Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA SMS 60968 11,07 pln

ROZWIĄZANE

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 2
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Obawiam się, ze w UKE nic nie wskóramy:

http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/odbieranie-sms-ow-z-podejrzanych-numerow-moze-nas-sporo,27685...

 

"Do UKE docierają pojedyncze sygnały od konsumentów dotyczące opłat za usługi SMS Premium, niemniej jednak prezes UKE nie ma uprawnień do podejmowania interwencji u dostawcy usług, który nie jest przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Urząd weryfikuje wszystkie takie zgłoszenia pod kątem zapewnienia przez usługobiorcę możliwości łatwego zapoznania się z regulaminem usługi, określającym warunki i koszty korzystania z niej. "


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE


GK napisał(-a):
W reklamacji należy powołać się na w/w zapisyKK oraz KC  i oświadczyć że nie zawieraliście prawnie wiążącej umowy z tą firmą i nie upoważniacie Orange do obciązania waszego konta na rzecz tej firmy. Jeżeli ktokolwiek ma wobec was roszczenia to niech je kieruje do sądu. Orange nie jest sądem i nie ma prawa rozstrzygać tego sporu tak jak robi to teraz uznając że rację ma oszust i obciążać wasze konto.

 


Właśnie taki zarzut należy podnieść w reklamacji, a w przypadku jej odrzucenia pisać od UKE i prosić o interwencję, ale nie u oszusta tylko u tego kto wziął pieniądze i rości sobie prawo do roztrzygania sporu, czyli Orange, które jest telekomem.

 

@Aga_2016, nie wiem co napisałaś do UKE, ale zapewniam Cię, że osobiście zwracałam się tam w bardziej beznadziejnych sprawach z pozytywnym skutkiem więc nie ma sensu martwić się na zapas, po prostu czekaj na odpowiedź.

 

Poza tym UKE to nie jedyna droga. Równolegle można korzystać z pomocy innych instytucji konsumenckich. Nie wszyscy wiedzą, że Recznicy Praw Konsumenta pełnią rolę oskarżycieli publicznych. Jeśli  stwiedzą, że mamy do czynienia ze zbiorowym naruszeniem praw konsumenta, to sami mogą w sposób profesjonalny zawiadomić UOKiK.

 

Ludzi oszukanych w podobny sposób jest sporo, pojawiały się różne akcje w sieci link do FB: https://www.facebook.com/Stop-smsowym-oszustwom-1084368451613650/

 

Problem w tym, że wiele osób odpuszcza, nie organizuje się, żeby złożyć powew zbiorowy, nie powiadamiamia żadnych organów i dlatego nieuczciwe firmy cały czas bezczelnie pasożytują. Mnie nie naciągnięto, GK też nie (uznano mu reklamację), podobnie jak on piszę tutaj pro bono.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 29
  • 7
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

ajajaj. 

Aga ma rację że UKE nic nie wskóra jak tak się napisze reklamację. UKE nie ma władzy nad funstefą i jej nie reguluje. 

Ja proponuję załatwić sprawę w 3 krokach 

1. gościa lub GK czyli. Piszcie reklamację do orange powołując się na zapisyKK oraz KC. ( chłopaki jak byście podali gotowy tekst do reklamacji było by łatwiej).

2. w przypadku odmowy piszcie jeszcze jedną rekalamację powołując się na moje argumenty czyli

Nie zamawiałem usługi, nie korzystałem z niej , została włączona w sposób nieświadomy przez wap billing a ja nie mam możliwości wyłączenia takiej usługi w orange onlie czy przez infolinię. Czyli winę zwalamy na operatora bo nie daje nam możliwości ochrony Uwaga dotyczy to tylko osób które nie wysyłały SMS-ów oraz nie przepisywali nic ze stron !!!!

to jest łatwe do sprawdzenia.

3. Negatywną odpowiedź na reklamację w moim stylu dołączacie do skargi na operatora do UKE. I argumentujecie to tak samo czyli nieświadomie włączona oraz brak ochrony przed tą usługą u operatora a wyłączenie wszystkich sms-ów płatnych to nie jest rozwiązanie bo ogranicza nas czy coś tam mądrego napiszcie. ...

I tutaj UKE już musi się tym zająć bo sprawa nie dotyczy funstrefy tylko operatora który nie daje nam możliwości dostatecznej ochrony przed taką usługą. 

 

Aga pisz jak ci poszło we wszystkich 3 krokach. 

Nie poddawaj się to są tylko 3 pisma. A i nie dzwoń w tej sprawie do orange tylko pisz na stronie - wtedy będziesz na 100% znała treść swojej reklamacji bo konsultanci przeinaczają nasze wypowiedzi. 

 

No i prywata ARTURZE .... sprawdziłeś moją sprawę ?  kto zawinił ? 

 

 

 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Uwagi dla tych co jeszcze nie reklamowali w Orange - reklamację w danej sprawie wystarczy złożyć jedną, Orange ma 30 dni na odpowiedź. Jeśli będzie negatywna pisać do UKE.

 

Co do treści i formy reklamacji to wystaczy opis zdarzenia (data, godz. szczegóły techniczne) oraz proste oświadczenie woli, jakie napisał GK (paragrafy zostały wyłuszczone). Umowa zawarta za pomocą podstępu jest nieważna z mocy prawa. Trzeba poinformować Orange, że wedle własnej wiedzy nie zawierało się umowy z naciągaczem (podać jego dane) i nie zgadzamy się na obciążanie naszego rachunku z tego tytułu. Zażadać również korekty faktury.

 

Orange odrzucając reklamację musi odpowiedzieć na piśmie i podać podstawę prawną więc będzie miało wielki problem ze zignorowaniem takiego oświadczenia woli, bo wie, że roztrzygając ten spór musi wejść w kompetencje, których nie posiada tzn. sądu. Łatwiej im zatem uznać ją "w drodze wyjątku" (czy pod innym pretekstem) niż dać na piśmie dowód swej indolencji prawnej i tym samym materiał do dalszej "obróbki" przez stosowne instytucje.

 

PS. Jeśli dla kogoś to problem, to każdy prawnik z FK lub Rzecznik napisze pismo/reklamację dopasowując do konkretnej, indywidualnej sytuacji więc nie ma sensu dublować ich działaności w tym miejscu tworząc jakies szablony, czy wzory.

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39028
  • 1390

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

A czemu nie chcecie napisać do firmy, która rzeczywiście świadczy usługę? Mail nic nie kosztuje, wszystkie firmy mają polskojęzyczny support.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

A czemu nie chcecie napisać do firmy, która rzeczywiście świadczy usługę?

Podobny sens ma pisanie do Episkopatu w tej sprawie 🙂

 

Zwrotu pieniędzy w reklamacji należy domagać się od tego kto z kim mamy umowę, kto je pobrał, wystawił fakturę, a to zrobiło Orange.

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39028
  • 1390

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Umowę na świadczenie usługi premium nie macie z Orange 🙂

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 37
  • 32
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Witam !

Jeszcze kwestia sposobu załatwienia sprawy z Orange dla hardcorowców.Trzeba oświadczyć firmie Orange że nie przyjmujecie tej faktury i prosicie o wystawienie prawidłowej. Ewentualnie poprosić o wystawienie korekty. Uregulować

należność bezsporną bo to trzeba zrobić.I Orange może wam naskoczyć.Pozostanie im tylko sąd i oczywiście straszenie jakimiś durnymi pismami albo pocieszne telefony z kruka.Ubaw miałem po pachy jak kobieta do mnie dzwoniła w sprawie jakiegoś mojego rzekomego długu ale najpierw chciała żebym podał jej swoje dane osobowe. A ja do niej jakim prawem ode mnie ich wymaga takich rzeczy i kim ona jest ,a ona że inaczej nie może mi powiedzieć kto i co.Chodziło o Cyfrę + oszuści chcieli odemnie po chamsku wyłudzić kasę.Ja jej mówię że ja nic o żadnym długu nie wiem ale jak on wie to niech mi powie komu i co jestem winien. Po trzecimrazie  już mi się znudziło i powiedziałem żeby już więcej nie dzwoniła bo sobie nie życzę a jak ktoś twierdzi że mam dług do niech idzie do sądu bo ja nic na ten temat nie wiem. I po sprawie.I takich różnych przypadków miałem już sporo.

Te informację które publikujecie czy się do nich odnosicie odnośnie zainteresowania sprawą UKE i UOKiK potwierdzają tylko moje wcześniejsze tezy o tym że ci panowie byli urzęnikami państwa teoretycznego.Przecież każdy człowiek mający nawet tylko blade pojęcie o prawie widzi gołym okiem że mamy do czynienia z działanością przestępczą  a co dopiero takie instytucje.Ja bym zadał panom prezesom wprost pytanie dlaczego oni nie informują prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa z artykułów wyżej wspomnianych.Wiadomo że w państwie teoretycznym takie oszustwa były działaniem legalnym ale w państwie prawa już nie.

 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 37
  • 32
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Kiedyś nawet jedni pajace którzy wymyślili sobie że wyłudzą od mojej żony kasę za ( nie wnikając w szczegóły czy istniejący dług czy nie bo to kwestia do dyskusji),ale na pewno przedawniony dług(termin w tym przypadku był 3 lata)

a oni chcieli się załapać na 10 lat więc oszustwa popisali w pozwie, które odkryłem. Najpierw załatwili sobie sprawę w E-sądzie który jak wiadomo klepie wszytko bez wnikania w temat.Oczywiście złożyłem sprzeciw i pozew trafił do mojego sądu.Musiałem za uszy zaciągnąć moją żonę bo tak się wystraszyła żeby poszła i zobaczyła że sędzia to człowiek a nie diabeł.Sprawa trwała może pięć minut.Oszuści odeszli z kwitkiem i tak właśnie trzeba robić -gonić oszustów i złodziei fundować im jaki największe koszty może splajtują albo im się odechce.Jak się nie będziemy szanować to zawsze tak będzie.Nie mam ochoty przeglądając neta cały czas się zastanawiać czy ktoś nie szykuje mi jakiegoś  szwindlu dość z tym. Ja bym Operatrom taką karę przywalił  żeby nigdy nawet nie pomyśleli o szwindlach. 


Ekspert AMA
  • 416
  • 922
  • 56

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Ważna informacja dla wszystkich. Tak jak wspomniałem podchodzimy bardzo poważnie do tego tematu. Nawet jeśli jesteśmy tylko pośrednikiem jak wystawcy kart kredytowych. Zatem: Info na dziś:

 

Z dniem 30 września zablokowaliśmy ten kanał aktywacji subskrypcji (poprzez kliknięcie wyodrębnionego buttona na stronie partnera) nie tylko dla serwisu Funstrefa ale dla wszystkich subskrypcji MT uruchomionych w naszej sieci.

 

Nasi klienci są dla nas ważni. Słuchamy i działamy.