- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Szanowna Pomarańczo 🙂
Mam dwa problemy:
1) Na stronie taryfy IoT na kartę oraz w cenniku pkt 4 znajduje się informacja, że po każdym doładowaniu ważność konta jest przedłużana o 1 rok (konta czyli środków na koncie).
Niestety tak się nie dzieje w moim przypadku - nie wiem czy to tylko na moim koncie coś jest nie tak, czy inni użytkownicy doświadczają tego samego problemu.
2) Drugi problem - w zakładce Pakiety i usługi po zalogowaniu na konto mojego numeru w taryfie IoT nie widzę przewidzianych dla tej taryfy pakietów internetu IoT (pakiety 0,5, 2 i 5GB włączane na 31 dni). Także nie jestem pewien czy inni użytkownicy doświadczają tego samego problemu czy to tylko błąd na moim koncie.
Ps Taryfe zmieniłem kilka dni temu - zmiana zaistniała na koncie juz 3 dni temu, po doładowaniu ważność konta się nie zmieniła.
Pomóżcie proszę.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@LukaszDz wygląda, jakby nie ustawiła się Tobie taryfa IoT, tylko dalej masz FREE. Zgłoszenie do BOK i wyjaśnienie sprawy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
Ad1) po doładowaniu konto jest ważne rok na połączenia przychodzące. Natomiast pakiet GB jest ważny 31 dni. Domyślnie aktywowany jest pakiet za 7 zł - 2 GB. Jeżeli zostanie wyczerpany pakiet GB w czasie krótszym niż 31 dni, to automatycznie aktywowany jest kolejny pakiet GB na kolejne 31 dni, pod warunkiem, że są środki na koncie głównym.
Ad2) standardowo, w taryfie IoT jest aktywowany na pakiet 2 GB. Pozostałe pakiety trzeba sobie indywidualnie zakupić poprzez wysłanie SMS-a z odpowiednią komendą do aktywacji pakietu.
SMS na numer 600 o treści:
AKT - 0,5 GB koszt 5 zł + koszt wysłania SMS-a;
AKT2 - 2 GB koszt 7 zł + koszt wysłania SMS-a;
AKT5 - 5 GB koszt 12 zł + koszt wysłania SMS-a.
Więcej informacji o ofercie IoT na kartę:
https://www.orange.pl/view/iot-na-karte
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
ad 1) niestety nie jest to prawda - zgodnie z cennikiem pkt 4 ważność konta przedłuża się o 12 miesięcy na rozmowy wychodzące (pomijam już fakt ze przy braku ważności konta 12m cała ta taryfa traciłaby kompletnie sens)
ad 2) zgodnie z regulaminem te pakiety powinny byc widoczne także na koncie w aplikacji czy poprzed portal www - a u mnie nie są - czy tak być powinno? przecież z założenia karta IoT siedzi w urządzeniu z którego nie mam możliwości wysyłać smsów - najczęściej te urządzenia są zamontowane właśnie w celu obsługi zdalnej - więc zarządzanie pakietami przez portal jak założono w regulaminie wydaje się bardzo na miejscu - to niestety nie działa
i jeszcze ad2) w moim wypadku pakiet 2gb sie nie aktywował automatycznie - a przynajmniej nie widze tego a z poziomu urządzenia nie mam jak tego sprawdzić
najwazniejsze jednak ze nie dostalem takiego powiadomienia ani tez nie ma tego pakietu wsród włączonych
Ah i dodatkowo: Regulamin Oferta Orange IoT na kartę (obowiązuje od 27 maja 2021 do odwołania)
12. Każde doładowanie konta w taryfie Orange IoT na kartę, niezależnie od nominału i kanału, włącza automatycznie usługę Konto Ważne Rok za 0 zł.
Także zdecydowanie droga Pomarańczo macie błąd w sposobie rozliczania taryfy IoT. Ewidentnie widać, że zamierzenia osób kreujących tą taryfę były jasne i zresztą słuszne, bo te taryfy musza funkcjonować możliwie długo bezobsługowo z urządzenia/modemu/alarmu.
pozdro!
___________
* Scalenie wpisów - Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
@LukaszDz widocznie nie do końca jest doprecyzowane co do ważności konta. Od prawie dwóch lat mam numer w taryfie IoT. Po doładowaniu ważność konta mam na rok czasu, ale jak już nie mam możliwości aktywować kolejnych pakietów z powodu zbyt małej ilości środków na koncie, pozostałe środki są blokowane, ale nadal ważne, nie przepadają. Jak doładuję ponownie konto, tak aby było ponad 7 zł na koncie głównym, to z automatu aktywuje się pakiet 2 GB na 31 dni, a konto główne znowu jest przedłużane na rok ważności.
Nie wiem, jak aktywowana była taryfa IoT przez Ciebie. Ja przechodziłem do taryfy IoT z oferty na kartę. Trzeba było zapewnić minimum 30 zł na koncie. 20 zł jest pobierane na zmianę taryfy, a 7 zł na uruchomienie pakietu 2 GB.
Obecnie stan konta na moim numerze IoT wygląda następująco:
Co do braku zarządzania pakietami z poziomu konta Mój Orange, to zawsze można zgłosić jako pomysł na stronie:
https://nasz.orange.pl/t5/forums/postpage/board-id/Nasz-Orange-Pomysly
Ponieważ po wykorzystaniu pakietu GB lub po upływie czasu ważności, kolejny pakiet aktywowany jest z automatu, więc przed włożeniem karty SIM do urządzenia warto najpierw wysłać SMS-a z wyborem odpowiedniego pakietu. Środki na numerze IoT można zapewnić poprzez usługę: Dzięki Tobie, koncie Mój Orange, doładowanie ze strony internetowej:
https://doladowania.orange.pl/
________
* Edycja wpisu - Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
Hej
ja też przechodziłem z taryfy Orange Free na kartę - przy przejściu pobrało 20 zł za zmianę taryfy, ale już nie pobrało żadnej opłaty za pakiet a na koncie mam ciągle ok 90 zł, stąd mniemam że pakiet się nie włączył automatycznie jak zakłada regulamin. Po zmianie taryfy doładowałem konto dodatkowo o 5zł ale także nic sie nie zmieniło jesłi chodzi o ważnośc konta ani nie włączył się pakiet. No nic straconego bo jeszcze mogę go włączyć ręcznie - musze oczywiście przełożyć kartę spowroterm do telefonu a to trochę rozkręcania w moim wypadku.
Natomiast u mnie po doładowaniu konto nie przedłużyło się o rok - dobrze wiedzieć ze u Ciebie tak to działa... stawia to jednak pod znakiem zapytania albo aktualność oferty dla nowych użytkowników taryfy albo jakiś błąd konfiguracji taryfy w Orange. BOK twierdzi ze usługa Konto Ważne Rok jest juz archiwalna - co z tego jeśli odnosi się do niej regulamin i cennik - usługa jest, tylko nazywa się inaczej Konto ważne 365 i normalnie kosztuje 29 zł - jednak taryfa IoT ma tą usługę za darmo gwarantowaną.
Regulamin i cennik nie pozostawiają wątpliwości jak to powinno działać - u mnie nie działa. Przeszedłem na IoT 2-3 dni temu czyli ok 22 czerwca 2025.
@orange proszę o weryfikację działania taryfy
Jeszcze dziwniejsza rzecz - po doładowaniu włączył mi się Bonusowy pakiet 5 GB po doładowaniu.... a to jest niezgodne z tą taryfą jak się nie mylę...
__________
* Scalenie wpisów - Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
@LukaszDz Mógłbyś napisać jakim kanałem wykonujesz doładowanie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
@LukaszDz jak przeszedłeś na taryfę IoT, poprzez wysłanie SMS-a? Skoro po doładowaniu nadal dostajesz GB, to nie jest jeszcze taryfa IoT, tylko FREE. Co wyświetla się na koncie dla tego numeru?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
IoT - konto ważne rok po doładowaniu i pakiety IoT - nie są dostępne
@LukaszDznapisał(-a)...
@orange proszę o weryfikację działania taryfy
...
Nie ma takiego użytkownika na tym forum. To NIE jest oficjalny kanał komunikacyjny Orange. Tutaj możesz co najwyżej dostać dobre rady of innych klientów, po wsparcie w twojej konkretnej sprawie zwróć się do operatora oficjalnym kanałem, do BOK.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@LukaszDz wygląda, jakby nie ustawiła się Tobie taryfa IoT, tylko dalej masz FREE. Zgłoszenie do BOK i wyjaśnienie sprawy.