Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 80
  • 225
  • 1

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

Przez półtora roku uzbierałem 1.5 TB internetu w ofercie nielimitowane rozmowy, mmsy i smsy i dzisiaj dostając komunikat, że będzie przedłużona opcja którą włączyłem (promocyjna odnawialna za 15 zł wraz z 5G) po prostu ją wyłączyłem, ponieważ nie korzystam z 5G i włączyłem normalną jednorazową za 31 zł bez 5G.

I tutaj stała się rzecz okrutna...ponieważ utraciłem całą ilość nazbieranych GB.

Pani na infolinii powiedziała mi, ze nie mam możliwości odzyskania zebranych GB w tej usłudze.

Fajnie, nie miałem ani jednego dnia przerwy w tej usłudze a przez to, że ją wyłączyłem i z powrotem włączyłem (z odnawialnej na nieodnawialną) jestem po prostu uziemiony.

Pytałem się co mogę zrobić (ile dopłacić, zrezygnować z zamiany itp) otrzymałem odpowiedź, że się nie da.

I tak przez głupie wyłączenie i włączenie tej samej usługi tylko w innej opcji utraciłem tak mozolnie zbierane GB.

Nigdy więcej już nikomu nie polecę takiego oszukańczego telekomu.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 80
  • 225
  • 1

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

Jednak!

Przesympatyczna pani konsultant na infolinii po przedstawieniu jej sytuacji jaka mnie spotkała, po sprawdzeniu całej historii mojego konta stwierdziła, że faktycznie zaistniała taka sytuacja z tą utratą, jednak z uwagi, że był to jednokrotny incydent na tym koncie zwróciła mi te utracone GB.

Jestem z tego powodu bardzo happy i chciałbym z tego miejsca podziękować jeszcze raz za zrozumienie i takie pozytywne rozwiązanie pani konsultant.

Widać z tego z całej tej historii, że liczy się również dobra wola i chęć pomocy, której nie uzyskałem po pierwszym kontakcie a tym razem trafiłem na bardzo pomocną osobę.

Przechwytywanierrr.PNG

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

31 ODPOW. 31

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19631
  • 56861
  • 774

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

@klient5 to nie jest oszustwo, tylko z Twojej winy wyłączenie. Nie trzeba było wyłączać, tylko aktywować pakiet, który Cię interesuje. Nastąpi wtedy podmiana i zachowana jest ciągłość oraz GB.

Trzeba było najpierw na forum dopytać. Tu jest wiele osób, które korzystają w ten sposób z usług.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 389
  • 1970
  • 3

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

@klient5  nie należy wyłączać usługi. Jednak można zmienic plan na no-limit za 31 zł, ale nie wyłaczajac tego za 35 zł, wszystkie uzbierane GB pozostana na koncie. Jeśli jesteś niepewny czegoś pytaj, kto pyta ten nie bładzi. Po to tu jesteśmy, zawsze możemy doradzić, pomóc....


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 80
  • 225
  • 1

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

Niestety w zakładce w której uruchamiałem tą opcję nie było nic napisane, że należy w razie rezygnacji z tej opcji uruchomić drugą a ta stanie się przez to nieaktywna, chociaż i tak widniała by jako aktywna, ponieważ wcześniejsze opcje jakie włączałem widnieją nadal w zakładkach jako aktywne co jest bez sensu, ponieważ korzysta się z jednej a widnieją jako aktywne poprzednie.

Dali opcję "wyłącz" więc ją na zdrowy rozum wyłączyłem, aby włączyć tę drugą.

Poza tym, niby wszystkie te usługi kumulują zebrane GB, nawet jest jakaś karencja, jeżeli usługa nie zostanie przedłużona na następny okres, to można odzyskać utracone GB.

Tak, tylko nie w takiej "sprytnej" sytuacji jak się tę usługę "przełączy" na w innej opcji.

Uważam, że w zakładkach jest bałagan i niejasność.

To jest stan obecny a nie korzystam już z tych usług, bo się skończyły.

Więc to jest przejrzystość?

I  nie wprowadzanie w błąd?

Przechwytywaniekkk.PNG

 

Poza tym, przecież to była jeśli już z mojej strony po prostu pomyłka.

Zapłaciłem jak należy 31 zł za dalsze kontynuowanie usługi a zostałem potraktowany nie powiem jak.

Prosiłem, aby wycofać tę nową usługę a pozostawić mnie w tej z 5G...no ale przecież to wymagałoby jakichś ekstra przeprowadzenia przez konsultanta ekwilibrystycznych czynności.

Nic by Orange nie stracił a zyskał ponieważ pozostałbym na tym niepotrzebnym mi droższym 5G.

No, ale zyskali bo zabrali mi mozolnie zbierane GB i sa happy.

Szkoda, że nie jest happy ich klient, czyli ja.

 

Nie wiem, co zyskał Orange takim potraktowaniem.

Chyba to, że od nich uciekam jak najdalej... skoro zabrali mi ot tak, uzbierane przez taki długi okres GB:(

 

________________
* Scaliłem wpisy – moderator Michał


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 80
  • 225
  • 1

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

A tak na marginesie trochę z innej beczki.

Wyciągnąłem kartę sim z routera, żeby zadzwonić do konsultanta bezpłatnie i nie rozumiem, dlaczego nie mogę wykonywać żadnych połączeń głosowych z niej wsadzając ją do telefonów obsługujących sieć 2G (czyli po prostu nie smart) i tabletu z modemem 3G.

O ile wiem, że Orange wyłączyło już 3G to przecież powinienem móc nawiązać połączenie w 2G.

Ale próbowałem na czterech Nokiach i jednym Philipsie i zonk.

No, ale to już inna sprawa ,chociaż też jakaś dziwna.

Telefony normalnie działają w Plusie.

Jakby co to mam włączony ten nieszczęsny pakiet no limit za 31 zł.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1798
  • 6330
  • 71

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

@klient5  Regulamin w punktach dotyczących wyłączenia jest 100% jasny.

Nie chciało Ci się czytać tak długiego i to  rozumiem.

Tu nawet nie o regulamin chodzi, ale o rozumienie znaczenia słowa wyłączenie.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19631
  • 56861
  • 774

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

@klient5 jeszcze raz powtórzę. Nie można wyłączać poprzedniego pakietu, aby uruchomić kolejny tańszy. W trakcie aktywnego poprzedniego, trzeba było uruchomić kolejny, wtedy nastąpiła by zamiana pakietów i GB by zostały. Jeżeli przez użytkownika pakiet został wyłączony, to żaden konsultant nie jest w stanie przywrócić utraconych GB. Możesz spróbować złożyć reklamację.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 389
  • 1970
  • 3

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

@klient5  Jesteśmy świadomi tego że jestes zbulwersowany podejściem czy operatora czy nas tutaj ale przed jakimkolwiek krokiem przed wyłaczeniem czegokolwiek warto zapytać czy tu czy nawet na infolini.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1798
  • 6330
  • 71

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

O Nolimitach trzeba wiedzieć, że nie należy ich wyłączać praktycznie samemu nigdy. Po za tym automatycznie wyłacząją się i traci się zgromadzone GB po upłynięciu okresu pasywnego. Dla NL z MMSami cyklicznych okres pasywny wynosi maksymalnie 93 dni, dla NL z MMSami jednorazowych i starych cyklicznych NL bez MMSów 31 dni, stare jednorazowe NL bez MMSów nie mają okresu pasywnego.

Kumulacja GB z czasem ważności (ustanowieniem nowej daty ważności) ma miejsce dla każdej kombinacji NL

a) z MMSami i beż MMSów ( nowych i starych)

b) w stanie pasywnym i aktywnym

c) jednorazowych i cyklicznych

 

Dla NL bez MMSów albo  NL z MMSami mamy:

NL cykliczny + przedłużenie nowym NL cyklicznym = nowy NL cykliczny

NL cykliczny + NL jednorazowy = NL cykliczny

NL jednorazowy + NL cykliczny = NL cykliczny

NL jednorazowy +  NL jednorazowy = NL jednorazowy

 

czyli mamy bardzo dużo kombinacji, ale przy starych cyklicznych bez MMSów lepiej nie kombinować bo tracimy licznik odnowień

 

Praktycznie jak ma się NL cykliczny z MMSami to już zawsze formalnie aktywny będzie cykliczny.

Tylko posiadacze starych kart poprzez przejście na stary NL bez MMSów  i następnie aktywację jednorazowego NL z MMSami przejdą na jednorazowy NL z MMSami bez strat.

 

To wszystko wynika z regulaminów.

 

Można wymyślać sobie różne kombinacje i uszczegółowiać je, ale to bez sensu, bo to tak jak z tabliczką mnożenia część od razu się zna a część się w jakiś sposób policzy.

 

@klient5podany screen informuje, że już aktywowałeś daną promocję a nie informuje jaki formalnie aktywny jest NL.

Przy NL za 31 zł spróbuj włączyć 1200GB jak jeszcze tego nie zrobiłeś.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 80
  • 225
  • 1

Utrata 1.5 TB z uwagi na niejasność regulaminu.

OK w gąszczu tych regulaminów trudno się jednak połapać.

Nie rozumiem tylko, dlaczego nie jest napisane w jasny i prosty sposób w danej zakładce, że wyłączenie i ponowne włączenie tej samej usługi (bo jednak no limit to ta sama usługa tylko w innych wariantach) skutkuje utratą zgromadzonych GB w tej usłudze.

A zamiast tego, aby zachować zebrane GB w tej usłudze należy uruchomić następną w trakcie jej trwania a nie poprzez wyłączenie poprzedniej.

Skoro już ktoś z powodu powyższego zrobił to na logikę prawidłowo, czyli wyłączając poprzednią, aby włączyć następną a jednak według logiki Orange jest to operacja błędna i nie zostało to wyraźnie zaznaczone w zakładce samej usługi (ostrzeżenie przed utratą w wypadku jej wyłączenia)...to jaki z tej pomyłki skutek ma Orange?

Nic na tym nie zyskałem tylko utraciłem.

Naprawdę, nie da się w wyniku takiej mojej według Orange pomyłki nic zrobić?

Przecież jesteśmy ludźmi a nie automatami i żeby niezrozumiałej decyzji nie można było jakoś cofnąć?

Tym bardziej, że przecież taki sam skutek, czyli pobranie przez Orange kwoty 31 zł (35 zł w drugiej opcji) jest bez różnicy.

A że zrobiłem to (zapłaciłem) według Orange w niewłaściwy sposób...jest jakąś decyzją ostateczną?

To że istnieje forum z pomocą to bardzo fajna rzecz, ale żeby była potrzeba konsultowania się na forum w wydawałoby się sprawach jasnych takich jak przedłużenie pakietu...

To chyba jednak świadczy o nie za bardzo jasnych i prostych instrukcjach i regulaminach jakie obowiązują w tej sieci...smutne.

4 zł chyba nie decyduje o tym, że nie można cofnąć tej feralnej decyzji.

A może właśnie decyduje.

I za głupie 4 zł stracą abonenta.