Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 3
  • 0

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

Witam,

Chciałem tutaj opisać swoje przygody z urządzeniem Funbox 2.0 oraz niedawną aktualizacją (która najwidoczniej nie powiodła się).

 

Problem:

Urządzenia podłączone do sieci wyświetlają informacje o konieczności zalogowania do sieci.

Przykładowe komunikaty to "Sign in to wifi network", "Sieć wymaga logowania", "zaloguj", "sign in".

Jednocześnie internet działa (co jakiś czas uprzykrzając życie komunikatami o konieczności logowania lub otwierając nieotwieralną stronę logowania zamiast pożądanej).

 

Przyczyna:

Błąd w aktualizacji oprogramowania Orange. Bez dwóch zdań problem leży po stronie Orange.

 

Rozwiązanie:

Spróbuj wyłączyć i włączyć funboxa.

Jeśli to nie pomoże - spróbuj zresetować go do ustawień fabrycznych (trzeba czymś w rodzaju drutu wcisnąć i przytrzymać "reset" w urządzeniu).

Jeśli to nie pomoże to zostaje pałowanie się z obsługą klienta (odradzam).

Jeśli nadal szukasz rozwiązania - użyj innego urządzenia (kup router który jest zgodny - pewnie na forum o tym piszą).

 

Dłuższa wersja:

Zauważyłem dzisiaj, że mój smart-odkurzacz nie może się zalogować do sieci a telefon wyświetla komunikat "sign in to network". Sieć na szczęście działała więc mogłem w ciągu dnia podjąć pracę zdalną (jak wielu informatyków w czasach pandemii).

Po pracy postanowiłem się przyjrzeć bliżej problemowi - okazało się, że to funkcja o nazwie "captive portal", która służy zazwyczaj w obiektach publicznych jak hotele czy lotniska, aby przekierować nowego użytkownika (gościa) na stronę logowania i akceptacji warunków umowy (albo też płatności). Ktoś w Orange postanowił wykorzystać tę opcję aby poinformować użytkowników o trwającej aktualizacji urządzenia. Pomysł dobry (jeśli otwieram okno przeglądarki to jest jakaś szansa że nie stracę oryginalnego adresu przez przekierowanie), choć realizacja niepełna.

Spróbowałem restartu urządzeń (modemu optycznego oraz funboxa 2.0, który jest modemem DSL + routerem). Nie pomogło.

Zadzwoniłem na BOK (Biuro Obsługi Klienta). Jednak ze względu na oszczędności przywitał mnie automat (ponownie dobra rzecz, ponieważ pozwala na redukcję kosztów Orange). Aby dodzwonić się do konsultanta musiałem podać numer usługi i pin (który nie był ustawiony - ustawić go mogłem po zalogowaniu się na stronę). Na szczęście mogłem dokonać też autoryzacji podając odpowiedzi na pytania w rodzaju kwota ostatniej faktury. Dalej koszmar - automat zadaje pytania i nie da się go zbytnio pominąć aby połączyć z konsultantem. Ostatecznie automat przeprowadza zdalne sprawdzenie połączenia - jeśli wygląda że wszystko jest OK... jesteśmy pytani czy chcemy skorzystać z pomocy konsultanta, który do nas przyjedzie za 120zł. Dopiero wtedy można "stworzyć nowe zgłoszenie" i połączyć się z konsultantem.

To jednak nie koniec zabawy.

Dodzwoniwszy się do konsultanta zostałem poinstruowany aby zrestartować urządzenie - miła pani powtórzyła kroki automatu. Wyglądało, że po kolejnym restarcie wszystko było OK... niestety po chwili "captive portal" wrócił.

Kolejny telefon do BOK skończył się dość szybkim przełączeniem do drugiej linii wsparcia (za co bardzo dziękuję osobie z pierwszej linii wsparcia). Niestety dalej schody. Pan na drugiej linii wsparcia był miły, ale równie mało pomocny. Upierał się, że problem nie tkwi w funboxie tylko w moim urządzeniu. Nawet po informacji, że nowo podłączone urządzenia też wyświetlają komunikat "sign in"... stwierdził że oni nie mają nawet anglojęzycznych komunikatów więc to nie może być u nich. Nic nie pomoże tłumaczenie, że to komunikat urządzenia na działanie funboxa. Takie odbijanie piłęczki i zbywanie człowieka mówiąc "to czarno-białe co muczy to nie może być krowa bo przecież nie ma napisu 'krowa' na boku". Odebrałem tę rozmowę nieprzyjemnie. Aczkolwiek plus za w miarę rzeczową rozmowę. Na koniec jeszcze rzuciłem że w takim razie zrobię factory reset routera a jak to nie pomoże to do fizycznego oddziału orange się pofatyguję - na co pan z BOK powiedział, że to na pewno nie pomoże.

No więc na koniec zrobiłem factory reset. Urządzenie po uruchomieniu zaciągnęło ustawienia.

Teraz wszystko działa jak należy. Ale na pewno zapiszę sobie dane do logowania w razie gdyby znowu funbox padł. Szczęśliwie mam funbox 2.0 który posiada oddzielny modem/terminal optyczny (ONT) i mogę użyć innego urządzenia. A łączę się obecnie i tak od światłowodu do ONT, dalej do funboxa, dalej do swoich routerów (wifi mesh) i dopiero do swoich urządzeń.

 

Jeśli masz inną wersję funboxa i ten sam problem - dopisz się żeby było wiadomo ile osób ma ten problem.

7 ODPOW. 7

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12788
  • 52618
  • 601

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

@adderek2 Zbieg okoliczności, ale walczyliśmy tu ostatnio a aktualizacjami LB2. Ten z kolei wchodził w tryb aktualizacji i jak jego następca trwał tak 3 dni nie dając netu. Nie wiem jak się sprawa skończyła, bo zasugerowaliśmy wymianę na FB2

 Coś te altualizacje ostatnio zawodzą


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

Powinien na routerze pojawić się jeszcze przycisk: "Przywróć ostatnią działającą poprawnie konfigurację".


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12788
  • 52618
  • 601

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

@ketrasaArtur Zawsze można backup zrobić tuż po zalogowaniu się do usługi po raz pierwszy


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

@agat13 można, ale nie znam nikogo, kto robi kopię ustawień. Ja robiłem, ale nie pamiętam, czy po updae softu na routerze można było skorzystać z kopii ustawień. Wydaje mi się, że trzeba było na nowo ustawiać, chyba że od trzech lat coś się zmieniło. 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

Jeśli logowałeś się do sieci Orange Wifi (związanej z usługą dawniej nazywaną Darmowe Orange Wi-Fi lub Orange Funspot), to ta sytuacja jest poprawna w tym sensie, że usługa została zamknięta.
https://www.orange.pl/omnibook/zamkniecie-uslugi-darmowe-orange-wi-1#

Być może na niektórych urządzeniach proces aktualizacji nie trwał prawidłowo, ale jeśli byłeś połączony z siecią "dodatkową" swojego routera a nie siecią wifi bezpośrednio od routera - to stety czy niestety czeka ponowna konfiguracja. Proponuję zrobić reset routera do ustawień fabrycznych lub zmienić nazwę sieci wifi. Wtedy zachodzi konieczność rekonfiguracji wszystkich urządzeń.

Jeśli problem jest nadal, proponuję w panelu routera rozdzielić sieci 2,4 i 5 GHz i nadać im inne nazwy. Ew. potem sprawdzić na komórce jak działa sieć o niższej częstotliwości. W wyjątkowych sytuacja może być konieczna wymiana routera, ale póki co komunikat świadczy o tym, że logujesz się z siecią "dodatkową" a nie z siecią pochodzącą bezpośrednio od routera.

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12788
  • 52618
  • 601

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

@ketrasaArtur Ja robiłem klientom, ale kiedy jeszcze modemy nie pobierały ustawień automatycznie, lub mieli jakieś nietypowe ustawienia wifi czy drukarki, bądź DHCP. Z lenistwa i sklerozy, bo po resecie do fabryki czy wymianie modemu nie musiałem pamiętać co mam w sieci ustawić, czy jaki był adres dysku czy drukarki i robić ręcznie


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Orange funbox 2.0 i problemy z aktualizacją - sieć wymaga logowania

@agat13 teraz mimo automatycznych ustawień routera, ludzie nadal wołają do ustawienia sieci. Ostatnio jednego z sąsiadów przekałabaciłem na światełko. Usilnie trzymał się Neostrady, bo uważał, że wymieni spalony router po burzy i dalej będzie śmigał. Operator dał mi voucher na 200 setki, więc podarowałem mu i teraz nie dość, że śmiga 10 razy szybciej, to jeszcze TV sobie wziął. 

U obecnego operatora wystarczy w nowym routerze podmienić adres MAC że starego routera i dalej można śmigać po światełko. Dużo prostsza konfiguracja niż w Orange, nawet jak routery z automatu pobierają ustawienia.