Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 621
  • 618
  • 2

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

Jak ogólnie wiadomo FB 2.0 nie ma mediakonwertera, więc nie obsłuży czystego światłowodu.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39018
  • 1390

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

Ale używasz fb2 i dgt? Nie. Więc tryb bridge jest tu zbędny. Trzeba dać ONT - jest to wiele tańsze. A rozważyć bridge dla tych co naprawdę chcą.

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 621
  • 618
  • 2

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

Pytanie jest zasadnicze? Czy Orange chce pomóc klientom, którzy z przyczyn technicznych otrzymali FB 3.0 a chcą korzystać z innych urządzeń z wykorzystaniem trybu bridge , czy na silę ich trzymać z niechcianym FB3.0. Lepszym rozwiązaniem , moim zdaniem dla klientów jest dostać FB 3.0 z taką możliwością , przestaną narzekać i już po sprawie.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39018
  • 1390

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

Niestety nie znam racji biznesowych które stały za tym by zmontować funboxa z ont. Może to tylko psychologia by mieć jak to mówi moja dziewczyna być mieć jedno pudełko zamiast dwóch do ścierania kurzy. Ale z tego co mi wiadomo w większości lokalizacji jest opcja na fb2+ont.

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 621
  • 618
  • 2

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

@rahnieczy do Ciebie dochodzi czysty światłowód? Bo jesli tak, to niech @Piotrekk85 powie , w jaki sposób spowodować wymianę FB3.0 na ont i FB 2.0. Co nic nie zmienia oczywiście w sprawie trybu bridge w FB 3.0. Jak słyszę , że to problem i duże koszty, to rozpiszcie konkurs dla programistów w sprawie uaktualnienia oprogramowania  i zapytajcie się o koszty( tylko nie we Francji). Zdziwicie się,ze nie są takie duże.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39018
  • 1390

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

Wdrożenie może i wiele nie. Ale obsługa pewnie przewyższy zysk w przychodach. Co do wymiany - nie wiem czy jest to możliwe. Bo wymian sprzętów na życzenie nie ma. A na "pomysł na Nasz Orange" by były odpłatne wymiany sprzętów nikt nie głosuje, więc pewnie nawet nie trafi do sprawdzenia.

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 621
  • 618
  • 2

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

@Piotrekk85co masz na myśli cyt:"Ale obsługa pewnie przewyższy zysk w przychodach". Że niby zwiększa się koszty ewentualnych napraw czy co?


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39018
  • 1390

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

Po pierwsze - załóżmy że będzie wygrywa aktualizacja i tryb bridge wymaga tylko zmian na poziomie softu a nie hardware (nikt z Orange tego nie potwierdził/zaprzeczył). Wtedy aktualizację można puścić zdalnie. Ale ileś urządzeń może być wadliwych po aktualizacji - nie żyjemy w idealnym świecie. Ale to pomijamy. Kolejna kwestia - aktualizacja pójdzie u wszystkich ok. Ale nagle wszyscy podłączają własne "sprzęty" - dobre jak i te z Azji czy Afryki (przepraszam jeśli ktoś czuję się obrażony, bardziej mi chodzi o inne standardy budowania niektórych elementów). I będzie dużo zgłoszeń - nie działa mi internet - a tak naprawdę problem będzie po stronie klienta/routera za co operator nie odpowiada (i znowu pretensje za naliczanie opłaty 39 zł za niezasadne wzywanie technika) - tu będą największe koszta. To wszystko kosztuje. A niestety gdy ktoś ma własny sprzęt to jest mniejsza diagnostyka w systemach Orange. Na tym trzeba się znać a nie działać na "owczy pęd".

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 621
  • 618
  • 2

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

@Piotrekk85przesadzasz. Wprowadzić możliwość ustawienia trybu bridge, ale domyślnie pozostawić ustawienia jako modemu. W przypadku ustawienia błędnego -reset do ustawień fabrycznych(domyślnych).


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32806
  • 39018
  • 1390

Funbox 3.0 - koniec z własnym routowaniem ?

Błagam - pracowałem kiedyś w Tele2 na dziale technicznym na "słuchawce". Tam w admin panelu widziałem log czy ktoś to zrobił reset modemu (o ile łącze działało na przesłanie logu). 2/3 klientów tego nie robi.... (to moje subiektywne odczucie, a nie twarde dane). I jeszcze udaje że robi w trakcie rozmowy...

Wracając do tematu: osobiście nie wiem jaką decyzję podejmie Orange. Ostatnio na zlocie nie wiele się udało mi podpytać (choć może już późna pora była gdy się o to spytałem). A może będzie coś zupełnie innego, nieprzewidywalnego? Parę rzeczy niemożliwych na Nasz Orange już się zdarzyło więc kto wie...