Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 12
  • 0

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

Witam,

kupiłem WD MY CLOUD HOME połączyłem go przez ethernet z funboxem. Widzę dysk w mojej sieci ale nie mogę się z nim połączyć z alikacji my cloud. Ustawiełem statyczne IP i dalej nic.

Prośba o pomoc.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29460
  • 270

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

@Malikus  czy zrobiłeś to o czym pisaliśmy, mianowicie czy zgłosiłeś otwarcie portu w Orange?

Czy to rozwiązało problem?

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

14 ODPOW. 14

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29460
  • 270

Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5466
  • 22015
  • 179

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME


@Malikusnapisał(-a)

Witam,

kupiłem WD MY CLOUD HOME połączyłem go przez ethernet z funboxem. Widzę dysk w mojej sieci ale nie mogę się z nim połączyć z alikacji my cloud. Ustawiełem statyczne IP i dalej nic.

Prośba o pomoc.


Nie znam tego urządzenia ani tym bardziej nie wiem do czego służy aplikacja o której piszesz. Ale w sieci są poradniki producenta wspierające konfigurację. Widziałeś np. ten filmik?

https://www.youtube.com/watch?v=EY-OEYL2e9g

 

PS. Stwierdzenie "i dalej nic" zawiera trochę za mało szczegółów żebyś mógł liczyć na konkretną pomoc.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 12
  • 0

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

Tak czytałem. Ustawiłem statyczne IP dla dysku WD w Funboxie, nie wiem tylko które porty przekierować.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 12
  • 0

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

Robię dokładnie tak jak na filmie, który pokazałeś. Myślę, że nie chodzi o konfigurację dysku tylko o prawidłową konfigurację Funboxa. 

Stwierdzenie dalej nic oznacza, że w dalej nie mogę połączyć się z dyskiem z aplikacji WD cloud.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5466
  • 22015
  • 179

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME


@Malikusnapisał(-a)

Robię dokładnie tak jak na filmie, który pokazałeś. Myślę, że nie chodzi o konfigurację dysku tylko o prawidłową konfigurację Funboxa. 

Stwierdzenie dalej nic oznacza, że w dalej nie mogę połączyć się z dyskiem z aplikacji WD cloud.


Pewnie masz rację. Ale mi się wydaje że raczej chodzi o poprawną konfigurację tej aplikacji. Do czego Ci ona potrzebna? Skoro widzisz dysk w sieci to to nie wystarczy? Sorry że tak się dopytuję ale nie znam konfiguracji twojej sieci ani oczekiwań a próbuję doradzić coś sensownego.

Jeśli uważasz że dysk musi być udostępniony w internecie żeby apka działała to faktycznie coś na FB trzebaby pootwierać ale IMHO udostępnianie dysku w internecie to jest generalnie taki sobie pomysł. Co konkretnie trzebaby pootwierać (jeśli by trzeba) to powinno być w dokumentacji urządzenia.

Jak pootwierać to możliwe że już poczytałeś - nie jest trudno to zrobić - choć zrozumienie relacji między NAT, DMZ a fiirewall w FB3 wymaga pewnego nagięcia powszechnie przyjętych reguł logiki.

 

https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Jaka-jest-relacja-mi%C4%99dzy-ustawieniami-dost%C4%99pu-z...


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 12
  • 0

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

Widzę, że dysk jest podpięty do routera ( moja sieć.png ), jednak gdy próbuje połączyć się z nim z poziomu aplikacji, która została dostarczona razem z dyskiem nie odnajduje go. Z tego co do tej pory doczytałem konieczne jest otwarcie portów. Próbuje to zrobić zgodnie z instrukcją orange ale nie działa ( sprawdzam na przykład na Open Port Check Tool -- Verify Port Forwarding on Your Router (canyouseeme.org) jakie mam otwarte porty i wszystkie są zamknięte.

Dziwi mnie, że jest taki problem z podłączeniem w sumie najprostszego dysku do obsługi chmury domowej, oczywiście na infolinii nikt nic nie wie jakiś dramat.

moja siec.png

________________
* Wstawiono obrazek dodany jako załącznik – moderator Kinga


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29460
  • 270

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

@Malikus  według mnie musisz skontaktować się z konsultantem na infolinii  Orange w sprawie otwarcia portów.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5466
  • 22015
  • 179

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME


@Malikusnapisał(-a)

Widzę, że dysk jest podpięty do routera ( moja sieć.png ), jednak gdy próbuje połączyć się z nim z poziomu aplikacji, która została dostarczona razem z dyskiem nie odnajduje go. Z tego co do tej pory doczytałem konieczne jest otwarcie portów. Próbuje to zrobić zgodnie z instrukcją orange


Jaką instrukcją? Co konkretnie zrobiłeś? Które porty według tego co poczytałeś powinny być otwarte? Jeśli oczekujesz konkretnej rady to musisz podać więcej szczegółów bo najwidoczniej nikt z identycznym sprzętem się na razie nie zdecydował na udzielenie się w tym temacie.

Czy przeczytałeś posty w temacie który podlinkowałem powyżej? Tam są sugestie w których miejscach konfiguracji FB się porty otwiera.

BTW: ta strona informacyjna na której opierasz przeświadczenie że dysk "widać" w sieci jest niezbyt wiarygodna, fakt wylistowania na niej jakiegoś tajemniczego obiektu jeszcze nie świadczy o tym że ten obiekt działa.

Oczywiście sugestia @slav72 że infolinia może Ci pomóc w tej konfiguracji jest słuszna.

 

Anonim

Nie dotyczy

Funbox 3.0 z WD MY CLOUD HOME

@Malikus  zgłoś otwarcie portu, odpowiedzialnego za zdalny dostęp do usług sieciowych, bo większość portów jest zamknięta i nie da się samemu, je otworzyć w panelu administracyjnym FunBox 3.0.