 

Niemniej znowu podkreślę: mi również bardzo nie podoba się to, że firma, która powoduje takie niezadowolenie korzysta z naszej usługi, jednak... nie wiem, jak to inaczej powiedzieć... Niemal każda firma może u dowolnego operatora telekomunikacyjnego wykupić numer Premium do świadczenia swoich usług. Tych firm jest DUŻO. My ich nie wybieramy i nie możemy blokować "swobody działalności gospodarczej", jak to określił Rzecznik Play. Zdaje się, że nawet gdybyśmy tak postanowili (np. ze względu na skargi klientów) to bez żądania ze strony odpowiednich organów nie możemy im tych usług ot tak odłączyć, bo nas również wiąże prawna umowa.

 

Niemniej czekamy na każdą Waszą opinię tutaj i liczymy się z nimi. Analizujemy temat wewnętrznie i czytamy każdą opinię. Sprawdzamy jak możemy się zachować w takiej sytuacji i ukrócić tego typu przypadki, jednak zależy nam także, aby obyło się bez szkody dla firm, które oferują usługi Premium w podobnym modelu, ale są fair wobec swoich i naszych klientów.


Poziom 19, Pasjonat
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

blokadaSMS.MT.Orange.jpg

 

 

 

Zweryfikujcie sami rewelacje obrońców Orange i spóbujcie sobie wyklikać Blokadę SMS MT widoczną na obrazku powyżej. Nie da się, bo takiej opcji domyślnie nie ma dostępnej, co już wcześniej zauważył Marcin_Wdowiak.

 

 

Panowie obaj powyżej miałem włączoną Blokada otrzymywania 
SMSów Specjalnych a mimo to na 2 numerach włączyły mi się 
sms-y przychodzące płatne. 

Pani na infolini poinformowała mnie że to jest zawieszenie usługi 
i że dostawcy tacy jak FUNSTREFA mogą to olać i dalej mi wysyłać 
SMS-y o podwyższonej opłacie to jest cytat z rozmowy !!!
Tak więc przykro mi ale dalej wprowadzacie ludzi w błąd.

Dodatkowo ja mam w mój orange Blokadę SMS MT 
i to dopiero sprawiło że nie dostaję sms-ów i nie rośnie 
mi już rachunek. Ale ta opcja pojawiła mi się dopiero 
po interwencji telefonicznej wcześniej jej nie było.

Podkreślam zawieszenie nic nie daje !!! wiem 
to ze swojej przykrej autopsji. Jak będziecie tak pisać to znowu wprowadzicie
ludzi w błąd !!! a tu nie oto chodzi

 

 

Obecność jak i stanowisko osób powiązanych z Orange jest tutaj nieprzypadkowe.


Poziom 12, Recenzent
  • 37
  • 32
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników

To co  panowie z orange i jacyś rzekomo przypadkowi obrońcy tu piszą to jest DEGRENGOLADA. Najpierw próbują wmawiać oszukanym ludziom że skoro funstrefa i orange mówią że aktywowali to znaczy że tak było i koniec Później jak już nie dało się tych bredni obronić to tworzą równoległą rzeczywistość żę  nawet jeżeli funstrefa to oszust, to orange jest  tylko pośrednikiem.Jeden z nich przedstawia opowiastkę o złodzieju i sąsiedzie czym wprawił w konsternację nie tylko mnie.Ludzi którzy komentują to brednie które piszą, straszą sądem.Ale przecież kogoś kto wypisuje takie kretynizmy nie da się pomówić lepiej niż on sam to robi tu publicznie.Mnie też straszy, ale jakoś nieskutecznie, poprosiłem o przedstawienie zarzutów ,poprosiłem o zapoznanie się z artykułami i cisza. Panowie robią ściemę mając nadzieję że ktoś oszukany szukając pomocy  przeczyta te bzdury  i uwierzy że to jego wina. Nasuwa mi sę taka myśl i może warto się nad tym pochylić: czy te wszytkie funstrefy nie są jakoś powiązane biznesowo z orange i nie tylko ???

I nie mam tu na myśli samego wykupienia usługi premium. W końcu usługi coraz tańsze, roaming już niedługo skasują, to jak tu żyć panie premierze ???