Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 9
  • 0

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.

Miejscowość niedaleko Ciechanowa. Karta włożona do routera mobilnego. Działała bez problemów (powiedzmy) przez święta, a teraz ma fochy. Objawia się to tym, że łącze na parę sekund przysypia, po czym działa bez problemów przez kolejne parę sekund. Ktoś mi może powiedzieć o co chodzi?

 

 

 

______________________

*Doprecyzowałem nazwę tematu - moderator Wojciech.

9 ODPOW. 9

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2309
  • 12797
  • 61

Czkawka

Awaria na BTS. Zgłoszenie jutro zrobić, ewentualnie infolinia i Max diagnostykę zrobi, tyle mogę napisać 😎


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2674
  • 11014
  • 104

Czkawka

Cześć @kjonca3 

Skoki transferu internetu mobilnego mogą być spowodowane przeciążeniem nadajnika w paśmie LTE lub awaria nadajnika. W routerze możesz tez przełączyć się na 3G i sprawdzić jak działa internet. W tym linku na forum  masz informacje na temat  Problem z zasięgiem sieci komórkowej / Problem z internetem mobilnym - co zrobić? https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87/Problem-z-zasi%C4%99giem...

Mogą też trwać prace modernizacyjne w sieci mobilnej przesyłam Ci linka do tego artykułu

Prace modernizacyjne sieci mobilnej https://www.orange.pl/omnibook/prace-modernizacyjne-sieci-mobilnej# W czasie tych prac możesz zauważyć, że:

  • nie masz zasięg lub jest on słaby,
  • połączenia są słabej jakości,
  • internet nie działa szybko,
  • są problemy z nawiązywaniem połączeń,
  • połączeni są zrywane.

Przesyłam Ci także linka do tematu Sprawdzenie słabego zasięgu https://www.orange.pl/omnibook/sprawdzenie-slabego-zasiegu# 

W punkcie 4 mozesz zdiagnozować utrudnienia w sieci Orange. W tym punkcie możesz wysłać SMS

na numer 1533 w treści wpisz Diagnozuj (koszt SMS-a zgodny z Twoim planem taryfowym). SMS nie działa w ofercie Flex.

2. W odpowiedzi otrzymasz wiadomość zwrotną od Orange z informacją czy na obszarze, w którym przebywasz występują utrudnienia wpływające na działanie sieci lub usług.

Jeżeli występują utrudnienia, to otrzymasz informację o ich rodzaju oraz przewidywaną datę zakończenia (jeżeli jest znana).

Zerknij do tych linków może coś Ci pomogą

Pozdrawiam 🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14152
  • 58197
  • 705

Czkawka

@kjonca3  sprawdzałeś na smartfonie czy działa tak samo?  To ważne, aby określić miejsce powstawania problemu 

Zanim zgłosisz to warto sprawdzić, czy to sprzęt wariuje czy BTS.

Zmień ustawienie modemu bardziej na nadajnik i zweryfikuj też możliwe problemy z zasięgiem. 

Gdzie stoi nadajnik podpowie apka NetMonster, która określi i poziom sygnału i zakłócenia 


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 158
  • 704
  • 18

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.

Sprawdziłbym też zużycie GB lub poprawność strefy domowej. Ograniczenie prędkości po wykorzystaniu pakietu też powoduje różne cuda. Zgłoszenie i diagnozę zawsze możesz też zrobić z aplikacji Mój Orange, nie musisz dzwonić na infolinię. (Więcej / Diagnostyka)


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2154
  • 10296
  • 86

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.

@kjonca3 Jeżeli to się dzieje przy pierwszej próbie użycia (strony, aplikacji) to warto sprawdzić DNSy.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 9
  • 0

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.

1. ściślej: karta jest włożona do modemu E3372 + router (https://www.tp-link.com/pl/home-networking/wifi-router/tl-wr902ac/) z openwrt na pokładzie. Jeśli ktoś powie jak sprawdzać agregacje LTE itp (niestety Huawei jakoś niechetnie udostępnia listę komend AT) to chętnie to zrobię.

2. "sprawdzałeś na smartfonie czy działa tak samo?" - tu wyniki są niejednoznaczne - modem włożony bezpośrednio do laptopa działa jakby lepiej (zasilanie?), ale też zdarzyły mu sie skoki.

3. "Sprawdziłbym też zużycie GB lub poprawność strefy domowej. " - cały czas jadę na "pakiet 200G za zgodę na marketing" i nie sądzę, zeby to było to.

4. "Jeżeli to się dzieje przy pierwszej próbie użycia (strony, aplikacji) to warto sprawdzić DNSy." - nie. To się dzieje przy otwartym połączeniu SSH, więc raczej nie dns.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14152
  • 58197
  • 705

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.

@kjonca3Przełóż kartę do smartfona i sprawdź. Ten zestaw to niezbyt dobry pomysł. Lepiej kupić stacjonarny w routerem na pokładzie i z agregacją. Zasilacz od routera może nie wyrabiać i diagnostyka jest trudna. Poza tym pomiary możesz robić tylko po wifi, co nie ułatwia sprawy


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 9
  • 0

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.

Stacjonarnego ze sobą woził nie będę, a ten routerek jest bardzo poręczny.

Sprawdzenie teraz nic nie da, bo teraz wszystko znowu działa.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14152
  • 58197
  • 705

Czkawka, przez kilka sekund internet przysypia, a potem działa bez problemów.

@kjonca3Skoro działa, to znaczy, że mogły być jakieś problemy z BTS-em, ale tego się nie dowiesz 🙂