Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dostępność aplikacji


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Dostępność aplikacji

Witam, czy myślą państwo o dostosowaniu aplikacji do potrzeb osób niewidomych? Wielokrotnie zgłaszałem problemy z dostępnością ale nic w tym temacie państwo nie robią. To że ja jako osoba niewidoma nie mogę zadzwonić do działu obsługi z poziomu aplikacji mobilnej a muszę płacić wybierając tradycyjny numer jest praktyką dyskryminującą. Aplikacja na IOS nie działa z programem VoiceOver. Chciałbym przypomnieć, że państwo są zobowiązani do przygotowania usług w taki sposób, by były dostępne dla wszystkich, dla ogółu społeczeństwa. A brak dbałości państwa programistów o dostępność albo zwyczajny brak umiejętności, nie buduje pozytywnego wizerunku państwa firmy i usług.

11 ODPOW. 11

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32771
  • 38746
  • 1388

Dostępność aplikacji

Nie odpowiem za Orange, ale na Androidzie aplikacja w pełni współgra z systemowym narzędzniem TalkBack. 


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Dostępność aplikacji

Emotikon: sfrustrowany od listopada zgłaszam problemy z aplikacją i nic, żadnej reakcji.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Dostępność aplikacji

@Fundacja, przepraszam, że nie możesz korzystać z tej funkcji aplikacji, sprawdzamy już kiedy będziemy mogli dostosować ją do VoiceOver.

Czy testowałeś także inne funkcje aplikacji w iOS? Czy oprócz kontaktu z BOK nie działa coś jeszcze dla VoiceOver?


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Dostępność aplikacji

1 Po włączeniu aplikacji VoiceOver widzi przycisk menu, share i notif icon zresztą takich elementów nie zaetykietowanych jak star icon, bin icon jest więcej

2 VoiceOver po rozwinięciu menu  widzi jedynie kilka elementów
stan, płatności, usługi, doładowania, oferta i więcej
grupy ikon kontakt z bok społeczność itd nie są widoczne dla VoiceOver na wet nie wiem co tam jeszcze jest więc może niewłaściwie podaje nazwy ikon
3 po kliknięciu więcej z menu odczytuje tylko
statusy zgłoszeń, dane konta, zgody, poleć aplikację znajomemu, ustawienia a pozostałych elementów nie widzi

4 w zakładce zgody nie są zaetykietowane przyciski tak lub nie voiceover czyta checkmark1 i checkmark2 więc nie wiem który przycisk jest wciśnięty tak/nie.
5 jeśli wybiorę z menu dowolny element i potem kolejny to menu jest czytane dwa razy usługi, usługi, jak zmienię po raz 3 element menu to będę miał usługi, usługi, usługi, płatności x 3 itd. Takiego objawu nie było w poprzednich wersjach od kilku aktualizacji tegorocznych pojawił się ten problem.
6 nie jest odczytywana cała grupa ikon po wybraniu kontaktu z BOK, VoiceOver widzi jedynie niezaetykietowane przyciski więc nie mogę wybrać odpowiedniego tematu rozmowy.
To tyle jak sprawdzę wszystko z osobą widzącą to napiszę jeszcze o kolejnych brakach.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Dostępność aplikacji

Bardzo dziękuję, @Fundacja. Rzeczywiście do tej pory nie współpracowaliśmy z osobami, które mogłyby wskazać nam rzeczy do poprawienia dla VoiceOver, ale dzięki Twoim uwagom wiemy już za co się zabrać. W najbliższych dniach skonsultujemy się z naszymi programistami i zobaczymy jak długo będzie trzeba czekać na poprawki. Napiszę tutaj 🙂

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Dostępność aplikacji

@Fundacja, mogę już potwierdzić, że poszczególne funkcje aplikacji, które nie współpracowały z VoiceOver zostaną dostosowane do potrzeb osób niewidomych. Przepraszamy, że to wcześniej przeoczyliśmy. Rozpoczęliśmy już prace i potrwają one od 3 do 6 miesiący. Dodatkowo, nowe funkcje aplikacji będą projektowane zawsze tak, aby od razu były dostępne w VoiceOver.

 

Jeśli to Cię zadowala to prosimy o oznaczenie odpowiedzi jako rozwiązania, dzięki czemu innym łatwiej będzie ją znaleźć.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Dostępność aplikacji

Witam Cieszę się że aplikacja będzie dostosowana, choć narazie nie widać jakich kolwiek zmian w nowej wersji aplikacji poprawiających dostępność.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 4
  • 0

Dostępność aplikacji

Mam jeszcze jedną propozycję mogę poprosić kilka osób niewidomych by dołączyły do grona beta testerów i razem może będzie łatwiej dostosować aplikację.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Dostępność aplikacji

Cześć @Fundacja, w marcu napisaliśmy, że zmiany zajmą od 3 do 6 miesięcy i rzeczywiście trzeba na nie będzie tyle zaczekać. Bardzo dziękujemy za propozycję testowania bety aplikacji. Gdy będą takie testy to na pewno skorzystamy z propozycji i napiszemy do Ciebie prywatną wiadomość.