Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

W marcu kończyła nam się dotychczasowa umowa na pakiet Orange Love - Neostrada + telefon komórkowy. W związku z tym kilka dni temu zadzwonił do konsultant z ofertą przedłużeniową i rabatem za przedłużenie. W czasie rozmowy zapytał, czy chcę do nowej umowy Liveboxa. Powiedziałem, że nie, bo mam własny router. Dziś pod moją nieobecność przyjechał kurier z umową, którą podpisała Mama (jest właścicielką numeru). Po moim powrocie do domu okazało się, że razem z umową kurier przywiózł także Liveboxa. Mimo, że wyraźnie powiedziałem konsultantowi, że go nie chcę. Pytanie, co mam z nim teraz zrobić? Z tego, co mówił mi konsultant  - za Liveboxa nie jest naliczana żadna dodatkowa opłata, a jeśli ewentualnie kiedyś rozwiążę umowę, to będę musiał go zwrócić. Mógłbym zostawić go sobie jako ewentualny router awaryjny (choć wiem, że to szmelc), ale zastanawiam się, jak jest z własnością. Czy Livebox pozostaje własnością Orange do końca umowy, a potem przechodzi na moją własność? Czy może skoro nic za niego nie płacę, to pozostaje on własnością Orange na zawsze?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 36, Guru *
  • 3995
  • 6604
  • 141

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@rostov84  odpowiedź na pytania dotyczące własności urządzeń znajdziesz w umowie. Praktyka była i jest taka, że sprzęt jest użyczany na czas trwania umowy a po jej ustaniu należy zwrócić z kompletem dostarczonego wyposażenia. Może on mieć utraconą wartość wynikającą z normalnego użytkowania. Nie ma znaczenia, czy jest udostępniany odpłatnie, czy nie.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

8 ODPOW. 8
Highlighted

Poziom 36, Guru *
  • 3995
  • 6604
  • 141

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@rostov84  odpowiedź na pytania dotyczące własności urządzeń znajdziesz w umowie. Praktyka była i jest taka, że sprzęt jest użyczany na czas trwania umowy a po jej ustaniu należy zwrócić z kompletem dostarczonego wyposażenia. Może on mieć utraconą wartość wynikającą z normalnego użytkowania. Nie ma znaczenia, czy jest udostępniany odpłatnie, czy nie.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

Wieczorem przejrzę umowę. 

Rozumiem więc, że jeśli chciałbym teraz zwrócić Livebox, bez rozwiązywania umowy, bo zwyczajnie nie jest mi potrzebny (wciśnięto mi go, choć wyraźnie powiedziałem, że go nie chcę), to musiałbym to zrobić na własny koszt? 

Highlighted

Poziom 36, Guru *
  • 4237
  • 6590
  • 140

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@rostov84  pozostaw router od Orange, może ci się jeszcze przydać, jak nie ma opłat za użytkowanie to tym bardziej.

Highlighted

Pracuję w Orange
  • 534
  • 557
  • 17

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@rostov84dla Klientów, którzy przy samym internecie lub takiej konfiguracji usług jak Twoja, nie posiadających modemu od nas jest wydawany modem dzierżawiony. Dlatego go dostałeś. Oczywiście nie musisz go podłączać. Tak jak wspomniałeś możesz go zostawić jako zapasowy router.

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 9
  • 4
  • 0

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@sebaswiderski, rozumiem. Miło by jednak było, gdybyście nie wciskali ludziom sprzętu, którego nie chcą. Szczególnie, jeśli wcześniej pytacie o to w rozmowie telefonicznej, a klient wyraźnie mówi, że nie chce żadnego routera, bo ma swój. 🙂 

Highlighted

Poziom 36, Guru *
  • 4237
  • 6590
  • 140

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@rostov84  jest też inny aspekt sprawy, trudno klientowi pomóc jak ma własny router, wszelką diagnostyka wymaga routera od Orange, ten ma gro usług zdalnych, więc nie ma co narzekać, bez opłat masz router na dzierżawę, trzeba go jednak zwrócić po zakończeniu umowy z Orange.

Highlighted

Poziom 36, Guru *
  • 5809
  • 10175
  • 156

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@rostov84 kiedyś pamiętam, że Orange oferował routery do Neostrady na własność, np: Sagem. Jeżeli chodzi o LiveBox i FunBox, to są routery dzierżawione i są własnością Orange, wiec po zakończeniu umowy należy je zwrócić, chyba, że umowa zostanie przedłużona.

Nie można tych routerów sprzedawać, jak wiele osób czyniło swego czasu, bo po rozwiązaniu umowy Orange nakłada sporą karę za brak zdania sprzętu.

Zwrot sprzętu po rozwiązaniu umowy w linku poniżej:

https://www.orange.pl/omnibook/zwrot-sprzetu-po-zakonczeniu-umowy

Highlighted

Pracuję w Orange
  • 534
  • 557
  • 17

Przedłużenie umowy - wciśnięty Livebox

@rostov84 Nie wiem jak przebiegała rozmowa z Doradcą więc nie będę się wypowiadał.