- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dzień dobry,
Od około półtora miesiąca jestem klientem Orange z usługą internetu domowego VDSL do 80 Mb/s. Do tej pory prędkość łącza oscylowała w okolicach 54 Mb/s, jednak kilka dni temu zauważyłem, że prędkość wyraźnie wzrosła i teraz wynosi 65,5 Mb/s. Czy ktoś byłby w stanie wyjaśnić, skąd ta zmiana?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@speancer przy technologiach miedzianych, w tym i VDSL stosuje się na centralach system DLM. Jest to dobieranie odpowiedniego profilu usługi do parametrów dynamicznych linii. Na początku stosuje się profil statystyczny dla wartości pierwszej synchronizacji. W Twoim przypadku to ta niższa wartość. Później w wyniku obserwacji liczby błędów w czasie transmisji albo się stosuje profil niższy ( gdy przyrost jest zbyt duży) , albo profil o trochę wyższy ( jak ich nie ma)
W Twoim przypadku testowano profile w górę i że wzgledu na odpowiednią wartość tłumienia linii ( opór dla transmisji szerokopasmowej) które pozwoliło na max prędkość na tym drugim , obecnym poziomie bez błędów na linii, ustawiono max dostępny dla Twojej usługi profil prędkości.
To właśnie tak przebiega i trwa do dwóch tygodni.
DLM gwarantuje bezpieczną transmisję i kontroluje stan łącza
Od razu dodam, że jakby kiedykolwiek na łączu pojawiły się bledy, to działa w drugą stronę- obniża profil do max bezpiecznego do używania usługi
Profil to kombinacja wartości downloadu i uploadu w różnych wartościach. Jeśli np download jest ok dla ilości błędów, a błędy występują tylko na uploadzie, to zmiana profilu odbywa się tylko dla wartości up...
Pomyśl ile musi być takich kombinacji-profili dla VDSL....I wszystkie są testowane począwszy od tej pierwszej w dół, lub w górę przepustowości linii.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wzrost prędkości łącza
@speancer masz chyba statystki w routerze, to tam jest wgląd w status łącza, być może mniejsze obciążenie łącza czy port na centrali ci zmienili, chyba ok że szybciej jest 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wzrost prędkości łącza
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@speancer przy technologiach miedzianych, w tym i VDSL stosuje się na centralach system DLM. Jest to dobieranie odpowiedniego profilu usługi do parametrów dynamicznych linii. Na początku stosuje się profil statystyczny dla wartości pierwszej synchronizacji. W Twoim przypadku to ta niższa wartość. Później w wyniku obserwacji liczby błędów w czasie transmisji albo się stosuje profil niższy ( gdy przyrost jest zbyt duży) , albo profil o trochę wyższy ( jak ich nie ma)
W Twoim przypadku testowano profile w górę i że wzgledu na odpowiednią wartość tłumienia linii ( opór dla transmisji szerokopasmowej) które pozwoliło na max prędkość na tym drugim , obecnym poziomie bez błędów na linii, ustawiono max dostępny dla Twojej usługi profil prędkości.
To właśnie tak przebiega i trwa do dwóch tygodni.
DLM gwarantuje bezpieczną transmisję i kontroluje stan łącza
Od razu dodam, że jakby kiedykolwiek na łączu pojawiły się bledy, to działa w drugą stronę- obniża profil do max bezpiecznego do używania usługi
Profil to kombinacja wartości downloadu i uploadu w różnych wartościach. Jeśli np download jest ok dla ilości błędów, a błędy występują tylko na uploadzie, to zmiana profilu odbywa się tylko dla wartości up...
Pomyśl ile musi być takich kombinacji-profili dla VDSL....I wszystkie są testowane począwszy od tej pierwszej w dół, lub w górę przepustowości linii.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wzrost prędkości łącza
@speancer polecamy się...Przy 65Mb/sek masz około 300m linii, więc sądzę, że ze stabilnością połączenia nie będzie problemu. Jakby vo, pytaj
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wzrost prędkości łącza
Haha, moja radość nie trwała długo, dziś prędkość spadła z powrotem do 54 Mb/s 😅
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wzrost prędkości łącza
@speancer przede wszystkim zrób speedtest na pro.speedtest.pl za pomocą aplikacji, a nie z przeglądarki. Po drugie zerknij w menu modemu jaka jest synchronizacja z Centralą. To nie pogoda, co się zmienia jak chce...Tu rządzą parametry techniczne linii i centrali
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wzrost prędkości łącza
Tak jak napisałem, jeszcze 12.08 przepustowość łącza w ustawieniach routera wyświetlała się jako 69.7 Mb/s, realnie osiągana prędkość wynosiła 65,5 Mb/s, natomiast 13.08 już zmieniła się w routerze na 57.2 Mb/s, a realnie osiągana prędkość wynosi okolice 54 Mb/s.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wzrost prędkości łącza
@speancer to dziwne, ale analizy może dokonać tylko monter z dostępem do systemów centralowych
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »