- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
Witam serdecznie,
na wstępie dodam, że szukałem rozwiązania na forum (a właściwie wpisując odpowiednie frazy w google i szukając odpowiedzi z przekierowania), ale bezskutecznie.
Mój problem zaczął się od przerywającego internetu w smartfonie i jakby starając się rozwiązać ten problem wywołałem kolejny.
Otóż w telegraficznym skrócie:
1. przerywało mi połączenie w telefonie
2. na Funboxie 6.0 świeci się dioda "internet" na biało
3. sprawdziłem poziom sygnału optycznego odbierania (ok -28)
4. zrestartowałem router
5. pojawił się problem z połączeniem router-dekoder, bowiem:
nie jestem w stanie nawiązać połączenia po tym restarcie przez kabel ethernet, normalnie jakby go fizycznie uszkodziło. Sprawdzałem połączenie, wyciągałem i wkładałem kabel - bezskutecznie. W menu routera też mi nie pokazuje jakby był wykorzystany ten port (a inne 2 mam pokazane, że są połączone).
Mam stosunkowo duży problem, bo co prawda po wifi się połączył tv, ale to jest biedna alternatywa - już mi rozłącza po wyłączeniu dekodera, musi od nowa przeprowadzać połączenie. Nie po to mam kabel pociągnięty, żeby korzystać z gorszego rozwiązania.
Czy macie może jakieś pomysły co mogę zrobić z tym problemem? Jest on tak jak pisałem powyżej dosyć złożony, bo nadal dioda "internet" świeci na biało, dalej jest -28dBm, a do tego straciłem możliwość połączenia funbox 6.0-dekoder po kablu.
Więc, jeśli uda się komuś nawiązać z odpowiedzią do całego problemu to będę wdzięczny.
Problem z łącznością na smartfonie wyłapałem jakoś miesiąc temu, ale dopiero niedawno zauważyłem białą diodę (inne pomieszczenie, w którym rzadko przebywam). Funbox 6.0 mam może od ok 3 miesięcy.
Ogólnie podejrzewam, że problem "białej diody" to raczej wina na sieci niż u mnie, bo router stoi w miejscu, kablami nikt nie rusza.
Z góry dziękuję za pomoc!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
@karczok0 biała dioda świecąca ciągle to problem z jakością połączenia, zanim zadzwonisz na infolinię zgłaszając problem sugeruję sprawdzić czy kabelek światłowodowy dobrze siedzi w gniazdku światłowodowym i w modemie, następnie odłączyć wszystkie urządzenia podłączone po kablu do FB 6 i wykonać ponownie reset fabryczny, jeśli dekoder "powstanie" ponownie podłączyć go kablem z dekoderem i wykonać parowanie. Jeśli jednak powyższe się nie powiedzie pozostaje kontakt z infolinią (czat lub telefon). Daj znać jak poszło.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
Kabelek sprawdzałem, siedzi jak ta lala.
Czyli:
1. Odpinam wszystko
2. Resetuje do ustawień fabrycznych Funbox
3. Czekam aż wróci Funbox do trybu działania
4. Niezależnie od koloru diody podłączam po kablu wszystkie urządzenia i wyciągam wnioski
?
Ogólnie zdam relacje jakoś po świętach, bo nie chce psuć sobie i domownikom nastroju, gdybym pozbawił nas dostępu do internetu i telewizji na święta.
Ogólnie internet mam jak pisałem, ale, stawiając uczciwie sprawę, nie zamierzam korzystać z półśrodków skoro powinienem mieć taką usługę za jaką płacę.
Proszę o odpowiedź i życzę spokojnych świąt
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
@karczok0 trzy pierwsze pytania, odpowiedź: TAK, czwarte jeśli modem "powstanie" prawidłowo to diody powinny mieć kolor pomarańczowy, jeśli zaś będzie inaczej (znów biała dioda) to trzeba zgłosić problem na infolinii (oni sprawdzą czy coś nie gra "na linii" czy może będzie potrzebna wymiana modemu - być może to wina samego FB 6).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
@karczok0 poziom sygnału jest poniżej granicy dopuszczalnego. Zdecydowanie sygnał jest za słaby. Ja bym zglosil na czacie sam fakt uszkodzenia.
To, że jednocześnie nie działa wifi, to by wskazywało na uszkodzony modem.
Po resecie chociaż wifi powinno dzialac normalnie, to znaczy zestawiać połączenie do urządzeń. Jednak sam reset mógł spowodować zmianę ustawień do fabrycznych, co może być problemem dla odbiornikow ( szyfrowanie WPA3, wifi 6 dla obu częstotliwości, zmiana hasla czy ssid o hasło z cyklu kopiuj/wklej- radzę zapomnieć sieć wifi na urządzeniach i podłączyć ( sparowac) od nowa...)
Ja bym podłączył dekoder lub cokolwiek z wejście Ethernet i zobaczyl czy pobiera IP z modemu. Sam dekoder w menu też nam to pokaże...od tego bum zaczął testy.
Oczywiście zgłoszenie awarii...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
@agat13napisał(-a)@karczok0 poziom sygnału jest poniżej granicy dopuszczalnego. Zdecydowanie sygnał jest za słaby. Ja bym zglosil na czacie sam fakt uszkodzenia.
To, że jednocześnie nie działa wifi, to by wskazywało na uszkodzony modem.
Po resecie chociaż wifi powinno dzialac normalnie, to znaczy zestawiać połączenie do urządzeń. Jednak sam reset mógł spowodować zmianę ustawień do fabrycznych, co może być problemem dla odbiornikow ( szyfrowanie WPA3, wifi 6 dla obu częstotliwości, zmiana hasla czy ssid o hasło z cyklu kopiuj/wklej- radzę zapomnieć sieć wifi na urządzeniach i podłączyć ( sparowac) od nowa...)
Ja bym podłączył dekoder lub cokolwiek z wejście Ethernet i zobaczyl czy pobiera IP z modemu. Sam dekoder w menu też nam to pokaże...od tego bum zaczął testy.
Oczywiście zgłoszenie awarii...
Tylko tak:
1. Problem rozłączania wifi występuje u mnie (pozostałe telefony raczej ok, poza słabym zasięgiem w niektórych pomieszczeniach)
2. Z powodu (patrz pkt 1) zorientowałem się o białej diodzie, potem resety/ustawiania fabryczne spowodowały problem z połączeniem dekoder-fb6 po kablu
3. Gdyby nie mój prywatny problem z połączeniem to bym nie sprawdził pewnie nigdy poziomu sygnału
A wczoraj zrobiłem test, odpaliłem mecz na telefonie żony i równolegle na moim, obserwacje.. u niej chodziło aż miło, u mnie lagi i komunikaty o zerwaniu połączenia.
Jak widzicie problem wielowątkowy, podejrzewam problem z telefonem i problem z internetem.
Zacznę od internetu, bo cokolwiek zrobię z telefonem, to nie rozwiąże to problemu u źródła.
Będę dawał znać jak się skontaktuje z infolinią.
Czy Waszym zdaniem oni są w stanie ocenić zdalnie czy to problem na sieci czy sprzętowy? Mam jakieś wewnętrzne przeczucie, że technik stwierdzi że to wina sprzętu, a tak naprawdę są problemy na dosyle. I tak się będę z tym bujał jakiś czas.
Ps. Ogólnie jak wszystko działa to jestem z usług OPL zadowolony, ale na nieszczęście mam często różne problemy (usterka w mufie ma słupie, źle dobrane naciągi do kabla).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
Czy Waszym zdaniem oni są w stanie ocenić zdalnie czy to problem na sieci czy sprzętowy? Mam jakieś wewnętrzne przeczucie, że technik stwierdzi że to wina sprzętu, a tak naprawdę są problemy na dosyle. I tak się będę z tym bujał jakiś czas.
@karczok0 infolinia jest w stanie sprawdzić parametry linii, jeśli nie będą w normie to wyślą ekipę w teren.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
@agat13napisał(-a)@@
Ja bym podłączył dekoder lub cokolwiek z wejście Ethernet i zobaczyl czy pobiera IP z modemu. Sam dekoder w menu też nam to pokaże...od tego bum zaczął testy.
Oczywiście zgłoszenie awarii...
@agat13 tak jak.pisalem, w menu mam połączone dwa inne urządzenia po kablu.
A tylko tego dekodera mi nie widzi.
Fizycznie są wykorzystane 3 porty, z czego dwa widzi i jednego nie widzi. Czwarty jest pusty.
To następna dziwna sprawa.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
To przełącz kabel na ten czwarty. Jak zadziała to modem do wymiany.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6.0 - dekoder Samsung ICU100 - błąd połączenia
@karczok0 jeśli dekoder wpięty jest do 1 to przełącz do 4. 1 czasami wariuje, bo to jest port WAN/LAN a przez to troszkę inny niż pozostale 3
Nie masz ONT zewnętrznego, i wszystkie porty powinny być rownorzedne- teoretycznie
- « Poprzedni
- Następny »