- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
Czy po wizycie techników parametry łącza jakoś ci sie zmieniły, restarty jakieś miałeś? Rozumiem, że przy technikach ping ci pływał jak w screenach co nam wrzucales?
Pokaż screen z parametrów routera.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
Sprawa ma się tak, jestem w praktyce po dwóch wizytach techników. Pierwsi byli wczoraj i sprawdzali tylko sygnał ale na zewnątrz, nie sprawdzali routera ani kabli i dlatego nie zauważyli żadnych problemów. Po ich informacji, że łącze będzie monitorowane, myślałem że sprawa jest zamknięta. Jednak dzisiaj w godzinach popołudniowych pojawił się samotny technik (wczoraj było dwóch), poinformował że w tej samej sprawie, jednak on wszedł na posesję i zaczął sprawdzać wszystkie połączenia z mojego domu, później oglądał router jak i kable. Co się okazało? W małym pudełku (dalej nie wiem za co dokładnie odpowiada), łączącym kable ADSL, jedna z końcówek kabla była lekko uszkodzona, przy każdym mniejszym ruchu kabla na mierniku technika zaczęły pojawiać się błędy.
Facet wymienił uszkodzony kabel, coś tam jeszcze poustawiał i przynajmniej na razie problem zniknął. Nie wiem czy na stałe, ale póki co wygląda to obiecująco. Ping wygląda na stabilny, wahania w down/up są w granicach normy, co zauważyłem, ping nie skacze dramatycznie do góry podczas uploadu czegokolwiek (choćby zdjęcia na Facebooka), gdzie wcześniej potrafił sięgać 900ms na czas trwania uploadu.
Będę obserwował jeszcze przez następne dni całą sytuację, ale możliwe że problem został zażegnany.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
Przepraszam że tak odkopuję temat, ale chyba nie ma sensu robić nowego, skoro mój nowy post dotyczy tego samego problemu.
Po tygodniu od wymiany kabla (post wyżej) problemy powróciły. Po dwóch kolejnych wizytach techników, jeden z nich, po kontakcie z kimś z Orange, poprosił o "zmianę profilu portu". Sam technik był za tym, aby port u mnie zmienić na inny, ale według osoby z Orange po drugiej stronie telefonu, moje łącze jest w "zbyt dobrym stanie" i na zmianę się nie nadaje.
Po zmianie profilu portu, o ile sam down/up trochę się ustabilizował przez większość dnia, tak to co zaczęło dziać się z pingami, przechodzi ludzkie pojęcie.
Testy robione w przeciągu minuty po sobie. Zrobiłem nowe zgłoszenie 30 sierpnia, które przedwczoraj zmieniło status na "Wstrzymane: W celu uzyskania szczegółowych informacji skontaktuj się z Doradcą."
Po kilku kontaktach z infolinią dostałem informację od konsultantki, której dyktowałem wartości z tych testów, ta poinformowała że przekaże je technikom. Niestety od wczoraj brak informacji od kogokolwiek, problem dalej występuje i dalej ma miejsce tylko wieczorami, teraz (23:00), na testach gładkie ~25 pingu
Ma ktoś pomysł jak te problemy rozwiązać, bo trochę jestem tą sytuacją zmęczony szczerze mówiąc...
Od czasu zmiany profilu portu, tak zmieniły się parametry samego łącza:
PRZED
PO:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
Niech działają, jak nie reagują, to bombarduj zgłoszeniami, bo tylko to pomoże. Jak masz 2tyś pingu to internet jest nie do użytku..
Ogólnie lekko się polepszyly parametry, masz szansę na pelny upload jakby Ci to lepiej skonfigurowali. Tylko te skoki pingu, to oni muszą już monitorować przez co to występuje.
ja bym rozważył przejście na vdsla, bo masz krotką linię.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
Przycięli wychodzące, router nie pokazuje błędów, a przydałoby się je widzieć. I co z tego przycięcie i tak nie pomogło.
Test pokazuje prawidłowo u mnie od 19-24.
Zielony pasek powinien być w miarę równy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
@-brtk- też o przejściu na VDSL myślałem, ale na stronie internetowej po wpisaniu mojego adresu brak wogóle możliwości wyboru innej opcji niż ta co mam (20mb/s), poza tym, na razie wolę aby w końcu naprawili sytuację z obecnym łączem, potem będę myślał co dalej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
Dzisiaj po weekendzie otrzymałem odpowiedź:
"Odnotowujemy przeciążenia wieczorne w sieci ATM
Na chwilę obecną nie jestem w stanie określić kiedy nastąpi poprawa jakości usług.
Dziś wystąpiłem o rezerwację zasobów transmisyjnych na odciążenie kaskady.
Jeżeli je otrzymam wówczas prześlę informację o planowanym terminie odciążenia."
Czy mógłby mi to ktoś przetłumaczyć językiem trochę bardziej zrozumiałym? Obracam się trochę w temacie ale niestety niewiele z powyższej wypowiedzi zrozumiałem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
PS. to jest rezultat podłączenia za dużej ilości klientów do możliwości technicznych w danym rejonie. U mnie takie coś pojawiało się jak masowo zaczęli sąsiedzi migrować na vdsla, najpierw mi z 45Mb/s spadało cyklicznie aż do 30Mb/s a później pojawiały się skoki pingu i mniejszy transfer na testach na jaki synchro pozwalało. Zgłosiłem, coś tam zmodernizowali i działało stabilnie, lecz tylko linia spinała się na około 30Mb/s 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
wysokie pingi wieczorami
Jeszcze taki standardowy test do bramy, czy tutaj jest dobrze.
- « Poprzedni
- Następny »