- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
Witam wszystkich
Sytuacja niecodzienna, myślę że starzy wyjadacze nawet nie dadzą rady pomóc, może ktoś z Orange się zlituje.
Posiadam łącze światłowodowe (internet + telefon VOIP) ze stałym numerem IP. ONT + FUNBOX.
Gdzieś od września 2021 jak weszła w życie nowa umowa zaczęły się moje problemy mniejsze lub większe 😞
Posiadam bramkę VoIP z podpiętymi 3 słuchawkami okazało się że nowa umowa to nowe hasło, więc je wprowadziłem w ustawieniach bramki (Siemens Gigaset N510IP Pro) działało raz lepiej raz gorzej, to znaczy bywał błąd rejestracji u operatora, a czasami nie było słychać dzwoniącego lub odwrotnie.
Od 20.01.2022 Bramka VoIP nie może się zarejestrować więc jestem bez telefonu w firmie.
Przestał działać terminal płatniczy (nie mogę wykonać zamknięcia dnia ponieważ nie łączy się ze swoimi serwerami) w związku z tym klienci nie mogą płacić kartami.
Nie mogę dostać się do swojego serwera który jest dodany do strefy DMZ funboxa (przekierowanie portów też nic nie zmienia.
24 oraz 25 byli technicy z orange niestety wymiana funboxa nic nie zmienia i nie są w stanie określić przyczyny takiego zachowania. Infolinia techniczna twierdzi że wszystko jest w ok (posiadam numer ID rozmowy montera i infolinią techniczną). Na tak zwanej infolinii (wsparciu zaawansowanym za które pobierana jest dodatkowa opłata) już nie mam siły tłumaczyć z czym jest problem, zgłoszenie kolejny raz przyjęte i mam czekać 36h
Przed wrześniem 2021 od nastu lat wstecz wszystko działało na tym samym sprzęcie.
Ustawienia na funboxie
Skanowanie portów po numerze IP pokazuje iż wszystko jest pozamykane
Próba wykonania testu łącza na stronie speedtest.pl kończy się niepowodzeniem
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
@donvito to co opisujesz dziwnie wygląda... ale, niestety, nikt ze służb Orange tu Ci nie pomoże. Zwłaszcza, że wykorzystałeś oficjalne formy jej uzyskania. Forum z założenia jest forum pomocowym - użytkownicy, zazwyczaj klienci Orange, na miarę swojej wiedzy, doświadczenia, pomagają innym. Więc może ktoś, coś wymyśli... albo miał podobne doświadczenia...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
@donvito odnośnie zamkniętych portów, obsługa techniczna Orange, może zdalnie pootwierać zamknięte porty, bo nie do wszystkich użytkownik ma dostęp, co do usług, przecież można diagnostykę samemu zrobić w aplikacji, czy zlecić BOK, też zdalnie sprawdzą czy wszystko działa ok, przecież tam też Informatycy pracują, sekcja techniczna, na infolinii tego nie załatwisz, bo tam informatycy nie pracują, trzeba dział techniczny fatygować, klient biznesowy ma lepsze wsparcie i dziwi mnie taka sytuacja.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
W jakiej aplikacji ta diagnostyka?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
@donvito sądzę, że @Anonim miał na myśli aplikację "Mój Funbox".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
@Misiek62 dziękuję za wyjaśnienie 😄
Dla mnie to było oczywiste, ale widzę nie wszyscy korzystają z tej aplikacji, inna opcja to infolinia i Max, ten chyba dokładniejszą nawet, robi diagnostykę. Jeszcze napiszę, usługa czy sieć, musi działać jak trzeba, nie daj się zbyć, że problemu nie ma, czy że nie wiedzą co się dzieje, wszak monitorują ruch i błędy widzą, kwestia ich naprawy @donvito 😎
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
Współczuję.
Skoro nie możesz zrobić czegoś tak elementarnego jak speedtest to jednak nic nie jest "w porządku", niezależnie od tego co o tym sądzi Orange.
Masz w ogóle połączenie z internetem?
Konfiguracja ze stałym IP jest na tyle egzotyczna (nie dają jej klientom indywidualnym), że tak naprawdę to nie wiem jak to powinno wyglądać od strony FB. Ale z założenia reset FB do ustawień fabrycznych powinien przywrócić działającą konfigurację, może warto od tego zacząć skoro próby rozwiązania problemu w sposób cywilizowany nie przyniosły efektu?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
Moim zdaniem problem tkwi w ustawieniach reguł zapory sieciowej. Zapora blokuje bo w rubryce port źródłowy nie jest wpisane port który ma być otwarty. Nie jest podany adres IP urządzenia w sieci z którym ma się łączyć i port docelowy na którym działa aplikacja na urządzeniu do którego ma być dostęp.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dostęp z zewnątrz, funbox, zamknięte porty
@ZuBeK84napisał(-a)Moim zdaniem problem tkwi w ustawieniach reguł zapory sieciowej. Zapora blokuje bo w rubryce port źródłowy nie jest wpisane port który ma być otwarty. Nie jest podany adres IP urządzenia w sieci z którym ma się łączyć i port docelowy na którym działa aplikacja na urządzeniu do którego ma być dostęp.
Co prawda nikt tu tak naprawdę nie wie jak to w środku FB działa, ale eksperymenty i dokumentacja nie potwierdzają Twojej hipotezy. W trybie niskim zapora przepuszcza połączenia z zewnątrz, ale tylko te które są zdefiniowane w tabeli NAT/PAT, i tam faktycznie muszą być te dane o których piszesz. W trybie użytkownika można dodawać rozmaite reguły, ale adresy w LAN nie są obowiązkowe. Niestety, na to wszystko nakłada się możliwość dowolnego filtrowania ruchu przez operatora jeszcze przed (?) dotarciem pakietów do FB.