Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Flybox Sky - ciągle przerywanie połączenia

ROZWIĄZANE
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29678
  • 22054
  • 1278

Flybox Sky - ciągle przerywanie połączenia

1) we pierwszym dziś wpisie narzekasz dziś na soft, nie wykluczam błędu na poziomie hardware, ale softowo czy użyjesz karty jednego czy drugiego operatora nie ma różnicy
2) piszesz że problemy rozpoczęły się na początku roku, ponadto masz kartę z Orange i Plusa, w tym samym czasie Plus wyłączył częstotliwości należące do Sferii i klienci Plusa korzystają z bardziej pojemnych pasm (niż wcześniej zasięgowych), może to tylko subiektywna ocena że w Plusie jest lepiej bo łapiesz pasmo o wyższej częstotliwości?
3) kategoria 4 sprzętu to max downloadu 150 Mbps w warunkach laboratoryjnych, jak w praniu miałeś 60 Mbps - wg mnie to przyzwoicie
4) router z którego korzystasz często ma problemy ze zjawiskiem handoveru i nie przełącza się szybko automatycznie między różnymi pasmami LTE, więc jeśli trafisz na pasmo LTE na 800 Mhz, które jest pasmem zasięgowym a nie pojemnościowym, to rozłączenia może wynikają z innych czynników: zapchanie pasma, zbyt duża liczba klientów podłączonych do niego, mniejszy priorytet sieciowy, lejek,...
5) Flybox Sky nie jest idealnym urządzeniem dla wymagającego użytkownika, dedykowany jest w miejscach gdzie jest dobry zasięg na zewnątrz budynków, a słaby wewnątrz
6) czy wykonałeś może test krzyżowy wkładając kartę sim Orange do innego urządzenia? np. smartfonu? czy jest lepiej? jeśli tak, czy te urządzenie jest wyższej kategorii LTE niż 4?
Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 7
  • 2
  • 0

Flybox Sky - ciągle przerywanie połączenia

Dzięki za rzetelną wypowiedź, tak to ja lubię dyskutować:

1) Tego nie wiem, modem na pewno wykrywa z jakim operatorem ma do czynienia, czy coś z tym dalej robi, nie wiem, pewnie nie skoro tak piszesz

2) W obu przypadkach łapię LTE 2600MHz, czyli najwyższe pasmo jakie obsługuje flybox. Powtarzam, z zasięgiem nie ma żadnych problemów. Parametry są podobne dla obu sieci, SINR około 7 - 10dB, RSRP na poziomie -85dB. Kiedy modem jest na dachu, trzyma przez cały czas 2600MHz, nie przełącza się ani w Orange ani w Plusie. Kiedy testowo miałem modem w domu, wówczas pasmo co jakiś czas przełączało się, przy czym zawieszenie następowało tylko podczas gdy modem łączył się z LTE 2600MHz. Póki trzymał LTE 800 MHz, wszystko działało bardzo wolno, ale stabilnie. 

3) To były warunki nocne, wspomniałem o prędkości 60 Mbps żeby podkreślić dobrą jakość sygnału.

4) Na 800 MHz nigdy się nie zawiesił, zawsze na 2600MHz. Im lepsza jakość sygnału i im lepsze prędkości tym częstsze zawieszanie. 

5) Dokładnie o tym wiem, dlatego go kupiłem. Niestety wewnątrz przy LTE 800MHz chodzi wolno, a na zewnątrz na LTE 2600MHz się zawiesza.

6) Kartę sprawdzałem na urządzeniu huawei e3372, LTE 4. Osiągane prędkości były niższe niż na flybox, ale nie było żadnych problemów ze stabilnością.

 

7) W załączniku pokazuję jak wygląda zawieszenie w zakładce diagnostyka. To nie chodzi o to, że traci połączenie z internetem, on traci połączenie z modemem. Jeśli nie połączę się z siecią, to statystyki są i tak pokazywane. N/A w kilku polach świadczy o tym, że nie ma połączenia routera z modemem. Uprzedzając pytania, kabel był sprawdzany, wymieniany i nic to nie zmieniło.

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 29678
  • 22054
  • 1278

Flybox Sky - ciągle przerywanie połączenia

Widzę jakoś z tego co piszesz dwie możliwe przyczyny:
1) uszkodzenie routera na poziomie hardware, niestety ten sprzęt nie jest najlepszy
2) nie wiem którą wersję e3372 miałeś (czy łapałeś LTE 2600 czy inne pasmo?), jeśli nie, to być może jest jakaś przyczyna że u Ciebie LTE 2600 w Orange nie działa za dobrze.