- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
Witam.
Mam problem z routerem Funbox (wer. 1), co około 24 godziny zawiesza się tak że niemożliwy jest nawet dostęp do panelu (strony) zarówno po WiFi jak i po kablu, Internet też nie działa.
Co ciekawe zawieszanie się ma dwa etapy, tzn. po kilkunastu godzinach (powiedzmy 17) na routerze gaśnie dioda "telefonu" i to samo widać przez stronę web, przeważnie w tym czasie wszystko inne jeszcze działa chociaż kojarzę że bywają problemy z WiFi (telefon oczywiście nie działa).
Kilka godzin po wypadnięciu telefonu (w sumie będzie to około 24h) Router wiesza się całkowicie i jedyna opcja to restart fizyczny (do panelu nie da się dostać). Co ważne nie jest to zawieszanie co jakiś przypadkowy czas, zawiesza się codziennie niemal z zegarkiem w ręku.
Router był już z tego powodu wymieniany w punkcie i nic to nie dało, nowy zachowuje się identycznie, co więcej aby odrzucić czynnik błędu konfiguracji który mógłby się przenieść ze starego routera całość skonfigurowałem na nowym routerze ręcznie (bez pliku z konfiguracją).
Problem występuje od kilku miesięcy, jedyne co kojarzę że się zmieniło w tym czasie to doszedł w sieci serwerek który jest włączony 24/7 ale przesyła on niewiele danych, co więcej początkowo był wpięty po kablu (też występował problem) a teraz jest po WiFi.
Przypuszczam że jest to błąd oprogramowania routera.
Router Funbox, Neostrada + Neofon do 80Mb/s, telefon stacjonarny wpięty, używany raczej rzadko.
Do routera wpięty tylko jeden kabel LAN idący do switcha 1Gb/s +urządzenia po WiFi (jakieś telefony i wspomniany serwerek).
Jakieś pomysły, pewnie wymiana na inny model by pomogła ale Orange za pewne nie da innego modelu do tego pakietu/taryfy ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
Router był wymieniany więc przywrócenie ustawień fabrycznych tak jakby zostało wykonane.
Jedyne co potrzebuje internetu to wspomniany serwer. Sądzę że rozłączenie co 24h może być co najwyżej jednym z powodów, tak jak wspomniałem telefon zawsze pada wcześniej (mniej niż 24h). Zazwyczaj po kontrolce statusu telefonu wiem czy muszę już restartować router (bo zaraz zawiesi się całkiem) czy może sobie dalej pracować bez restartu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
@ZygfrydBańkaA jaki to switcha ? Już był kiedyś taki sam problem jak ty masz?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
U mnie wiesza się cały Router nie tylko gniazdo, ale spróbuje podpiąć może inny switch i zobaczę czy coś to da.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
@ZygfrydBańkanapisał(-a)U mnie wiesza się cały Router nie tylko gniazdo, ale spróbuje podpiąć może inny switch i zobaczę czy coś to da.
Z linku który podałem też wiesza się cały router.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
Niestety zmiana switcha nie pomogła, telefon wypadł po 22 godzinach natomiast do całkowitego zawieszenia doszło po 32 godzinach od restartu.
Innego switcha niż te dwa do testu nie mam (w tej chwili). Na razie podpinam router przez timer żeby się automatycznie restartował, jak wpadnie mi w ręce jakiś inny switch to może jeszcze przetestuje.
Macie może jakieś inne pomysły co mogę zrobić i jak to ewentualnie zgłosić do Orange żeby dali np. inny router ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox regularne zawieszanie
@ZygfrydBańkaDo VDSL masz tylko ten co masz FB 1.0 lub FB 2.0.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś