- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatny pakiet a internet w UE
Cześć
Jestem użytkownikiem Orange Free na kartę. Przed wyjazdem do Austrii (20 czerwca) wykupiłem pakiet "Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 7 dni", w ramach którego, zgodnie z tabelą w pkt. 8.1 TUTAJ, powinienem otrzymać 0,61 GB na transmisję danych. Na miejscu sprawdzałem regularnie w aplikacji "Mój Orange", czy nie ściąga mi kasy z konta głównego, i ponieważ nie ściągało, to mimo że w aplikacji nie było oddzielnej pozycji dla kontroli limitu danych w roamingu, korzystałem sobie spokojnie internetu w oparciu o wbudowany w telefonie licznik danych.
Ku mojemu zaskoczeniu, po wysłaniu/odebraniu 154 MB danych, internet przestał działać. Przed wyjazdem miałem na koncie ok. 15,40 PLN, zatem sprawa była jasna - z jakiegoś powodu megabajty nie były pobierane z ww. limitu 0,61 GB, natomiast naliczane mi były opłaty z konta głównego po stawce 0,10 PLN/MB.
Czy jest to podstawą do składania reklamacji? Czy to ja niewłaściwie zrozumiałem któryś z zapisów nowego cennika?
Pozdr.
Jakub
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatny pakiet a internet w UE
Podstawą do złożenie reklamacji jest Twoja chęć, więc wnieść możesz ją zawsze. Najwyżej nie będzie uznana.
Sugerowałbym bym przed tym sprawdzić kilka rzeczy, ew. byś podał więcej info:
1) czy zabrało Ci środki z konta głównego? ile masz obecnie?
2) czy próbowałeś zmienić operatora roamingowe ręcznie?
3) czy problem pojawia się tylko na LTE/3G? próbowałeś zmienić zakres częstotliwości?
4) nie masz przypadkiem źle skonfigurowanego licznika danych w telefonie? może to on blokuje?
5) czy masz kogoś w okolicy z kartą Orange Polska, czy na jakimś innym numerze jest problem? czy tylko u Ciebie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatny pakiet a internet w UE
1) Konto główne spadło mi do kilkunastu groszy, czyli można powiedzieć że się wyzerowało.
2) Nie, było cały czas w trybie automatycznym
3) Nie zmieniałem
4) Nie mam w telefonie założonych żadnych blokad związanych z licznikiem transmisji danych
5) Niestety zbyt krótko obowiązują nowe zasady żebym mógł poradzić się kogoś znajomego czy miał podobny problem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatny pakiet a internet w UE
Ew. porozmawiaj z doradcą na czacie http://orange.pl/kontakt - co widać od zaplecza.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Płatny pakiet a internet w UE
Sprawa jest jasno opisana, więc moim zdaniem zdecydowanie warto złożyć reklamację. Operator powinien podać przyczynę, czemu tak się stało. Ja sam też korzystam z Orange Free na kartę i kupiłem ten pakiet, tylko mi nic z koleii za granicą z tego pakietu nie ubywało, bo chyba otrzymałem jakiś dodatkowy limit za coś innego.
Na forum i na czacie raczej nie otrzymasz dokładnej odpowiedzi więc najlepiej napisać: https://www.orange.pl/moj_orange/nowe_zgloszenie#mojorange_menu.
Ze swej strony radzę wpisać w kontakty kod *124*#, który podaje aktualny stan konta głównego, bo aplikacja "Mój orange" podaje, chyba, dane z opóźnieniem i przez to może wprowadzać w błąd. Stan pakietu "Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 7 dni" można sprawdzić natomiast kodem *102*73*01#.
Te kody to tylko taki niezbyt wygodny sposób pilnowania kosztów. Powinno być możliwe włączenie automatycznej blokady połączenia internetowego po wykorzystaniu otrzymanego/kupionego pakietu internetowego i uniemożliwienie transmisji danych jeśli żaden pakiet danych nie jest włączony.
Mimo, że jest to technicznie możliwe, ten operator tego nie umożliwia... i stąd częste problemy.