- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 problem przy włączaniu
Witam posiadam Orange Funbox 3.0 do niedawna wszystko działało jak należy a od jakiegoś czasu same problemy zaczęły się pojawiać od zrywającego wifi po działanie tv. Głownie chodzi mi o to ze przy każdym uruchomieniu TV dekoder jakby na nowo się ustawia. Na wyświetlaczu pojawia się napis INIT a na ekranie TV napis "Trwa uwierzytelnianie" jest to o tyle irytujące ze przeważnie by obejrzeć TV musze poczekać 15-20 minut. Można jakoś temu zaradzić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 problem przy włączaniu
@dywanek1994095 warto by było sprawdzić, czy oprogramowanie na dekoderze, routerze jest najnowsze. Warto też wykonać reset do ustawień fabrycznych na routerze i dekoderze.
Osobiście, to bym obydwa urządzenia wymienił w salonie. Taka wymiana jest bezpłatna.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 problem przy włączaniu
@dywanek1994095 najpierw zrób diagnostykę wifi, bo prawdopodobnie dekoder traci łączność z modemem. Zrobisz to na kanale 998.
Drugie, rozdziel dla testów wifi na dwie częstotliwości i sparuj dekoder po 5-ce, czyli na sieci 5GHz.
Zrób analizę zasięgu na apce Wifianalyzer na telefonie z androidem.
Wyłącz też na dekoderze oszczędzanie energii.
Podaj typ dekodera I określ jak daleko stoi od modemu. Zawsze na testy zasięgu możesz wystawić dekoder bardziej w stronę modemu, a modem wyżej
To tylko propozycje działania. Realizuj je po kolei eliminując kolejne ewentualne problemy.
Po każdym rob testy, a dojdziesz co było problemem. Zawsze zostaje podłączenie kablem na skróty tylko na testy
Informuj o wynikach
P.S. myślę, że to za wcześnie oznaczać rozwiązanie. Problemów może być więcej
Od uszkodzonej linii, nawet jeśli to światłowód, błędnej konfiguracji usługi TV, błędów i zakłóceń w komunikacji, aż do uszkodzenia sprzętu ( jak sugerował @ketrasaArtur )
My bardzo lubimy mieć rację i nosa do rozwiązań, ale musi być to poparte testami i efektami naszych propozycji i dawać obraz problemu i jego zwalczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 problem przy włączaniu
dzięki za odpowiedz jutro sprawdzę bo dziś nie mam już możliwości
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 3.0 problem przy włączaniu
@dywanek1994095napisał(-a)...
problemy zaczęły się pojawiać od zrywającego wifi po działanie tv
...
Można jakoś temu zaradzić?
Skoro zrywa WiFi a dekoder masz połączony po WiFi to TV nie będzie działać dobrze. Albo coś ci zakłóca to WiFi, albo padł moduł WiFi w FB. Podłacz kablem dekoder z modemem i zobacz czy dalej będzie problem z TV. Jeśli nie, to winne jest WiFi (i trzeba dalej diagnozować co z nim konkretnie nie tak), jeśli tak to masz problem z łączem internetowym albo FB jest uszkodzony. Stan łącza podejrzysz w zakładce ustawień zaawansowanych na stronie konfiguracyjnej FB. Możesz też zgłosić problem na czacie do BOK po zalogowaniu się do portalu Mój Orange. Diagnostyka operatora powinna pokazać czy z łączem jest wszystko w porządku czy też nie. Jeśli łącze jest OK a dalej nie będzie działać, to wymianę FB też najłatwiej zgłosisz tą drogą.